Liczba felg aluminiowych na rynku stale maleje. Jednak producent z Górnej Bawarii, Corratec, chciałby zaoferować świadomym cenowo kierowcom i nowicjuszom atrakcyjną alternatywę dla kół z włókna węglowego z pięcioma aluminiowymi modelami. Testowaliśmy aluminiowy topowy model Corratec Corones Ultegra. Za mniej niż 1.800 euro z kompletną grupą Ultegra, korbą Rotor i solidnymi kołami Mavic Aksium Elite, na pierwszy rzut oka masz wiele do zaoferowania.
Corratec Corones Ultegra – rama i widelec
Wizualnie uderzający projekt i kolor Corratec Corones to pierwsze rzeczy, które się wyróżniają. Jednak dla tych, którzy lubią prostotę, Corratec ma ciemniejsze wykończenie w kolorze czarnym/niebieskim/białym. Jak sama nazwa wskazuje, model ten wykorzystuje klasyczną grupę Shimano Ultegra. Jak zawsze imponuje solidnym przełączaniem i łatwą obsługą. Najważniejszym elementem Corratec Corones jest z pewnością widelec Pro Control, który znacznie zmniejsza zmęczenie górnej części ciała dzięki tłumieniu drgań, a dzięki aerodynamicznej konstrukcji, takiej jak skrzydło, zmniejsza opór powietrza i ma decydujący wpływ na stabilność.
Niestety gradacje rozmiarów ram w „skokach po 3” są dość duże i jeden lub drugi zawodnik powinien mieścić się w podanych wymiarach. Oczywiście można dokonać różnych regulacji za pomocą mostka i kierownicy, ale węższa gradacja z pewnością nie zaszkodzi.
Tabela geometrii Corratec Corones Ultegra
46 | 48 | 51 | 54 | 57 | 60 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 460 | 480 | 510 | 540 | 570 | 600 |
Pozioma rura górna (w mm) | 519 | 537 | 555 | 570 | 589 | 604 |
główka ramy (w mm) | 121 | 133 | 149 | 160 | 182 | 203 |
tylny trójkąt (w mm) | 407 | 407 | 407 | 407 | 407 | 407 |
Rozstaw osi (w mm) | 976 | 976 | 982 | 992 | 1009 | 1109 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74 | 74 | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 375 | 383 | 391 | 398 | 408 | 418 |
Stosy (mm) | 520 | 536 | 554 | 564 | 586 | 606 |
Sprzęt Corratec Corones Ultegra
Przy sugerowanej cenie detalicznej 1.799 euro z pewnością nie można oczekiwać cudów. Mimo to Corratec stara się dopasować sprzęt odpowiedni do zawodów. Z klasyczną grupą Shimano Ultegra, która zawsze imponowała znakomitym stosunkiem ceny do wydajności, zdecydowanie można dotrzymać kroku znacznie droższym (mechanicznym) modelom pod względem funkcjonalności i przydatności do codziennego użytku.
Koła wykonane są z solidnego Mavic Aksium, które oczywiście nie należą do najlżejszych przy dobrych 1800 gramach na komplet. Niemniej jednak są szczególnie przydatne ze względu na swoją czystą strukturę i potrafią przekonać, zwłaszcza na treningu. Koła są wyposażone w opony Continental GrandPrix.
Korba wirnika, w tym owalna tarcza, wymaga trochę przyzwyczajenia. Ale już po kilku przejażdżkach wydaje się przyjemnie zaokrąglony i obiecuje lepsze przenoszenie mocy. Nie bez powodu niektórzy profesjonaliści, tacy jak zwycięzca trasy, Chris Froome, polegają na owalnych zębatkach.
Akcesoria, takie jak kierownica, mostek i sztyca, pochodzą bezpośrednio od Corratec lub ich własnej marki ZZYZX i są skoordynowane z ogólnym projektem w klasycznej czerni. Ergonomia wbudowanych kierownic jest sportowa, ale każdy sam musi określić co mu odpowiada według własnych potrzeb i preferencji. Siodło było trochę nieudane, ponieważ tak naprawdę nie pasowało do nas i było jedynym naprawdę słabym punktem w skądinąd dobrze przemyślanej Corratec Corones Ultegra.
Corratec Corones Ultegra – raport z jazdy
Pozycja siedząca w Corratec Corones jest dość sportowa, ale nie odbiera kierowcy żadnego komfortu. Dzięki solidnej masie ok. 8,4 kg zawodnik wie, jak przekonać zarówno w górach, jak i podczas przyspieszania. Sama rama ma dobrą sztywność, a tym samym zapewnia świetny napęd. Komfort jak na rower z aluminiową ramą jest dobry, karbonowy widelec Pro Control potrafi amortyzować małe uderzenia i nie wykazuje słabych punktów w krótkim okresie testowym.
Pozostałe elementy, takie jak koła i koła zębate, nie wykazały żadnych wad w teście i działały bezproblemowo. Mavic Aksium pracuje cicho, a grupa Ultegra jak zwykle rzetelnie wykonuje swoją pracę. Dzięki korbie Rotor 2D masz w zanadrzu coś wyjątkowego, nawet jeśli na początku musisz przyzwyczaić się do owalnej zębatki. Osprzęt własnej marki nie sprawia żadnych problemów i wygodnie wpasowuje się w ogólny obraz. Jedynie siodło ma dla nas pewne słabości, tutaj "często jeżdżący" powinni pomyśleć o alternatywie.
Schreibe einen Kommentar