Rynek: Rower zjazdowy Votec VD przechodzi kompleksową metamorfozę na rok 2017. Z zupełnie nową ramą i nowym wyposażeniem niemiecki bezpośredni sprzedawca rozpoczyna atak na lokalny rynek downhillowy. Z wagą poniżej 15kg i niezwykle atrakcyjną ceną nowe potomstwo DH firmy Votec z pewnością znajdzie fanów.
Votec VD to – przynajmniej na papierze – stary znajomy. Rower zjazdowy jest od kilku lat integralną częścią programu niemieckiego direct mailingu. Teraz, wraz z Votec VD 2017, został zaprezentowany całkowicie odnowiony model, który ma prawie tylko nazwę i orientację wspólną ze swoim poprzednikiem. Rama jest nowym rozwiązaniem, stoi na kołach 27,5 ″ i oferuje 203 mm skoku. Zaprezentowany w zeszłym roku Enduro VE był nie tylko inspiracją dla wyglądu, ale także technicznie istnieją pewne podobieństwa. Obejmuje to flip chip, za pomocą którego geometrię można szybko i łatwo dostosować do potrzeb i terenu. Nawet w przypadku tylnego trójkąta z czterema przegubami nie da się ukryć związku między rowerami enduro i rowerami zjazdowymi Votec - chociaż VD oczywiście oferuje tutaj kilka milimetrów więcej rezerwy.
Geometria Votec VD 2017
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | ||
Pozioma rura górna (w mm) | 546 | 576 | 606 |
główka ramy (w mm) | 110 | 110 | 110 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | ||
Rozstaw osi (w mm) | 1190 | 1220 | 1250 |
Kąt skrętu (w °) | 63 / 63,5 | ||
Kąt siedziska (w °) | 75,5 / 76 | ||
Zasięg (mm) | 400 | 430 | 460 |
Stosy (mm) | 606 | 606 | 606 |
Geometria Votec VD jest dość nowoczesna: w porównaniu z poprzednikiem główna rama jest dłuższa, tylne widełki nieco krótsze, a kąt skrętu bardziej płaski. Jednak nie płynie się na ślepo z falą szumu i mimo wszystko pozostaje na umiarkowanych pasach. Kąt siedzenia i kierownicy można zmieniać o pół stopnia za pomocą flip chipa – suport można również obniżyć lub podnieść.
Na starcie modelu dostępna będzie tylko jedna wersja nowego Votec VD. W cenie 3.199 euro naprawdę nie ma powodu do krytyki: zawieszenie pneumatyczne składa się z Manitou Dorado Expert Air z przodu i Rock Shox Vivid Air R2C o skoku 240 mm z tyłu. Hamowanie odbywa się za pomocą MT5 firmy Magura, a niezbędną przyczepność zapewnia Schwalbe Magic Mary w mieszance gumowej VertStar. Koła LG1+ pochodzą z E13, podobnie jak korba. Manetka zjazdowa SRAM GX 7 pasuje do obszaru zastosowania, a dzięki osprzętowi Race Face i Ergon zwracasz uwagę na szczegóły. Dzięki wysokiej jakości wyposażeniu Votec VD ma całkowitą wagę 14,9 kg (w rozmiarze M bez pedałów) - naprawdę bardzo dobra wartość, szczególnie w przedziale cenowym około 3.000 €.
Sprzęt Votec VD
widelec amortyzowany | Manitou Dorado Expert Air 203 mm |
niemy | Rock Shox Vivid Air R2C 240x76 |
wirniki | E13 LG1+ |
sztyca | Race Face Atlas i Beam |
hamulce | Magura MT5N HC |
Schaltung | SRAM GX DH 7s |
korba | E13BB20 |
opona | Schwalbe Magic Mary VertStar/TrailStar |
trzon | Race Face Chester 35 |
Lenker | Poziom dziewiąty Team-35 800mm |
Waga | 14,9 kg |
Cena | 3.199 € |
Votec VD jest już dostępny w Bruegelmannie dostępne.
Schreibe einen Kommentar