Test: Szersze felgi - szerokie opony, taki jest trend naszych czasów, nawet w Stans No Tubes to przewija się przez koncepcję nowej serii MK3, która znacznie zyskała na szerokości.Poprzednikiem MK3 jest obręcz ZTR FlOW EX o szerokości 25,5 mm, nowa gwiazda na niebie obręczy enduro wzrosła do 29 mm szerokości wewnętrznej, dzięki czemu mieści opony od 2,35 cala do maksymalnie 2,8 cala. A piasty NEO zestawu kołowego Stana są również aktualne.
Kółka Stan's NoTubes ZTR Flow MK3 w skrócie
- Szerokość obręczy teraz 29mm
- Sztywniejsza konstrukcja
- Piasty NEO z 36 punktami blokowania
- Dostępne w rozmiarach 27,5″ i 29″
- Waga: 1.807 g (27,5″)
Przetestowaliśmy ZTR Flow MK3 na szlakach Lasu Bawarskiego, który ma w zanadrzu kilka paskudnych kamiennych pól i dywanów z korzeniami i już w przeszłości sprawiał, że jedna lub druga obręcz się pociła. Zanim zaczniesz testować, musisz najpierw założyć opony na felgi. Złożyliśmy dwa zestawy od różnych producentów, aby wykluczyć wszelkie niekorzystne pary tolerancji. Ogólnie można zauważyć, że manewrowanie oponami nad kołnierzem obręczy wymaga nieco więcej wysiłku, ale potem opony są twarde jak skała.
BST to nazwa opatentowanej technologii, w której konstrukcja kołnierza felgi oparta jest na kształcie stopki opony. Ma to na celu zapewnienie, że opona jest osadzona tak mocno i pewnie, jak to możliwe, a tym samym najlepsza kompatybilność z systemem bezdętkowym. Oczywiście obręczy można używać również w klasyczny sposób z dętką. Mówiąc o systemie bezdętkowym: Odpowiednia taśma na obręcz jest wstępnie zmontowana w przykładowy sposób, a opony zostały zamontowane bez żadnych problemów za pomocą zwykłej pompki podłogowej. Nie ma nic lepszego niż to, a kompresor może bezpiecznie stać w garażu lub w piwnicy.
Teraz powiedzieliśmy już kilka słów o felgach, ale w kołach znalazły się również nowe piasty Stan's Neo. W porównaniu do poprzedników, teraz zamontowano większe łożyska dla lepszej trwałości i wolnobieg z 36 punktami blokowania. Sam korpus piasty również został przeprojektowany i jest teraz sztywniejszy oraz lepiej chroni łożyska przed wilgocią i brudem. Koła są dostępne z różnymi wolnobiegami, można zamontować Shimano 8/9/10/11-rzędowe, SRAM 8/9/10-rzędowe i SRAM XD 11/12-rzędowe. Rozmiary osi są dostępne w szerokim zakresie wymiarów i są również kompatybilne z egzotycznymi widelcami lub tylnymi konstrukcjami: Cannondale Lefty SL, Lefty Supermax, SRAM Predictive Steering, oś przelotowa 20 mm, Superboost Plus - żaden problem. Domyślnie piasty są dostępne w wersji boost lub w wersji klasycznej. Ten ostatni można dostosować do osi przelotowej 15 lub 12 mm lub szybkozamykacza z przodu, z tyłu można go umieścić w ramie 142 mm lub można go również przekształcić w klasyczny szybkozamykacz - można zainstalować nawet osie 12 mm na 135 mm.
Jak opisano powyżej, obszar testowy ma gotową liczbę zabójców felg - tym bardziej byliśmy podekscytowani, aby zobaczyć, jak koła, a zwłaszcza felgi, będą się sprawować. Naprawdę nie oszczędzaliśmy ich w fazie testów, ponieważ w końcu chodzi o zestaw kołowy, który został opracowany dla Grobe. Niejednokrotnie kamień przybijał obręczy z grubsza piątkę, wydając dźwięk, który prawdopodobnie każdy z was zna. Szczerze mówiąc byliśmy zaskoczeni, że felgi przetrwały tę próbę bez większych wgnieceń – w końcu mimo większej szerokości wewnętrznej są jeszcze lżejsze od swoich bezpośrednich poprzedników. Ale to po raz kolejny pokazuje, że rozwój nie stoi w miejscu.
Trend na poszerzanie felg jest jak najbardziej uzasadniony, ponieważ możliwość jazdy na większych oponach, które mają plus w zakresie samotłumienia, przekłada się na większy komfort i lepszą przyczepność. Ponadto opony lepiej i pewniej leżą na feldze, zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu zakrętów.Przeprowadziliśmy bezpośrednie porównanie z węższą o 3 mm felgą: Szybko zauważysz, że opona znacznie trudniej wyboczy się na szerszej feldze w wysokich- szybkie rogi. Dzięki mocnemu osadzeniu na feldze opona zawsze pozostaje w obszarze najlepszej przyczepności, a tym samym zapewnia najlepsze możliwe osiągi. Nowe piasty Neo wykonały swoją pracę dyskretnie i niezawodnie. 36 punktów blokujących i zauważalnie mniejszy kąt zwolnienia wynoszący 10° w porównaniu z poprzednikiem pomagają w szczególności w przejściach technicznych.
Schreibe einen Kommentar