Kolarstwo górskie i Belgia, czy idą w parze? Uważamy, że tak! – Dzięki nowemu Ridleyowi Sablo Belgowie chcieli w pełni połączyć swoją wiedzę o przełajach i wyścigach w wyścigu. Rower został specjalnie zaprojektowany do nowoczesnych wyścigów cross-country i przyciąga wzrok dzięki 100 mm skokowi zawieszenia i sportowemu SRAM Eagle X01.
Sercem Ridleya Sablo jest wysokiej jakości rama wykonana w całości z włókna węglowego, która waży około 2000 gramów. Geometria jest raczej zwarta, celem jest osiągnięcie maksymalnej zwinności i mobilności. Kąt skrętu jest dość stromy we wszystkich rozmiarach modeli, zasięg jest umiarkowany, ale dolne rury tylnego trójkąta nie należą do najkrótszych. Wiele uwagi poświęcono długowieczności i wydajności, aby móc wytrzymać nawet najbardziej niesprzyjające warunki. Dlatego stosowane są szczególnie odporne łożyska i uszczelki dwuwargowe firmy Enduro Bearings z USA. Zawieszenie tylnego koła zostało zaprojektowane ze zintegrowanym wahaczem z włókna węglowego i głównym wahaczem jako podparty pojedynczy przegub. Ale tutaj trzeba powiedzieć, że cały tył jest bardzo szeroki, przez co przy każdym kroku lekko go ocieramy.
Wyposażenie Ridleya Sablo jest dość imponujące, topowy model to SRAM Eagle XX1, widelec Fox 32 SC i koła DT Swiss XR 1500. Nasz rower testowy, pomalowany na zielono i pomarańczowo, został wyposażony w SRAM Eagle X01. To działało idealnie i z 1×12 jest właściwym wyborem dla prawdziwych kierowców. Dzięki szerokiej gradacji od 10 do 50 zębów, możesz wykorzystać swoje mocne strony na (prawie) każdym terenie. Zewnętrzny BSA jest również używany do suportu ze względu na trwałość.
Na szlaku można było szybko poczuć, że pozycja siedząca Ridleya Sablo jest raczej krótka jak na pełny wyścig. Znajduje to jednak odzwierciedlenie w doskonałej manewrowości i zwinności. Możesz więc dobrze grać w krętych przejściach. Na nierównym terenie można zauważyć, że Sablo trochę brakuje płynności. Poza tym jest naprawdę zabawnie: niska waga jest prawie zauważalna, a sztywność zapewnia również, że rower jedzie prosto do przodu, nawet podczas pedałowania z siodełka.
Schreibe einen Kommentar