Cube Stereo 140 C:62 SL 27.5: rama i geometria
Test: Cube Stereo to stary dobry przyjaciel, a wszechstronna w pełni platforma niemieckiego producenta jest używana w szerokiej gamie motocykli - od w pełni turystycznych motocykli 120 mm 29″ po bezkompromisowe maszyny enduro, które również muszą się sprawdzić w EWS. Do naszego testu dostaliśmy Stereo 140, który ze swoim 140 mm skokiem z tyłu i 150 mm z przodu oraz umiarkowaną, zorientowaną na zjazdy geometrią plasuje się gdzieś pomiędzy skrajnościami – dokładnie tam, gdzie należy rower na szlaki.
Nasz rower testowy ma koła 27.5″, ale Stereo 140 jest również dostępny w wersji 29″ dla fanów większych kół. Wybór jest nie tylko duży, jeśli chodzi o rozmiary kół, ale także materiał ramy: Oprócz wariantu z aluminiową ramą, Cube ma w swojej ofercie również dwie wersje z ramami z włókna węglowego, z których C: 62 zamontowana na naszym testowym rowerze waży kilka gramów więcej niż lekka jak piórko rama C:68 topowych modeli.
Wyjątkowe wykonanie ramy i roweru jako całości zasługuje na specjalną wzmiankę, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo niską cenę znacznie poniżej 4.000 euro za ten cały pakiet. Tutaj wszystko jest na swoim miejscu, osłona dolnej rury robi solidne wrażenie, a cały rower emanuje szlachetnym urokiem. Jedyną rzeczą, która nie do końca pasuje do wysokiej jakości wrażenia, jest neoprenowy ochraniacz tylnego trójkąta.
Geometry Cube Stereo 140 2017
16 | 18 | 20 | 22 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 400 | 450 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 590 | 608 | 619 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1132 | 1152 | 1171 | 1184 |
Kąt skrętu (w °) | 67,5 | 67,5 | 67,5 | 67,5 |
Kąt siedziska (w °) | 74,5 | 74,5 | 74,5 | 74,5 |
Zasięg (mm) | 412 | 429 | 444 | 449 |
Stosy (mm) | 589 | 598 | 607 | 626 |
Jeśli chodzi o geometrię, Cube znajduje się gdzieś pomiędzy sportowym rowerem turystycznym a zabawnym rowerem na szlaki. Kąt skrętu jest stosunkowo duży jak na tę klasę zawieszenia, a rama główna jest dość krótka. Z nieco większym stosem, Stereo 140 jest również odpowiedni dla tych jeźdźców, którzy lubią siedzieć trochę wygodniej i spędzać długie dni w siodle.
Cube Stereo 140 C:62 SL 27.5: Funkcje
Ramki do zdjęć | C:62 Monocoque Zaawansowane |
widelec amortyzowany | RockShox Pike RC |
niemy | Fox Float DPS |
wirniki | DT CSWAM 2.7 |
Opona VR | Schwalbe Fat Albert Kevlar 2.35 TrailStar |
Tętno opon | Schwalbe Fat Albert Kevlar 2.35 PaceStar |
przerzutka tylna | SRAMX1 |
dźwignia zmiany biegów | SRAMX1 |
korba | Efekt Race Face 32t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Przewodnik SRAM r |
tarcze hamulcowe | SRAM Linia środkowa 180/180 |
sztyca | RockShox Reverb Stealth 150mm |
siodło | SDG FLY MTN 2 |
trzon | Wyścigowa przejażdżka twarzą 35 |
Lenker | Race Face Ride 35 760 mm |
Przede wszystkim: wyposażenie Cube Stereo 140 C:62 SL 27.5 jest wyjątkowe ze względu na wyjątkowo wysokiej jakości ramę i cenę poniżej 4.000 euro. Zaczyna się od ramy, w której Pike RC firmy Rock Shox jest prawdopodobnie wszechstronnym widelcem do ciężkich rowerów zjazdowych iz pewnością się nie myli. Amortyzator Fox Float DPS to również dobry wybór, który można szybko i łatwo dostosować do terenu i stylu jazdy za pomocą dźwigni obsługiwanej kciukiem.
Kolejną atrakcją są biegi: w przypadku SRAM X1 istnieje bardzo dobra grupa jednorzędowa z kasetą 10-42, która w połączeniu z tarczą z 32 zębami zapewnia przyzwoity zakres, ale wymaga grubych łydek na stromych podjazdach. Jednak rama oferuje również możliwość zamontowania przedniej przerzutki. Dopasowanie kolorystyczne elementów również jest przyjemne - korbę Race Face Aeffect zdobią zielone naklejki pasujące do ramy. To samo dotyczy kół, czy też obręczy, które podobnie jak piasty pochodzą od DT Swiss i są produkowane specjalnie dla Cube i mają przyzwoitą szerokość z wewnętrzną szerokością 25 mm.
Hamulce SRAM Guide R są trochę gorsze od reszty sprzętu, ale spełniają swoje zadanie jak należy, podobnie jak regulowana sztyca Reverb Stealth, która ma skok 150 mm od rozmiaru M. Jeśli chodzi o opony, Fat Albert ma naprawdę ciężką artylerię z przodu iz tyłu: nawet jeśli użyjesz szybciej toczącej się mieszanki PaceStar na tylnym kole, Fat Albert naprawdę nie jest jedną z najlżejszych opon w sklepie.
Kokpit Race Face Ride wie, jak przekonać 35 mm zaciskami i szeroką kierownicą 760 mm - mostek jest również ładny i krótki i powinien zapewniać bezpieczne prowadzenie podczas zjazdu.
Cube Stereo 140 C:62 SL 27.5: Na szlaku
Kiedy po raz pierwszy siadasz na Stereo, masz niecodzienne i zaskakujące uczucie: siedzisz wysoko na rowerze i czujesz, że jazda jest trochę sztywna. Dość nietypowa jak na rower terenowy, ale ta pozycja siedząca bez wątpienia powinna być odpowiednia dla rowerzystów turystycznych, którzy nie chcą przegapić zbyt sportowej pozycji siedzącej, ale też nie chcą przegapić żadnego szlaku po drodze. Bardzo dobre osiągi roweru terenowego Cube na podjazdach również pasują do tej orientacji, co niewątpliwie wynika również z wyjątkowo niskiej wagi 12,1 kg w rozmiarze L. Jednak duża tarcza, która utrudnia strome podjazdy, oraz Fat Albert na tylnym kole, który nie toczy się łatwo, są tutaj nieco ograniczające.
Cube jest zabawny na płynnym terenie podczas zjazdu i wie, jak przekonać dużą zwinnością. Jednak gdy tylko robi się stromo i nierówno, rower osiąga swoje granice. Szybkie uderzenia o korzenie czy skały nie należą do mocnych stron tylnego trójkąta, a wysoka pozycja siedząca w połączeniu ze stosunkowo stromym kątem skrętu i krótką ramą sprawiają, że strome schody są nieco bardziej skomplikowane.
Schreibe einen Kommentar