Rynek: Wraz z LAST Clay nowy rower na szlaki z Niemiec ujrzał światło dzienne. Mały direct mailer z Dortmundu nie tylko wyrobił sobie markę wśród koneserów, a 140-milimetrowy nowicjusz Clay z pewnością ponownie znajdzie wielu fanów.
Mała kuźnia MTB LAST z Zagłębia Ruhry w ostatnich latach stale powiększa grono swoich fanów. Wielu rowerzystów LAST docenia fakt, że rowery takie jak enduro COAL czy Fast Forward Longtravel Hardtail oznaczają, że LAST idzie z duchem czasu - na przykład w zakresie geometrii - ale lubi powstrzymywać się, jeśli chodzi o inne trendy i standardy i zamiast tego otwórz sprawdzoną technologię. Po motocyklach widać, że są budowane przez rowerzystów dla rowerzystów.
Najnowszy dodatek do małej, ale potężnej gamy LAST nosi nazwę Clay. Clay to nowoczesny rower na szlaki 27,5″ ze sztywną ramą i 140 mm skokiem. Tylny koniec aluminiowej ramy powinien wyglądać znajomo dla koneserów z kuźni Ruhrpott: Zawieszenie już ustalone w rowerze enduro Coal jest również używane, ale jest to dostosowane do obszaru użytkowania typowego roweru na szlaki: degresywne, miękkie zachowanie w pierwszych kilku milimetrach spotyka się z przyzwoitą końcową progresją, dobrym wykorzystaniem skoku i dużą ilością „popu”.
Geometria OSTATNIA Glina
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa | 390 | 400 | 450 | 510 |
Górna rura pozioma | 563 | 588 | 610 | 641 |
główka | 105 | 110 | 120 | 135 |
tylny trójkąt | 429 | 429 | 429 | 429 |
Radstand | 1147 | 1174 | 1198 | 1229 |
kąt skrętu | 65,2 ° | 65,2 ° | 65,2 ° | 65,2 ° |
kąt siedziska | 75,2 ° | 75,2 ° | 75,2 ° | 75,2 ° |
Dosięgnąć | 407 | 432 | 452 | 477 |
Stos | 585 | 590 | 599 | 613 |
O tym, że podobnie jak w przypadku wszystkich rowerów LAST, Clay jest również postrzegany jako kupujący, świadczy kilka drobnych, ale drobnych szczegółów, które często stają się widoczne dopiero na drugi rzut oka: na przykład firma uporczywie opierała się trendowi kierowania wewnętrznie kable - wszystkie kable (z wyjątkiem sztycy regulowanej) biegną na dolnej rurze Claya, co znacznie ułatwia konserwację. Łożyska pełnokulkowe ze stali nierdzewnej we wszystkich punktach obrotu zapewniają płynną pracę tylnej części nawet po zbombardowaniu brudem. Sercem wkrętaków są również sprawdzone wymienne wkładki gwintowane w mocowaniu hamulca post mount i mocowaniu osi przelotowej.
Zawiera OSTATNIĄ glinę
Składnik | Przepływ gliny | Jazda po glinie | Gliniany Szlak | Glina SL | Zestaw glinianych ramek |
widelec amortyzowany | RockShox Pike RC 150mm | RockShox Pike RC 150mm | RockShox Pike RCT3 150mm | RockShox Pike RCT3 150mm | |
niemy | Rock Shox Deluxe RT Debon Air | Rock Shox Deluxe RT Debon Air | Rock Shox Deluxe RT Debon Air | Cane Creek DB Inline | |
wirniki | Splajn DT Swiss E1900 | Splajn DT Swiss E1900 | Splajn DT Swiss XM1501 | DT Swiss XMC1200 Carbon | |
sztyca | KOREO OCD 350mm | RockShox Reverb Stealth 170mm | RockShox Reverb Stealth 170mm | RockShox Reverb Stealth 170mm | |
hamulce | Prowadnica SRAM R 200/180 | Prowadnica SRAM R 200/180 | Prowadnice SRAMRS 200/180 | Przewodnik SRAM Ultimate 200/180 | |
napęd | SRAM GX 10-42 | SRAM GX 10-42 | SRAM X01 10-42 | SRAM X01 Orzeł | |
opona | Schwalbe Nobby Nic Evo | Schwalbe Nobby Nic Evo | Schwalbe Nobby Nic Evo | Schwalbe Nobby Nic Evo | |
trzon | Reputacja KORE 50mm | Reputacja KORE 50mm | Reputacja KORE 50mm | Renthal wierzchołek 50mm | |
Lenker | KORE skręcanie 800mm | KOREO OCD 800mm | KOREO OCD 800mm | Renthal FatBar Carbon 800mm | |
Waga | 13,3 kg | 13,3 kg | 12,9 kg | 12,5 kg | 2,9 kg (bez amortyzatora) |
Cena | 2.999 € | 3.279 € | 3.999 € | 5.679 € | 1.599 € |
Geometria jest nowoczesna - to znaczy płaska i długa: kąt skrętu 65,2° i zasięg 452 mm w rozmiarze L obiecują duży potencjał zjazdowy, efektywny kąt siedziska 75,3° obiecuje dużą wydajność na podjazdach. Oprócz samej ramy dostępne będą cztery konfiguracje LAST Clay. Zachodnioniemiecki producent sprzedaje swoje rowery wyłącznie za pośrednictwem własnej strony internetowej. Jeśli jednak masz jakieś prośby o zmiany lub pytania, zawsze możesz skontaktować się z chłopakami przez e-mail lub telefon. Jazdy próbne są możliwe na miejscu w Dortmundzie lub podczas różnych wiosennych testów. Nawiasem mówiąc: LAST zatwierdza również ramy rowerów terenowych do użytku w trudnym terenie parków rowerowych i na zawodach, pod warunkiem, że dostępne są odpowiednie mocowania.
Schreibe einen Kommentar