Test: Niedawno mieliśmy okazję gruntownie przetestować na Majorce nowy e-rower górski BH Rebel Lynx 5.5 Plus. Rower na szlaki o skoku 140 mm jest napędzany nowym silnikiem Yamaha PW-X i jest wyposażony w szerokie na 3 cale opony plus zapewniające mnóstwo akcji na szlaku.
BH Rebel Lynx 5.5 Plus: rama i geometria
Osoby zaznajomione z serią modeli baskijskiego producenta szczególnie zainteresuje sufiks Lynx w nazwie zupełnie nowego E-MTB Rebel Lynx 5.5 Plus: tak nazywają się także niezmotoryzowane w pełni BH, które – nie tylko w nasz test – dzięki doskonałemu tyłowi wiedzą, jak przekonać. Jak sama nazwa wskazuje, nowy potomek E-MTB od BH oparty jest na tej samej platformie Lynx z tak zwanym tylnym trójkątem Split Pivot. Zostało to zaprojektowane i skonstruowane przez Dave'a Weagle'a, jednego z luminarzy w dziedzinie podwozi do rowerów górskich.
Jeśli chodzi o koła, nowy 140 mm w pełni wykorzystuje rozmiar plus, który jest szczególnie popularny wśród e-MTB - Rebel Lynx 5.5 Plus jest standardowo wyposażony nawet w 3-calowe Nobby Nics. Warto o tym wspomnieć, ponieważ wiele innych rowerów w tej klasie jest ograniczonych do 2,8″. Zalety grubych opon są oczywiste: większa przyczepność, większy komfort przy nieznacznie wyższych oporach toczenia, które i tak łatwo kompensuje napęd elektryczny.
Rama może zabłysnąć również w obszarze funkcji: Tutaj znajdziesz wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego roweru górskiego w 2017 roku: Bardzo dobrze wykonana aluminiowa rama ma wewnętrznie poprowadzone kable, oczywiście również dla opcjonalnie dostępnej regulowanej sztycy (więcej na to później) ze standardem Boost zapewniającym większy prześwit na opony z krótszymi tylnymi widełkami i zoptymalizowaną linią łańcucha oraz 10-letnią gwarancją BH na górze.
Biustonosz Geometry Rebel Lynx 5.5 Plus
MD | LA | |
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 609 | 634 |
główka ramy (w mm) | 120 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 485 | 485 |
Rozstaw osi (w mm) | 1218 | 1245 |
Kąt skrętu (w °) | 74 | 74 |
Kąt siedziska (w °) | 67 | 67 |
Zasięg (mm) | 428 | 449 |
Stosy (mm) | 632 | 646 |
Większość geometrii BH Rebel Lynx 5.5 Plus jest również zgodna z duchem czasu: przy 67° kąt skrętu jest wystarczająco luźny, aby poradzić sobie ze stromymi zjazdami i nierównymi szlakami, ale nie tak luźny, aby tracił żywotność podczas spokojnych wycieczek . Efektywny kąt siedzenia 74° zapewnia również wysoką wydajność podczas samodzielnego pedałowania. Tylne rury tylnego trójkąta o długości 485 mm są dość długie, nawet jak na warunki E-MTB - opony plus oczywiście dają tutaj swoje żniwo. Przy nieco ponad 1200 mm rozstaw osi e-trails nadal mieści się w zwinnej ramie - rama główna jest zatem nieco krótsza.
BH Rebel Lynx 5.5 Plus: jazda
Sercem Rebel Lynx 5.5 Plus jest oczywiście napęd: tutaj zastosowano nowy w tym roku modelowy napęd MTB firmy Yamaha: PW-X jest oparty na bezpośrednim poprzedniku PW, ale różnice są już widoczne na pierwszy rzut oka rzut oka więcej niż jasny: PW-X skurczył się i jest znacznie węższy niż poprzednia generacja. Nastąpiła również znaczna redukcja wagi – PW-X waży teraz prawie 400 g mniej niż wcześniej.
Myli się ten, kto zakłada, że Japończycy kupili mniejsze gabaryty ze stratami technicznymi: Yamaha jest szczególnie dumna z nowego trybu Extra Power - ma on przynieść zauważalnie większą moc z momentem obrotowym do 80 Nm niż napędy konkurencji - oczywiście tylko na chwilę. czasu, na przykład na szczególnie stromych podjazdach. Ale nowe „Turbo” to nie jedyna innowacja techniczna. Dzięki wspomaganiu silnika do kadencji 120 obr./min można było wyeliminować jedną z głównych krytyki poprzednika, który miał tendencję do braku tchu przy wysokich kadencjach.
Jednostka sterująca i wyświetlacz są również nowe. Oba są teraz znacznie bardziej przystosowane do jazdy na rowerze górskim. Wyświetlacz skurczył się i wydaje się prawie niezniszczalny dzięki obszernej powłoce z twardej gumy. Mniejsze wymiary pozwalają teraz również na bezpieczne, mniej eksponowane umieszczenie obok łodygi – bardzo ładnie! Jednostka sterująca ma nowy, niemal futurystyczny wygląd, ale jest prawie odrobinę za duża jak na nasz gust.
Silnik czerpie energię z akumulatora o pojemności 500 Wh, który znajduje się na dolnej rurze, ale dzięki przyjemnym liniom dobrze wpasowuje się w ogólny obraz roweru, który i tak jest nieporęczny - również ze względu na szerokie opony.
BH Rebel Lynx 5.5 Plus: Funkcje
Ramki do zdjęć | Aluminiowa dzielona oś 27,5 |
widelec amortyzowany | Fox 34 Float Rhythm 140mm |
napęd | Yamaha PW-X |
akumulator | 500Wh |
niemy | Wydajność Fox Float FPS |
wirniki | Aluminiowa obręcz z podwójnymi ściankami + piasty Joytech |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic 27,5x3,0 |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic 27,5x3,0 |
przerzutka tylna | Shimano XT M8000 11-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX |
korba | FSA36T |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano SLX |
tarcze hamulcowe | Shimano SLX 180 mm |
sztyca | Alloy 31.6 |
siodło | Krzyż emocji |
trzon | Emocje Lite |
Lenker | Aluminiowe taśmy nośne Emotion MTB |
Nawet jeśli większość E-MTB koncentruje się głównie na napędzie i akumulatorze, wiele zależy od wyposażenia roweru. Powinno to być również jasne dla chłopców i dziewcząt w BH i dlatego BH Rebel Lynx 5.5 Plus jest dostarczany z niezmiennie wysokiej jakości sprzętem. Na początku sprzedaży nowy rower BH będzie dostępny tylko w jednej wersji, która kosztuje 4.499 euro.
Jeśli chodzi o podwozie, w pełni polegają na sprawdzonej jakości firmy Fox. Z przodu nowy widelec do szlaków Rythm zapewnia przyczepność i wygodę. Widelec jest obecnie montowany tylko w kompletnych motocyklach i technicznie jest nieco odchudzoną wersją Foxa 34. Jednak nieco prostsza konstrukcja w obszarze wkładu tłumiącego raczej nie będzie miała większego znaczenia dla większości rowerzystów. Druga połowa duetu Fox to amortyzator Fox Float DPS Performance. Można to obsługiwać w trzech trybach za pomocą małej dźwigni na samej przepustnicy: otwartej, średniej i twardej. W ten sposób możesz dostosować zachowanie tylnego trójkąta do własnych potrzeb i ukształtowania terenu.
Jeśli chodzi o przerzutki i hamulce, ufasz sprawdzonej jakości Shimano. Komponenty z nowej serii M7000 SLX są używane do manetek, kasety, łańcucha i hamulców. Tylko przerzutka tylna wykorzystuje komponent XT o nieco wyższej jakości. Jednak jakość zmiany biegów nie cierpi na mieszance komponentów, ponieważ od pewnego czasu SLX nie musi się pod tym względem ukrywać przed renomowanym XT. To samo dotyczy hamulców: hamulce SLX powinny mieć więcej niż wystarczającą moc dla roweru terenowego w klasie Rebel Lynx 5.5 Plus. Jednak dla cięższych jeźdźców tarcza 180 mm na przednim kole może być nieco ciasna, w zależności od stylu jazdy.
Zastosowane koła składają się z nieokreślonych felg aluminiowych o dużej szerokości wewnętrznej dla szerokich opon i piast firmy Joytech. Schwalbe's Nobby Nics to doskonałe opony uniwersalne na prawie każdy teren - nawet wymagające warunki na trasach testowych na Majorce nie stanowią dla opon większych problemów.
Obszar kokpitu pochodzi w całości z własnej produkcji BH: mostek i kierownica wykonane są z aluminium, manetki są raczej cienkie i sportowe. Krótki mostek dobrze wpisuje się w koncepcję roweru, ale kierownice o szerokości zaledwie 740mm to już przeszłość - tutaj mogłoby być kilka centymetrów więcej.
Sztyca sama w sobie jest problemem w BH Rebel Lynx 5.5 Plus. Domyślnie Baskowie instalują normalną, aluminiową sztycę 31.6 mm - jednak brak sztycy regulowanej znacznie ogranicza możliwości roweru terenowego. Jest to również znane w BH i dlatego będzie oferowany tak zwany zestaw szlakowy, jak ma to miejsce w przypadku niektórych innych modeli. Z reguły składa się z regulowanej sztycy KS LEV Integra i mocniejszych opon w cenie 369 euro. Ponieważ Rebel Lynx 5.5 Plus ma już bardzo dobre opony gotowe do jazdy po szlaku z Nobby Nics, zestaw na szlak będzie składał się tylko z regulowanej sztycy. Jest to również powód, dla którego cena zestawu do szlaków jest obecnie nadal otwarta.
BH Rebel Lynx 5.5 Plus: Prawda na tropie
Mieliśmy okazję dokładnie przetestować BH Rebel Lynx 5.5 Plus w ramach obozu prasowego na pięknych trasach raju dla rowerzystów na Majorce. Każdy, kto kiedykolwiek jeździł na rowerze górskim na wakacyjnej wyspie, może wpaść na pomysł - dla wszystkich pozostałych trasa testowa jest pokrótce nakreślona: Stromy, skalisty, kręty - domowy teren dla roweru w klasie BH Rebel Lynx 5.5.
Na początku martwiliśmy się, jak rower poradzi sobie na ciasnych trasach, biorąc pod uwagę długie tylne widełki. Ku naszemu zaskoczeniu 485 mm było tutaj mniej zauważalne, niż się spodziewaliśmy. Wręcz przeciwnie: Rebel Lynx był całkiem zabawny - z pewnością wynika to również z dość krótkiego rozstawu osi jak na E-MTB w tej klasie, który jest "kupowany" z krótszą ramą główną i krótszym wysięgiem, ale to nie pomogło zmiana podczas naszej jazdy miała negatywny wpływ.
Jeśli chodzi o podwozie, wyróżniał się tył, który spisywał się naprawdę dobrze, z jednej strony dobrze się wchłaniał, ale z drugiej nie brakowało mu niezbędnej sztywności na przejściach transferowych. Przerzutki i hamulce działały dyskretnie dobrze, nawet 180mm tarcze nie sprawiały nam żadnych problemów na dość krótkich, ale ostrych zjazdach.
Silnik Yamahy potrafił przekonać przyjemnym wspomaganiem - dodatkowe waty są zauważalne - w zależności od poziomu wspomagania - czasami mniej lub bardziej - ale nigdy nie ma się nieprzyjemnego uczucia pchania przez szlak. Nowy tryb dodatkowej mocy jest jednym z najmocniejszych, z jakich korzystaliśmy na rowerze E-MTB i jest szczególnie przydatny na bardzo stromych podjazdach. Jednak przy dużej mocy silnik staje się dość głośny. Wyświetlacz jest czytelny pomimo swojej zwartości, pozycja obok mostka jest świetna, a dźwignia sterująca działa doskonale.
Niezwykła kombinacja opon z Nobby Nic i Nobby Nic również działała doskonale dzięki 3-calowej dodatkowej szerokości i zapewniała masową przyczepność - jeśli po prostu odpuścisz, możesz po prostu pozwolić, aby wybór linii był z Rebel Lynx 5.5 i naprawdę zestrzelić ścieżka.
Więc wszystko jest super? Nie do końca: podczas jazdy próbnej nie byliśmy do końca zadowoleni z kokpitu. Z jednej strony kierownica jest po prostu za wąska i ma zaledwie 740 mm. To kosztuje dużo kontroli i jest po prostu nieaktualne. Zwłaszcza, że jeśli chcesz, możesz łatwo skrócić szeroką kierownicę. Uchwyty są również bardziej etui dla zagorzałych. Chwyt jest przyzwoity, ale prawie nie ma amortyzacji.
Wszystkie nasze rowery testowe miały zamontowaną sztycę regulowaną, którą zdecydowanie zalecamy wszystkim kupującym i która będzie dostępna jako część zestawu na szlak. Niemniej jednak uważamy to za nieco rozczarowujące, że nie znalazł się on w standardowym wyposażeniu - zwłaszcza ze względu na skądinąd wysokiej jakości komponenty i wysoką cenę.
Schreibe einen Kommentar