Test: Fischer Proline-Evo ETH 1761, topowy model ze sklepu ze sprzętem i dostawcy dyskontów Fischer chce dołączyć do grona najlepszych rowerów trekkingowych i ma wiele do zaoferowania. Niezależnie od tego, czy jest to silnik umieszczony centralnie, czy układ hamulcowy: Fischer Proline-Evo ma wszystko, co jest standardowe w wyższych przedziałach cenowych. Ale jak zaawansowana technologia z „zielonego pola” radzi sobie w praktyce? Velomotion poddaje Fischer Proline-Evo prawdziwemu długoterminowemu testowi na dystansie 800 kilometrów.
Fischer Proline-Evo ETH 1761: Branża rowerowa znajduje się w godnej pozazdroszczenia sytuacji: prawie 70% wszystkich rowerów jest sprzedawanych w specjalistycznych sklepach lub na specjalistycznych rynkach; Nadawcy internetowi mają udział w rynku na poziomie około 15%. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku „zielonego pola”: 16 na 100 rowerów jest sprzedawanych w sklepach ze sprzętem, dyskontach i podobnych punktach sprzedaży detalicznej. Inne sektory mogą tylko pomarzyć o tak dużym udziale handlu specjalistycznego; z drugiej strony nie ma nic złego w zaopatrywaniu się w jednoślady w sklepie z narzędziami – czy to ze względu na ceny, czy ze względów praktycznych.
Fischer Proline-Evo ETH 1761 – topowy model za mniej niż 2000 euro
Producent Fischer wyspecjalizował się w kanale dystrybucji poprzez rynki konsumenckie. Grupą docelową są klienci, którzy niekoniecznie skłaniają się ku drogim rowerom – na przykład dlatego, że rzadko korzystają z rowerów lub po prostu chcą mniej wydać. Rowery elektryczne marki Fischer są szczególnie interesujące, ponieważ są znacznie tańsze niż modele specjalistycznych marek detalicznych (do przeglądu modeli Fischera w Velomotion). Zaczyna się od nieco poniżej 1.000 euro, zwłaszcza że Fischer ma swój własny Sklep on-line fair oferuje próbki i B-stock po znacznie obniżonych cenach. Ale marka może być również „droga”: Fischer Proline-Evo jest nadal dostępny za niewielkie 2.000 euro. Topowy model ETH 1761 to rower trekkingowy z centralnie umieszczonym silnikiem i wszystkim, co najlepsze w tej kategorii.
To właśnie ten rower musiał zmierzyć się z prawdziwym długoterminowym testem praktycznym przeprowadzonym przez redakcję Velomotion, który pokonał w sumie ponad 800 kilometrów. Nasz pilot testowy, Alexander Huber, pokonywał 13 kilometrów do swojej pracy w firmie ochroniarskiej na zwykłym rowerze trekkingowym, co na dłuższą metę było dla niego zbyt męczące i czasochłonne. Od razu przyciągnął go elegancki Fischer Proline-Evo ETH 1761: elegancki matowy czarny lakier z niebieskimi kontrastami, wewnętrzne kable i dobrze zintegrowany silnik – wizualnie rower niewiele różni się od rowerów drogich topowych marek. A wykonanie jest również na poziomie. Dziewięciobiegowa przerzutka Shimano Deore XT, miękki, responsywny widelec amortyzowany Suntour i mocne hamulce hydrauliczne Shimano to sprawdzone materiały wysokiej jakości; Dostępne są również takie szczegóły, jak sprężynowa sztyca dla większego komfortu siedzenia oraz jasne przednie światło o natężeniu 45 luksów.
Fischer Proline-Evo ETH 1761 – dobrze wyposażony w Bafang i Shimano XT
Więc sprzęt jest odpowiedni – a napęd Fischer Proline-Evo? Pochodzi z Bafang i można go spotkać również w znacznie droższych rowerach; Fischer łączy nawet jednostkę o wysokim momencie obrotowym z akumulatorem o pojemności 560 Wh. Kierowca testowy Alexander początkowo sądził, że musi ładować akumulator tylko raz w tygodniu, ale jego prawie trzycyfrowa waga (Fischer pozwala na ładowność prawie 110 kilogramów - to nie jest oczywiste) i fakt, że zawsze był na najwyższy poziom wsparcia skrócił zasięg do około 40 kilometrów. Jednak nawet wtedy podane przez producenta 750 cykli ładowania powinno wystarczyć na pięć lat przyjemności z jazdy.
Fakt, że nasz pilot testowy mocno obciążył napęd Fischera Proline-Evo, miał związek z jego motywacją do przesiadki na e-rower: Alexander chciał zaoszczędzić czas w drodze do pracy, co jest również Sprawa z rowerem, który obsługuje do dobrych 26 km/h, powiodła się. Dziesięć do piętnastu minut rano to nie świat, ale robi różnicę między stresującym a zrelaksowanym początkiem dnia. A fakt, że tata nie tylko wrócił do domu trochę wcześniej wieczorem, ale był też znacznie bardziej wypoczęty, uszczęśliwił też trójkę dzieci Aleksandra.
Fischer Proline-Evo ETH 1761 – 26 km dziennie przy wietrze i pogodzie
Po sześciu tygodniach ciągłego użytkowania w słońcu, deszczu i wietrze werdykt był wyjątkowo pozytywny – Alexander Huber był tak zadowolony, że Fischer Proline-Evo był używany również podczas rodzinnych wycieczek w weekendy. Był pod szczególnym wrażeniem bardzo cichego silnika i mocnych hamulców tarczowych, ale był mniej entuzjastycznie nastawiony do dołączonego urządzenia nawigacyjnego „Teasi”, które wyświetla również dane jazdy. „Powolny i niewygodny w użyciu” – skrytykował Huber, któremu właściwie wystarczył blok przycisków na lewym uchwycie kierownicy, aby wybrać tryby jazdy i sprawdzić poziom naładowania baterii.
A co z poradami i serwisem ze strony handlu specjalistycznego, których typowe kanały sprzedaży marki Fischer z trudem mogą zaoferować? Dzięki dobremu montażowi i ogólnie przekonującej jakości, w okresie testowym nie było żadnych awarii; Fischer oferuje również szeroki wachlarz usług – jak np. monterów, którym można nakazać powrót do domu w przypadku usterki. Mając taką pewność, kierowca testowy Alexander Huber był ostatecznie całkowicie przekonany do swojego Fischera Proline-Evo.
siedzieć mówią
Witam Również kupiłem model ETH2 1761 tygodnie temu. Oczywiście należy naprawdę dokręcić wszystkie śruby. Ponieważ wszystko było luźne, ale trochę kleju Loctite i wszystko jest solidne. Oczywiście Teasi navi działa bardzo wolno, ale po aktualizacji również się zawiesza. Nerwy oczywiście, ale z całości naprawdę nieźle się zainstalowało. Powinieneś wiedzieć, że Fischer Fahrrad Really jedzie tylko 26 km/h. Bez względu na to, ile i jak mocno pedałujesz, silnik hamuje sam. Z drugiej strony jest pewna sztuczka, polegająca na wejściu na YouTube i zobaczeniu, jak przyspieszyć e-rowery. najlepiej przesuń magnes. Ale bądź ostrożny, gwarancja wygaśnie.
Sonja mówią
Chciałbym kupić swój pierwszy e-rower i waham się między 1761 a 1606. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć pomocy w podjęciu decyzji. Rower powinien znajdować się w płaskim terenie w drodze do pracy i pomiędzy. A może jest inny rower w klasie podstawowej, który byłby lepszy?
Kucharz, Manfred mówią
ROWER STOJĄCY OD PRZEDŁATY W 10 ZAMIAST ROWERU
Rower przyjechał tutaj w następujący sposób:
> Opakowanie uszkodzone + potwierdzone przez kierowcę Pana N.
> Podczas rozpakowywania okazało się, że osłona łańcucha jest wygięta. Zdjęcia zostały dołączone do protokołu szkody.
> Rezultatem jest bolesna, niewykwalifikowana i nieprzyjazna obsługa klienta
> Z tego roweru trzeba było zrezygnować na kilku wycieczkach rowerowych, mimo że był to serwis naprawczy w domu
jest wliczony w cenę.
> W KOŃCU, 9 miesięcy później, 17.07.2018 r. o godzinie 8:40 przyjechała usługa naprawy domu, ale nic nie zrobiła. Uprzednio
problemy zostały ponownie wskazane przez e-mail. Zamiast tego pracownik „obsługi” był niegrzeczny,
stawiali klientom zarzuty i odmawiali pracy!
> Po tym odkryto, że zmiana biegów nie działa prawidłowo, a łańcuch CZĘSTO
zeskakuje. Różne TESTY wskazują, że OSŁONA ŁAŃCUCHA może pomóc.
> KILKA razy terminowe ukończenie było już obiecane, ale nie dotrzymane!
> Każdy, kto postępuje w ten sposób, nie zasługuje na ZAUFANIE swoich klientów!
> Oczywiście możesz sobie na to pozwolić tylko wtedy, gdy masz już PŁATNOŚĆ Z GÓRY!
> Do dnia 15.08.2018 problemy nie zostały rozwiązane, chociaż wielokrotnie o tym przypominano. Zbliża się ROCZNICA!
> Ostrzegamy Cię przed tego RODZAJU USŁUGI!