Młoda firma BikeYoke udostępniła nam swój BikeYoke DeHy. Zestaw do konwersji, za pomocą którego można szybko i łatwo przekształcić dowolny pogłos Rock Shox w sterowanie mechaniczne za pomocą dźwigni spustowej. Zmodyfikowaliśmy i przetestowaliśmy. Chcę ujawnić tyle, że jest to naprawdę przydatny dodatek do często instalowanych podpór pogłosowych i jeszcze jeden powód, aby napędzać pogłos.
Rock Shox Reverb jest szeroko stosowany, więc nic dziwnego, że twórcy BikeYoke wybrali to wsparcie dla swojego systemu. Ponadto jeden lub drugi nie jest do końca zadowolony z dźwigni. Powodem wysokiego poziomu konserwacji wymaganego dla tego słupka jest z jednej strony wewnętrzne działanie, ale od czasu do czasu należy również odpowietrzyć układ hydrauliczny. W przypadku DeHy system jest następnie połączony za pomocą klasycznej linki Bowdena / linki zmiany biegów, która biegnie w konwencjonalnej obudowie. Dźwignia spełnia oczekiwania wielu kierowców.
BikeYoke ma w swojej ofercie kilka sprytnych i prostych rozwiązań. Istnieją dźwignie łączące, których można użyć do zamontowania różnych amortyzatorów w rowerach Specialized lub jako zamiennik manetki kształtu w Canyon Strive. Ten ostatni ustawia stałą pozycję, a czasami wymagający konserwacji komponent nie jest już potrzebny. Dzięki rolce Shifty można wymienić rolkę prowadzącą linkę w tylnych przerzutkach Srams 1 × 11. Shifty powinien zapewniać idealną precyzję zmiany przełożeń nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach. Oferowana jest również osobna regulowana sztyca o nazwie Revive, a także testowany zestaw do konwersji lub indywidualnie dźwignia spustu Triggy.
Rzadko mieliśmy problemy ze słupkami pogłosowymi, ale możliwość sterowania słupkiem za pomocą mechanicznej dźwigni spustowej była dla nas wystarczającym powodem, aby wypróbować zestaw DeHy.
Konwersja jest dość łatwa i może być wykonana przez każdego dość doświadczonego śrubokręta. Najbardziej denerwującą częścią było przeniesienie obudowy dźwigni zmiany biegów w ramie, ale różni się to w zależności od ramy i nie ma nic wspólnego z systemem jako takim. Sztyca i dźwignia są zdemontowane. W tym celu „odkręciliśmy” dźwignię z linki i wyciągnęliśmy sztycę i linkę z ramy przez rurę podsiodłową. W tym przypadku sensowne jest przymocowanie nowej tulei kabla przełączającego łącznika mechanicznego do starego kabla, na przykład za pomocą rurki termokurczliwej, i również ją przeciągnąć. Montaż dźwigni jest bardzo prosty, pasuje do konwencjonalnego zacisku kierownicy Sram i można ją łatwo ustawić zgodnie z dowolnymi preferencjami ergonomicznymi. Teraz musisz oszacować, jak długa ma być okładka, lepiej za długa niż za krótka. Zaślepki na obu końcach tulei, przewlec linkę zmiany biegów przez dźwignię i tuleję, pierwsza część gotowa.
Najtrudniejszą, ale najłatwiejszą do wykonania częścią jest konwersja samego wspornika.W tym celu należy usunąć zacisk siodełka i całkowicie wypuścić powietrze. Następnie zdejmij pierścień ustalający z dolnej strony wspornika. Dolny zespół można wyciągnąć. wycieknie trochę oleju, można to wytrzeć szmatką. Teraz część, na której wisi linka (srebrna) można odkręcić od reszty (czarna) za pomocą klucza płaskiego rozm. 10 i rozm. 11. Należy bezwzględnie upewnić się, że „kołek”, który uruchamia wewnętrzny mechanizm regulacji, nie jest wyciągnięty. Zamiast starej części przykręcany jest teraz adapter DeHy. 6 Nm to właściwy moment obrotowy.
Teraz dolna część jest wsunięta z powrotem do wspornika i zabezpieczona pierścieniem blokującym. Należy upewnić się, że strona pierścienia z ostrzejszą krawędzią skierowana jest w dół, czyli w kierunku kontrolki. Teraz słupek można napełnić od 200 do 250 PSI i jest on gotowy do instalacji.
Zanim będzie można połączyć wspornik z liną, należy zamocować nypel baryłkowy. Aby to zrobić, upewnij się, że obie zaślepki są osadzone w ograniczniku na rękawie, dźwignia jest całkowicie zwolniona, a lina jest całkowicie wyciągnięta z rękawa. Wciśnij smoczek i zaciśnij go na linie w odległości dokładnie 12 milimetrów. Teraz zawieś nypel i zawieś zaślepkę i tuleję w prowadnicy. Odetnij nadmiar liny, załóż zaślepkę.
Wsuń sztycę w rurę podsiodłową, wyreguluj wysokość i kąt, zaciśnij. Wypróbuj, w razie potrzeby wyreguluj napięcie linki na dźwigni (jest praktyczna nakrętka radełkowana) lub wyreguluj wysokość. Dzięki dobrym instrukcjom i filmowi montaż nie stanowi problemu.
A teraz do funkcji: co sądzimy o BikeYoke DeHy?
Nie ma na co narzekać. Jak na nasz gust dźwignia jest dużo wygodniejsza w użyciu niż oryginalna, znaleźliśmy optymalne położenie zarówno dla małych, jak i dużych dłoni. Siły działania są niewielkie, a droga, jaką musi przebyć kciuk, nie jest zbyt długa. Jeździmy z BikeYoke DeHy od kilku tygodni i nie zauważyliśmy żadnych problemów. Jeśli pojawi się problem, prawdopodobnie będzie on w obszarze naciągu linki i tutaj powinno być łatwiej uzyskać pomoc niż w przypadku układu hydraulicznego. Polecamy BikeYoke DeHy, przynajmniej jeśli nie jesteś zadowolony z hydraulicznego układu Reverb lub ergonomii dźwigni - nowy słupek jest znacznie droższy. Ulepszenie to dobra cecha i jeszcze jeden powód, aby napędzać pogłos.
Schreibe einen Kommentar