Test: Bulls E-Core Di2 FS 27,5+ to potężny E-Fully 150 mm, który dzięki ogólnie bardziej komfortowemu wyposażeniu jest przeznaczony przede wszystkim dla rowerzystów turystycznych, którzy również mają wystarczające rezerwy na trudny teren pod pośladkami i chcą mieć . Najważniejszym wydarzeniem jest niewątpliwie harmonijna interakcja między napędem Shimano a obwodem Di2.
Bulls E-Core Di2 FS 27,5+: Rama i napęd
Kluczowe dane ramy Bulls E-Core FS są obiecujące i dają nadzieję na mocny, nowoczesny E-MTB: Dostajesz 150 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu, szerokie i przyczepne opony plus oraz nowe Shimano E- 8000 jazdy. Więc składniki są odpowiednie! Platforma E-Core firmy Bulls konsekwentnie opiera się na silniku i napędzie z Japonii, podczas gdy modele E-Stream mają napęd Brose. Wszystkie E-MTB mają aluminiową ramę i są dostępne w wielu wariantach wyposażenia. Z testowanym przez nas E-Core Di2 FS 27,5+, jak sama nazwa wskazuje, ufasz oponom wide plus o szerokości 2,8″, które są szczególnie popularne wśród E-MTB. 3-calowe opony powinny prawie pasować do tylnego trójkąta, ale jeśli zrobi się błotnisty, powinny ocierać się o wsporniki siodełka.
Integracja systemowa napędu Shimano jest naprawdę udana: nie tylko akumulator 500Wh jest dobrze schowany w dolnej rurze, ale sam kompaktowy silnik jest na pierwszy rzut oka prawie niezauważalny. Zwłaszcza w świetle już obszernych rur ramy i szerokich opon, trudno zauważyć, że Bulls to E-MTB. Ta niezwykle udana integracja jest kontynuowana w kokpicie: tutaj wyświetlacz Di2 zmiany biegów działa również jako wskaźnik poziomu wsparcia, który jest regulowany po lewej stronie za pomocą spustu Firebolt.
Bulls E-Core Di2 FS 27,5+: Funkcje
Ramki do zdjęć | E-Core FS firmy Bull |
widelec amortyzowany | RockShox Yari RC |
napęd | Stopnie Shimano E-8000 |
akumulator | Shimano 500Wh |
niemy | Rock Shox Deluxe RT |
wirniki | Piasty Styx / Obręcze Bulls AS-35P |
Opona VR | Schwalbe Rocket Ron 2,8 Wydajność |
Tętno opon | Schwalbe Rocket Ron 2,8 Wydajność |
przerzutka tylna | ShimanoXTDi2 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXTDi2 |
korba | Shimano FC-E8050 |
przerzutka | |
Hamulec | Magury MT5/MT4 |
tarcze hamulcowe | Magura Storm 180/180mm |
sztyca | Magura Vyron 150 mm |
siodło | Byki |
trzon | Byk 75mm |
Lenker | Byk 740mm |
Za Bulls E-MTB należy zapłacić nieco ponad 5.000 euro - to stawia Cię w średnim segmencie cenowym za E-Fully w tej klasie i oferuje bardzo przekonujące wyposażenie. Oczywiście na szczególną wzmiankę zasługuje tutaj elektroniczna grupa Di2 XT firmy Shimano, która ma ogromne zalety, zwłaszcza w połączeniu z napędem E-8000 tej samej firmy. Specjalna koordynacja między zmianą biegów a silnikiem oznacza, że zmiany biegów mogą być możliwe również pod obciążeniem, ponieważ w tym przypadku silnik zmniejsza moc na krótko i prawie niezauważalnie. Inne dyski czasami mają tutaj poważne problemy.
Podwozie jest również przekonujące: nowy amortyzator RockShox Deluxe RT znajduje się z tyłu, a sztywny wszechstronny widelec Yari z przodu. Układ hamulcowy, który pochodzi z Magury w południowych Niemczech, został przemyślany. Podczas gdy niezbędne hamowanie jest zapewnione na przednim kole dzięki mocnemu czterotłoczkowemu zaciskowi MT5, dwa tłoczki zacisku MT4 wystarczą na tylnym kole, które i tak szybko się blokuje. Stwierdziliśmy jednak, że tarcza hamulcowa o średnicy 180 mm na przednim kole jest nieco za mała w przypadku E-MTB tej klasy skoku zawieszenia. Ciężcy jeźdźcy powinni rozważyć wymianę na tarczę 203 mm. Regulowana sztyca Vyron, która oferuje 150 mm skoku i jest sterowana bezprzewodowo przez elektronikę, również pochodzi z Magury - ma to oczywiście tę zaletę, że jest bezkonkurencyjnie łatwa w (de)montażu. Jednak na ścieżce musieliśmy się przekonać, że ta technologia ma też swoje wady – ale o tym później.
Koła są solidne i składają się z własnych piast STYX i solidnych aluminiowych obręczy o szerokości 35 mm firmy Bulls. Opony powodują trochę wąchania: nie tylko Rocket Ron jest używany z przodu iz tyłu, który łatwo się toczy, ale nie ma szczególnie dobrej przyczepności, ale także w taniej, wydajnej mieszance gumowej, która szybko osiąga swoje granice na mokrej nawierzchni . Bardzo miękkie ergo uchwyty i potężny mostek o długości 75 mm również nie do końca pasują do dobrze przemyślanego sprzętu.
Bulls E-Core Di2 FS 27,5+: Na szlaku
Przede wszystkim trzeba trochę przyzwyczaić się do pozycji siedzącej w rowerze Bulls E-MTB: wynika to głównie z dość długiego mostka jak na rower o skoku 150 mm, a jednocześnie ze stosunkowo wysokiego przodu. Biorąc pod uwagę dane na papierze, spodziewaliśmy się sportowego roweru all-mountain, ale początkowo E-Core Di2 FS 27,5+ bardziej przypomina wygodny rower turystyczny. Zgodnie z oczekiwaniami połączenie napędu Shimano E-8000 i przełożeń Di2 jest przekonujące: dzięki dynamicznej kontroli tryb wspomagania Trail zapewnia bardzo naturalne wrażenia z jazdy, a interakcja z elektroniczną grupą osprzętu jest prawie idealna. Tu naprawdę nie ma na co narzekać.
Potężny silnik popycha również motocykl Bulls pod strome podjazdy, ale tutaj czasami mamy trudności z utrzymaniem szybko unoszącego się przedniego koła na ziemi. Jest to nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę dość długie widełki łańcucha, ale może mieć swoje źródło w wysokim przednim końcu. Jednak gdy już się do tego przyzwyczaisz i w odpowiednim czasie przeniesiesz ciężar ciała, możesz również pokonać okropne strome stopnie.
Podczas zjazdu E-Core pokazuje wtedy dwie twarze: podwozie było w stanie całkowicie nas przekonać. Tylny koniec zapewnia wystarczające sprzężenie zwrotne, nie jest zbyt miękki, ale nadal jest wygodny. Widelec nie do końca tu nadąża, ale nadal zapewnia wydajność, która jest więcej niż wystarczająca dla większości rowerzystów. Jednak niekorzystna pozycja siedząca z ciężkim przodem była mniej przekonująca, chociaż można temu przeciwdziałać krótszym mostkiem i szerszą kierownicą. Nawet bardzo miękkie uchwyty nie zapewniały tak dużej przyczepności, jak byśmy chcieli w takiej czy innej owłosionej sytuacji. To samo dotyczy opon: korzystna mieszanka gumowa i cienko wyprofilowana przednia opona są za małe jak na rower w klasie E-Core. Regulowana sztyca Vyron wykonała przyzwoitą robotę, ale opóźnienie w aktywacji dźwigni kierownicy do czasu reakcji słupka sprawia, że szybka reakcja na teren jest prawie niemożliwa. Z drugiej strony hamulce były sprawne, a przednia tarcza 180 mm również nie sprawiała nam żadnych problemów.
Schreibe einen Kommentar