Rynek / E-Performance: W 2018 roku Bosch kontynuuje ofensywę e-rowerów i wprowadza Active Line Plus, zupełnie nowy napęd dla rowerzystów zorientowanych na wygodę. Ponadto „zwykły” dysk Active Line doczekał się następcy, który jest przede wszystkim znacznie bardziej kompaktowy, lżejszy i cichszy niż jego poprzednik.
Nie tylko w tym kraju Bosch jest prawdopodobnie najlepszym par excellence psem na rynku e-rowerów. Jednak nie spoczywamy na laurach, ale nadal napędzamy rozwój. Kilka tygodni temu w Riva zaprezentowano nowy tryb eMTB dla napędów Performance CX, teraz po Active Line Plus i nowej Active Line pojawiły się dwa zupełnie nowe napędy, które są skierowane przede wszystkim do pedeleków miejskich i turystycznych.
Rowery elektryczne: Pierwsza jazda: nowy tryb eMTB w Bosch Performance CX
E-Performance / Test: W ramach Bike Festival w Riva firma Bosch zaprezentowała nowy tryb napędu Performance CX, który jest specjalnie dostosowany do potrzeb E-MTB. Tryb wspomagania, pragmatycznie nazwany „eMTB”, kontroluje moc dynamicznie, w zależności od potrzeb kierowcy w danej sytuacji. Bosch jest z pewnością jednym z […]
Rynek e-rowerów przeżywa boom, a same rowery również rozwijają się coraz szybciej. Wpływa to jednak nie tylko na technologię, ale przede wszystkim na optykę, z powodu której e-rowery musiały w przeszłości wytrzymać wiele uderzeń. Nic więc dziwnego, że koncentrowano się na tym również przy opracowywaniu nowych napędów Bosch. Sam silnik skurczył się o około 20% w porównaniu do swojego bezpośredniego poprzednika. Z jednej strony umożliwia to znacznie bardziej elegancką integrację ramy dla producentów, z drugiej strony, już i tak krytyczny obszar suportu jest nieco usprawniony. Odejście od surowych specyfikacji dla producentów, jeśli chodzi o osłony silnika, również wpisuje się w to podejście: w przyszłości Bosch da projektantom wolną rękę i możesz spodziewać się znacznie bardziej indywidualnego wyglądu.
Ale oczywiście: nie tylko dopracowano optykę i wielkość silników, ale także dokonano pewnych postępów technicznych. Nowy napęd Active Line Plus znajduje się w portfolio specjalisty od napędów pomiędzy Active Line a Performance Line i jest skierowany do kochających wygodę miejskich jeźdźców, którzy również lubią pokonywać dłuższe trasy na swoich kołach i dlatego potrzebują trochę więcej mocy. Active Line Plus zapewnia 50 NM w porównaniu do zaledwie 40 NM w przypadku normalnej linii Active Line. Logicznie rzecz biorąc, waga również spadła wraz z wymiarami montażowymi: mocna Active Line Plus waży 3,2 kg, Active Line jest nawet jednym z najlżejszych napędów do e-rowerów o wadze 2,9 kg.
Kolejną cechą jest nowa skrzynia biegów wewnątrz silnika: dzięki temu napęd jest nie tylko znacznie cichszy niż jego poprzednik, nawet podczas jazdy, ale ma także inną, bardzo decydującą zaletę. Opór podczas pedałowania podczas jazdy bez silnika jest teraz znikomy i prawie niezauważalny. Jeśli więc napęd wyłączy się powyżej 25 km/h, możesz normalnie pedałować i prawie nie zauważysz, że to e-rower.
Oba napędy będą dostępne w 2018 roku i możemy zobaczyć kompletny rower lub dwa z nowymi napędami przed końcem roku.
Heiner mówią
czy ktoś wie, czy można przerobić pedeleka z Active Line na Active Line Plus?