Rynek: Corratec nadal ma ponad 20 różnych rowerów szosowych w swojej ofercie na rok 2017. Zwycięstwa w Ötztal Cycle Marathon lub twardym jak skała Red Bull Transsiberian Extreme pokazują, że kowal z Górnej Bawarii z Raubling zna się na swoim fachu. Przyjrzeliśmy się gamie modeli, od rowerów do jazdy na czas po rowery szutrowe.
Karbonowe wyścigówki Corratec: CCT Evo i CCT Team
W wysokiej klasy swoich rowerach wyścigowych z włókna węglowego Corratec przeprowadza aktualizację modelu na rok 2017 i wprowadza pewne szczegółowe poprawki. Jednak podstawa jego dwóch modeli CCT Evo i CCT Team pozostaje: rama. W przypadku CCT Evo zostało to zaprezentowane dopiero jako zupełnie nowe osiągnięcie na sezon 2016 i od tego czasu zdobyło wiele renomowanych tytułów: nie tylko zwycięzca Ötztaler 2016 siedział na CCT Evo, ale także zwycięzca wyścigu ultrakolarskiego Transsiberian Extreme, prawdopodobnie najtrudniejszych i najdłuższych wyścigów etapowych na świecie.
Podstawowe składniki CCT Evo są dobrze dobrane i pomagają zawodnikom z włókna węglowego osiągnąć zrównoważone prowadzenie. Aerodynamika była na pierwszym miejscu w procesie rozwoju. W tym celu wykorzystano tunel aerodynamiczny firmy Airbus Defence & Space GmbH i przeprowadzono ponad 100 indywidualnych pomiarów pod różnymi kątami natarcia, a ostateczne kształty ramy zostały dopracowane na podstawie pierwszych prototypów. Mówiąc o kształcie ramy: Kształty rur zostały opracowane zgodnie z tak zwanym profilem NACA. NACA to skrót od National Advisory Committee for Aeronautics i jest oddziałem NASA. Profile NACA oznaczają pewne aerodynamiczne kształty, które są stosowane przede wszystkim w konstrukcji samolotów, np. skrzydła.
Widmo: Nagroda German Design Award 2017 dla Corratec CCT Evo
Spectrum: Niemiecki producent rowerów Corratec otrzymuje nagrodę German Design Award 25 za limitowaną 2017-letnią edycję wysokiej klasy roweru wyścigowego Corratec CCT Evo. drogę przez ich przełomowy, wyróżniający się projekt. Specjalna edycja Corrateca, ściśle ograniczona do 25 sztuk, została zaprojektowana […]
Podczas analiz w tunelu aerodynamicznym zoptymalizowano jednak nie tylko samą ramę, ale także widelec. Efektem tego procesu jest tak zwany widelec Pro Control, który w zależności od kąta natarcia i siły wiatru ma zmniejszać opór powietrza o ponad 15% w porównaniu do swojego poprzednika. Dzięki sprytnemu rozmieszczeniu układu karbonowego i odpowiedniemu kształtowi możliwe było również osiągnięcie przyjemnego tłumienia drgań, które przeciwdziała zmęczeniu górnej części ciała, ale nie powinno mieć negatywnego wpływu na zachowanie podczas jazdy.
Złożone, aerodynamiczne, a przez to raczej nieporęczne kształty ram, takie jak CCT Evo, mają zwykle jedną wadę: większe wykorzystanie materiału zwiększa wagę ramy w porównaniu z konwencjonalnymi okrągłymi kształtami. Aby przeciwdziałać temu efektowi ubocznemu, w produkcji ramy Corratec CCT Evo zastosowano proces produkcji EPS. Formowanie dowolnej części karbonowej wymaga wewnętrznego ciśnienia, które dociska układ do zewnętrznej formy i sprawia, że część jest taka, jaka jest. Podczas gdy często używa się do tego celu specjalnych balonów, które – mówiąc prościej – są nadmuchiwane w formie węglowej, Corratec wykorzystuje podczas produkcji styropian, który rozszerza się po podgrzaniu. Zapobiega to powstawaniu niekorzystnych zagięć i sprawia, że element jest ogólnie bardziej stabilny, a grubość ścianki bardziej wyrównana. W ten sposób można zaoszczędzić materiał i utrzymać niską wagę ramy.
Producent z Górnej Bawarii stosuje ten sam proces produkcji EPS w swojej ramie CCT Team. Jednak w przeciwieństwie do topowego modelu Evo, nie jest on tak skomplikowany i nie został zoptymalizowany do ostatniego miejsca po przecinku w tunelu aerodynamicznym. Waga ramy to nieco ponad 900 g, ale na tym samym poziomie co CCT Evo. Więc jeśli możesz obejść się bez przewagi aerodynamicznej, zostaniesz nagrodzony naprawdę niezwykle atrakcyjnym stosunkiem ceny do wydajności dzięki modelom CCT Team. Wariant z grupą 105 osób jest dostępny od 1.699 euro. W przypadku CCT Team Disc jest to również jedyny jak dotąd model z hamulcami tarczowymi - nie trzeba być jasnowidzem, aby przewidzieć, że w przyszłości pojawi się tutaj jeden lub drugi model.
Nowości produktowe: Sklep Corratec Sannino w Berlinie: szyte na miarę ramy karbonowe
Rynek: Od pewnego czasu legenda budowy ram, Mauro Sannino, buduje ramy karbonowe na zamówienie wraz z firmą Corratec. Wcześniej przyszli nabywcy musieli najpierw dokonać pomiarów w bawarskiej centrali w Raubling – od kilku dni chętni mogą zrobić ten krok w pierwszym Sannino Pro Shop w Berlinie. Na Hagelbergerstraße […]
Corratec ma również coś w swojej ofercie dla miłośników szczególnie ekskluzywnych rowerów i ram rowerowych: we współpracy z włoską legendą konstrukcji ram Mauro Sannino oferuje ręcznie robione, szyte na miarę ramy karbonowe, które przechodzą złożony proces regulacji, nie tylko pod kątem ich geometrii, ale także pod względem wykorzystania materiałów i innych czynników indywidualnie dostosowanych do przyszłego kierowcy.
Napęd: Shimano Dura Ace Di2
Korba: Wirnik InPower 3D30 52/36
wirniki: ZZyZX Carbon Clincher 45mm
Waga: 6,98 kg
Cena: € 8.299
Napęd: Shimano Ultegra Di2
Korba: Wirnik 3D30 52/36
wirniki: Szosa aluminiowa ZZyZX SL
Waga: 7,18 kg
Cena: € 4.499
Napęd: Shimano Ultegra
Korba: Wirnik 3D30 52/36
wirniki: Szosa aluminiowa ZZyZX SL
Waga: 7,11 kg
Cena: € 3.499
Napęd: Shimano Ultegra
Korba: Wirnik 3D30 52/36
wirniki: Dysk Mavic Ksyrium
Waga: 8,64 kg
Cena: € 3.199
Napęd: Shimano Ultegra
Korba: Wirnik 3D30 52/36
wirniki: Szosa aluminiowa ZZyZX SL
Waga: 7,51 kg
Cena: € 2.299
Maszyna do jazdy na czas Corratec C-Time
Samochód Corratec do jazdy na czas C-Time pozostaje niezmieniony w programie. Zgodna z wymogami UCI maszyna wyścigowa w walce z czasem pozostaje nietknięta pod względem wyposażenia, konstrukcji i ogólnej koncepcji na rok 2017: przyciągający wzrok niebiesko-srebrny design, zintegrowane połączenie mostka i kierownicy oraz specjalnie wykonana rura podsiodłowa. Zachowano również trzy warianty wyposażenia z Dura Ace Di2, Ultegra Di2 i pragmatyczną grupą 105.
Corratec C-Time Dura Ace Di2
Napęd: Shimano Dura Ace Di2
Korba: Shimano Dura Ace
wirniki: ZZYZX TT-6D 58mm/DYSK, rurowy.
Cena: € 9.999
Corratec C-Time Ultegra Di2
Napęd: Shimano Ultegra Di2
Korba: Shimano Ultegra
wirniki: ZZYZX TT-6D 58mm/DYSK, rurowy.
Cena: € 7.999
Corratec C-Time 105
Napęd: SHIMANO 105
Korba: SHIMANO 105
wirniki: ZZYZX SL Aluminiowa droga, 11s. 20/24 Aero Sp
Cena: € 3.999
Nie stare rzeczy: pięć aluminiowych wyścigówek od Raubling
Nie oszukujmy się: z roku na rok spada liczba rowerów szosowych z aluminiowymi ramami. Z jednej strony nie jest to szczególnie zaskakujące, w końcu produkcja karbonu jest coraz tańsza i dzięki temu rowery są dostępne nawet dla tych, którzy nie chcą wydawać fortuny. Z drugiej strony ten cichy łabędzi śpiew na aluminium jest irytujący dla wszystkich, którzy nie chcą rezygnować z dobrego sprzętu nawet w niższych przedziałach cenowych lub po prostu szukają taniego drugiego lub treningowego roweru.
W Corratec również trend w rowerach szosowych zmierza w kierunku karbonu, ale jednocześnie starają się nie zaniedbywać kierowców z aluminiowymi ramami. W roku modelowym 2017 dostępne są zatem dwie linie produktów i łącznie pięć modeli, których serce bije metalicznym dźwiękiem.
W przypadku dwóch modeli Corratec Corones celem jest przyciągnięcie do kierowców świadomych ceny, którzy nie chcą rezygnować ze sportowej, gotowej do wyścigów pozycji siedzącej i odpowiedniego wyposażenia na aluminiowej ramie. Najwyższy model kosztuje mniej niż 1.800 euro z pełną grupą Ultegra, korbami Rotor i lekkimi kołami Mavic Aksium Elite.
Dzięki trzem rowerom wyścigowym Dolomiti celem jest umożliwienie zainteresowanym wejścia (ponownego) do świata motocykli wyścigowych za rozsądną cenę. Pozycja siedząca wydaje się być nieco bardziej zrelaksowana. Tutaj masz do wyboru grupę Ultegra, 105 lub Tiagra.
Napęd: Shimano Ultegra
Korba: Wirnik 2D30 52/36
wirniki: Mavic Aksium Elite w kolorze czarnym
Waga: 8,00 kg
Cena: € 1.799
Napęd: Łopatka 105
Korba: Shimano FCR S500 50/34
wirniki: ZZyZX Race Attack 2.0
Waga: 8,32 kg
Cena: € 1.499
Napęd: Shimano Ultegra
Korba: Shimano FCR S500 50/34
wirniki: ZZyZX Race Attack 2.0
Waga: 9,37 kg
Cena: € 1.399
Napęd: Łopatka 105
Korba: Shimano FCR S500 50/34
wirniki: ZZyZX Race Attack 2.0
Waga: 9,69 kg
Cena: € 1.299
Corratec Cross 2017: Jeden karbon, dwa aluminium
Poza kilkoma drobnymi zmianami w wyposażeniu, wszystko w modelach przełajowych Corratec na rok 2017 pozostaje takie samo - dotyczy to również podziału na karbon i aluminium. Topowy model CCT Cross Ultegra Disc opiera się na ramie z włókna węglowego. Jak sama nazwa wskazuje, jest to brat w duchu dwóch karbonowych modeli ulicznych - ma wspólną z nimi zoptymalizowaną pod względem masy produkcję EPS, chociaż rama poprzeczna jest oczywiście nieco bardziej wytrzymała.
Płyta Corratec CCT Cross Ultegra
Napęd: Shimano Ultegra
Hamulec: Shimano Ultegra
wirniki: Płyta ZZyZX CX
Waga: 9,1 kg
Cena: € 3.199
Corratec Cross Hydro Disc
Napęd: Shimano Ultegra
Hamulec: Shimano Ultegra
wirniki: Płyta ZZyZX CX
Waga: 10,2 kg
Cena: € 1.899
Tarcza mechaniczna Corratec Cross
Napęd: SHIMANO 105
Hamulec: Szpieg TRP
wirniki: Płyta ZZyZX CX
Waga: 10,5 kg
Cena: € 1.399
Corratec Gravel 2017: wszechstronna i szosowa
Z zeszłego sezonu znany jest również pierwszy szutrowy wyścigowiec Corrate, który nosi nazwę Allroad. Wizualnie wyróżnia się ramą ze szczotkowanego aluminium oraz – jak przystało na rower w tej kategorii – wyposażony w hamulce tarczowe. Ze względu na niską cenę fakt, że występują w wersji mechanicznej, nie jest większym zaskoczeniem niż grupa 2×8 Shimano Claris. Funkcjonalnie jednak nie ma na co narzekać po obu stronach, a cały pakiet nadal pozostaje poniżej magicznego limitu 11 kg.
Sprzęt Corratec Allroad 2017
Napęd: Shimano Claris
Korba: Shimano Claris
hamulce: Szpieg TRP
wirniki: Płyta ZZYZX 700c
Waga: 10,92 kg
Cena: € 999
Schreibe einen Kommentar