Canyon Aeroad od kilku lat jest jednym z najszybszych kół na rynku. W tym roku nastąpiła zmiana w aerodynamicznym wyścigu Canyon wraz z wprowadzeniem hamulców tarczowych. Przez wiele kilometrów testowaliśmy, jak nowa konfiguracja wpływa na osiągi i prowadzenie Canyon Aeroad.
Na początek przyjrzyjmy się sercu kompletnego roweru, czyli ramie. Tutaj kierowcy wyścigowi znajdą wszystko, czego mogą sobie zażyczyć, atrakcyjny design w połączeniu z przyzwoitym wykonaniem sprawiają, że jest na co popatrzeć. Rama z włókna węglowego jest nieco cięższa ze względu na hamulce tarczowe, ponieważ potrzeba więcej materiału, aby prawidłowo zamocować tarcze. Jednak z 8 kilogramami, pomimo tarcz i aerodynamicznego kształtu ramy, możesz zostawić większość swoich konkurentów w tyle. Imponująca jest również aerodynamika – według producenta tarczowa wersja Canyon Aeroad traci zaledwie 0,8 wata w porównaniu do swojego odpowiednika z hamulcami szczękowymi. Jak widać, ten pojazd jest naprawdę zaprojektowany, aby pokazywać przeciwnikom tylne koło i nadrabiać sekundy za sekundami przy dużych prędkościach. Geometria również pasuje do ogólnej koncepcji i jest bardzo sportowa.
Format ramki | 2XS | XS | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 470 | 489 | 508 | 531 | 551 | 568 |
Długość górnej rury (mm) | 509 | 528 | 549 | 559,7 | 572 | 592 |
Długość główki ramy (mm) | 100 | 110 | 130 | 146 | 167 | 190 |
Kąt skrętu (°) | 69.5 | 72 | 72.75 | 73.25 | 73.25 | 73.25 |
Kąt siedziska (°) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 |
rozstaw osi (mm) | 974 | 972 | 987 | 994 | 1006 | 1026 |
Stosy (mm) | 494 | 512 | 533 | 550 | 570 | 592 |
Zasięg (mm) | 363 | 376 | 391 | 397 | 403 | 417 |
Jeśli chodzi o wyposażenie Canyon Aeroad, od razu rzuca się w oczy to, że nawet przy „najtańszym” wariancie CF SLX DISC 8.0 nie idzie się na żadne kompromisy i stosuje się tylko wysokiej jakości części dodatkowe. Oczywiście rozsądny zawodnik aero potrzebuje również wysokich kół. Z oponą Reynolds Strike Carbon Clincher i obręczą o wysokości 62 mm nie ma potrzeby się tu chować. Prawdziwie wszechstronne opony Continental Grad Prix 4000s II znajdują zastosowanie również w przypadku opon, na których ludzie często lubią oszczędzać. Grupa zmiany biegów, mechaniczna Shimano Ultegra, jest nieco cięższa niż Dura-Ace, ale jest znacznie bardziej świadoma ceny bez utraty wydajności. Sztyca siodełka, mostek i kierownica pochodzą od samego Canyon i są dość przekonujące. Do siodła Fizik Arione trzeba się przyzwyczaić ze względu na wyjątkowo długi nos i jak zwykle każdy musi sam zdecydować, co mu odpowiada.
Tyle teorii, ale jak Canyon Aeroad sprawuje się w praktyce? Na początku mieliśmy mały problem z ustawieniem roweru do odpowiednich wymiarów, ponieważ kąta siodełka nie da się wyregulować, lub tylko nieznacznie. Nawet po długich poszukiwaniach i próbach i błędach nie uzyskaliśmy tego w 100 procentach zgodnie z oczekiwaniami, ale z niewielkim odliczeniem. Ale jeśli usiądziesz na rowerze po raz pierwszy, będziesz całkowicie zachwycony. Cała koncepcja działa, zawodnik spokojnie leży na drodze i po prostu biegnie. Waga jest prawie nieodczuwalna pod górę i podczas przyspieszania, a dzięki dużej sztywności Aeroad przyspiesza niezwykle szybko. Ogólnie rzecz biorąc, dobra sztywność i aerodynamika dają wrażenie, że moc jest przekształcana bezpośrednio w napęd. Szybkie Reynoldsy również robią swoje i płynnie toczą się. Jest jeszcze jeden plus za sportową geometrię, która początkowo będzie trochę niewygodna dla amatorów jazdy, ale jest absolutną koniecznością dla ambitnych sportowców.
A teraz tarcze: te pasują jak ulał, w całym pakiecie idealnie pasują do obrazu i sprawiają, że rower jest jeszcze szybszy, ponieważ wszystko można maksymalnie wykorzystać na zjazdach i zakrętach, aby zaoszczędzić kluczowe sekundy i doświadczyć prędkości. Hamulce tarczowe były również w pełni przekonujące podczas naszych jazd testowych w deszczu, ponieważ szczególnie wtedy, gdy koła z włókna węglowego stanowią znaczny słaby punkt na mokrej nawierzchni, można tutaj cieszyć się zaletami aerodynamicznymi i najlepszym zachowaniem podczas hamowania. Shimano Ultegra z powodzeniem dopełnia dobrze przemyślaną koncepcję. W czasie naszego testu prawie nie znaleźliśmy żadnych usterek, tylko tarcze po ponad 100 godzinach zaczęły nieco zgrzytać, czemu można zaradzić przy pomocy profesjonalnej konserwacji.
Maks Hambloch mówią
Dobry raport, tylko nachylenie siodełka, które można regulować bezstopniowo tylko w ograniczonym zakresie za pomocą sztycy, ale mocowanie może się zablokować, z WD40 i kilkoma godzinami cierpliwości.
2 martinhe mówią
Kupiłem Ultimate CF SLX 8.0 Disc w specjalnej cenie -800 € rozmiar XS model 2018. Możliwości regulacji są różne, pomimo zintegrowanego aerobaru H36. Prawie całkowicie złamałem rurę podsiodłową i kierownicę, więc lepiej wziąć rozmiar mniejszy. Jednak mniejsze rozmiary są rzadkością w asortymencie Canyon. Ze względu na wagę wolałbym wariant z hamulcem szczękowym (6,7 kg), Disc BR-RS805 (7,7 kg). W rzeczywistości tarcze te mają niewyobrażalne właściwości hamowania, temperatury pozostają umiarkowane nawet przy dużym obciążeniu podczas zjeżdżania z górskich przełęczy, a felgi mogą również nagrzewać się w podobnych temperaturach. Ale stosuj maksymalną siłę hamowania w deszczu, cóż. Nie wiem po co zamontowano tarczę 160mm na tylnym kole, tarcza 140mm załatwiłaby sprawę.
Podsumowując, jest to wyścigówka pierwszej klasy, siedzę bardzo wygodnie i czuję się bezpiecznie dzięki stabilności kierunkowej, nawet w zakrętach. Tłumaczenie 52-36 i 11-28 jest zbyt wysokie dla gór. Teraz montuję 50-34 i 11-32, cena za tarcze 119 € i 12 €, kaseta 60 €, przerzutka tylna z koszykiem średniej długości 80 €
Edmunda Schiffera mówią
Witam,
Szukam roweru szosowego, jestem początkujący ale chcę też jeździć szybko i w miarę komfortowo.
Najpierw chciałem Canyon Endurance, potem wymyśliłem Ultimate, a teraz rozważam Aeroroad, ponieważ kolory są lepsze na Aeroroad. Nie lubię czarnych kół.
Na razie jeżdżę tylko na MTB, ale dużo po asfalcie, więc potrzebuję roweru wyścigowego na długie wycieczki po asfalcie.
Który rower Canyon polecasz?
W każdym razie chcę pozostać poniżej 7 kg i karbonowych kół z wysokimi ściankami obręczy, bo to po prostu lepiej wygląda.
Pozdrowienia dla Edmunda
Piotr mówią
Witaj Edmundzie,
Polecam ten czerwony. Jest po prostu dwa razy szybszy, a to już stoi w miejscu.
No i oczywiście wysokie felgi też są świetne, nawet jeśli klasa 6.x jest droga… no cóż.
Jeśli poradzisz sobie z kołem tarczowym, istnieją również zalety, jeśli chodzi o czyszczenie, i możesz zaoferować sponsorom więcej powierzchni reklamowej. Cokolwiek zdecydujesz, weź CZERWONY.
Miłej jazdy 😉