Rynek / MTB: Wraz z nowym Cannondale Trigger 2017, amerykański producent prezentuje nowoczesny wszechstronny w pełni z szerokim zakresem zastosowań. Szczególnie interesująca jest nowa technologia amortyzatorów Gemini i wyjątkowo krótkie tylne widełki. W każdym razie wygląd nowego spustu jest wyjątkowy.
Wchodząc w piąty rok premiery w 2017 roku, Cannondale Trigger przechodzi prawdopodobnie największą jak dotąd metamorfozę. Lekko zakurzona geometria została odkurzona miotełką z piór i wypolerowana w lśniący klejnot śladu. Opatentowany amortyzator Pullshock również należy do przeszłości: Zamiast tego polegają teraz na FOX Float, który jednak ma specjalną funkcję o nazwie Gemini od wewnątrz. Ze 145 mm skoku z tyłu, 150 mm z przodu, sztywną ramą z włókna węglowego i sportową geometrią, nowy Trigger to żwawy, wszechstronny rower, gdzieś pomiędzy nowoczesnym rowerem na szlaki a klasycznym rowerem all-mountain.
Cannondale Trigger 2017: Najważniejsze wydarzenia
Podróż (f/h): 150 / 145mm
rozmiar koła: 27,5 "
Materiał ramy: Węgiel
Zastosowanie: Szlak / All Mountain
Cena: od € 3.999
Cannondale Trigger 2017: Płaskie kąty, krótkie pobyty zapewniające mnóstwo zabawy na szlaku
Amerykański producent jest szczególnie dumny z geometrii nowego spustu. Dzięki luźnemu kątowi skrętu 66° i stromym kącie siodełka otrzymujesz rower, który jest dobroduszny podczas zjazdów, pomimo świetnej wydajności pedałowania, i który jest również bardzo modny ze względu na duży zasięg: Krótki mostek i szeroka kierownica są zatem żaden problem. Geometryczną wizytówką są jednak tylne rurki tylnego trójkąta: przy 420 mm są krótsze niż w jakimkolwiek innym rowerze w tej klasie; spust powinien być łatwy do pociągnięcia do instrukcji, a rozstaw osi pozostaje zwarty pomimo długiego przodu.
Geometria Cannondale Trigger 2017
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 430 | 460 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 576 | 602 | 627 | 655 |
główka ramy (w mm) | 102 | 115 | 127 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 420 |
Rozstaw osi (w mm) | 1130 | 1150 | 1185 | 1215 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 414 | 437 | 459 | 484 |
Stosy (mm) | 583 | 595 | 606 | 618 |
Krótkie rozpórki są możliwe dzięki integracji asymetrycznej (Ai), którą znamy już z Cannondale i jest używana na przykład w skalpelu. Rozumie się przez to asymetryczny tylny koniec i odpowiednio asymetryczne szprychy tylnego koła - zapewnia to dużo miejsca w bardzo wąskim obszarze suportu, szczególnie w przypadku fulli. To nie tylko pozwala projektantom na realizację krótkich rozpórek, ale jednocześnie Trigger oferuje duży prześwit na opony, a także opcję montażu przedniej przerzutki.
Cannondale Trigger 2017: rama z włókna węglowego z pretensją do wszechstronności
Dobra, więc geometria byłaby sprawdzona - ale poza surowymi liczbami karbonowa rama Cannondale Trigger 2017 ma wiele do zaoferowania. Podczas koncepcji szczególną wagę przywiązano do zbudowania platformy, która byłaby jak najbardziej wszechstronna dla różnych obszarów zastosowań. Zaczyna się od prowadzenia linek: wszystkie biegną wewnątrz ramy, ale liczne otwory w górnej rurze umożliwiają również poprowadzenie linki przedniej przerzutki, pilota do amortyzatora i oczywiście sterowanie sztycą regulowaną. Rama jest również przygotowana do wyposażenia jej w elektroniczną grupę Di2.
Wielu osób odmawiających plecaka z przyjemnością zauważy, że w trójkącie ramy Triggera jest miejsce na butelkę do picia: uchwyt jest przymocowany do rury podsiodłowej, a butelka „stoi” z tyłu i jest zawsze łatwo dostępna. Rama karbonowa Ballistec jest chroniona przed latającymi kamieniami dzięki wymiennej ochronie przed uderzeniami na spodzie.
Cannondale Trigger 2017: Amortyzator Fox Gemini - redukcja skoku za naciśnięciem przycisku
Jak już wspomniano, amortyzator Pullshock będzie w tym roku przeszłością. Na jego miejscu znajduje się teraz Float X firmy FOX, ale ma na sobie tajemniczy napis „Gemini”. Odnosi się to do systemu opracowanego przez Cannondale wraz z ekspertami od zawieszenia w firmie Fox; Amortyzatory Gemini występują w dwóch różnych trybach, Hustle i Flow. Tryb Hustle zmniejsza skok zawieszenia poprzez zmniejszenie objętości komory powietrznej. Amortyzator pozostaje aktywny, ale tylny koniec staje się bardziej wydajny - idealny na dłuższe podjazdy. W trybie przepływu przepustnica ma wtedy do dyspozycji całą swoją objętość. Amortyzator jest sterowany za pomocą dźwigni sterującej na kierownicy.
Przegląd modeli Cannondale Trigger 2017
Główna rama: Węgiel
tył: Węgiel
grupa wektorów: SRAM XX1/X01 Orzeł
widelec amortyzowany: FOX Fabryczny Spławik 34 150mm
Niemy: FOX Factory Float X Evol Gemini
wirniki: Cannondale HollowGram 30 Carbon
Cena: € 7.499
Główna rama: Węgiel
tył: Alu
grupa wektorów: SRAM X01 Orzeł
widelec amortyzowany: FOX Float 34 Performance Elite 150mm
Niemy: FOX Float X Performance Elite Gemini
wirniki: Zespół Częstotliwości WTB i29
Cena: € 5.999
Kritik mówią
Zapalony jeździec Cannondale od dziesięcioleci. Jednak w przypadku nowych modeli, takich jak Trigger and Co., tylko złe kopie od innych producentów i sprzedawców bezpośrednich!
Nigdy więcej Lefty'ego, a nowy układ tylnego amortyzatora (daleko do przodu i do góry?) jest nie tylko brzydki, ale także stawia pod znakiem zapytania dynamikę jazdy.
Jestem bardzo rozczarowany nowymi Cannondale z roku 2015 ....
A za 7.500 euro powstaje pytanie, gdzie jest zainstalowane złoto? 1x korba i 34 widelec Fox, ale karbonowe koła - nie da się złożyć roweru za 7.500 euro gorszego. Ale zareklamujmy 150mm skoku i nowy amortyzator… a Trigger 2017 w ogóle różni się od Jekylla 2017, gdzie znowu?
Szkoda, szkoda 🙁
I żegnaj Cannondale z 2017 roku, pa pa...