Jazda próbna: ROSE Elec Tec E-MTB można było już po raz pierwszy podziwiać w zeszłym roku na Eurobike - wprowadzenie na rynek trwało trochę dłużej, ale w końcu nadejdzie na to jesień. Bezpośredni sprzedawca z Bocholt świętuje swoje wejście na obecnie bardzo konkurencyjny rynek e-MTB z e-rowerem Continental. Przyjrzeliśmy się bliżej motocyklowi podczas Eurobike Media Days i zrobiliśmy kilka okrążeń.
Podczas gdy rowery elektryczne z pewnością nie są obce w ROSE, bezpośredni sprzedawca ma obecnie w swoim portfolio ponad 20 modeli, więc nadal istnieje luka w sektorze e-MTB. Do tej pory skupialiśmy się wyłącznie na trekkingu i obszarach miejskich – ale to się zmieni jesienią przyszłego roku. Z ROSE Elec Tec możesz stawiać pierwsze kroki w zelektryfikowanej dżungli rowerów górskich, która wydaje się być coraz bardziej konkurencyjna. Elec Tec to „stary przyjaciel”; stali bywalcy Velomotion powinni już zapoznać się ze zdjęciami i krótkimi relacjami z ROSE E-MTB z jednych czy drugich targów w ostatnich miesiącach. Na Eurobike Media Days po raz pierwszy mieliśmy ze sobą kilka działających modeli i oczywiście nie przepuściliśmy okazji do jazdy próbnej.
Wygląd ROSE Elec Tec jest odważny, ale prosty i dyskretny. Na pierwszy rzut oka, dzięki silnej integracji systemowej, nie można go zidentyfikować jako roweru elektrycznego, chociaż masywna rama z obszernym obszarem na główce ramy z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu. Lakier jest subtelny, a motocykl prawdopodobnie będzie na razie dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych: czarno-czerwonym i czarno-niebieskim. Wewnątrz pracuje niemiecka technologia: specjalista od silników Brose dostarcza napęd, a jednostka sterująca i akumulator pochodzą z firmy Continental. To pierwsza wyprawa specjalisty od opon na etap e-rowerów; zobowiązanie ma być dalej rozszerzane w przyszłości pod parasolem Continental eBike System.
Akumulator o pojemności 612 Wh zapewnia dużą moc i jest w pełni zintegrowany z ramą dzięki sprytnemu rozmieszczeniu ogniw i ścisłej współpracy z inżynierami z ROSE. Jednak nadal można go łatwo wyjąć w celu naładowania. Wyświetlacz jest prosty, wystarczająco duży i obsługiwany za pomocą małego zdalnego joysticka na kierownicy.
Podczas projektowania E-MTB skupiono się na jak najszerszym zakresie zastosowań: Elec Tec jest wyposażony w przedni widelec amortyzowany o skoku 130 mm i opony 29″ lub 27,5+. W połączeniu z nowoczesną geometrią wokół długiej ramy głównej i luźnym kątem skrętu daje to potężną platformę na szlaku, która również powinna prezentować się dobrze jako zrelaksowany turysta. Zwłaszcza wybór między szerokimi oponami Plus a mocnymi 29erami to duża zaleta.
ROSE Elec Tec: Jak jeździ Trail E-MTB?
Na szczęście mieliśmy okazję zabrać jeden z upragnionych motocykli testowych w Kirchberg na okoliczne szlaki. Nowicjusz w e-rowerach Continental wykonał naprawdę dobrą robotę w zakresie obsługi napędu – monochromatyczny wyświetlacz jest bardzo czytelny, a zdalne sterowanie intuicyjne i może być łatwo opanowane przez początkujących e-rowerów po krótkim czasie bez instrukcji i instrukcji obsługi. Sam silnik wspiera nieco delikatniej niż np. Bosch Performance CX, ale to niekoniecznie musi być wadą, zwłaszcza na rowerze górskim. Z jednej strony napęd wyróżnia się nie tylko kompaktowością i dobrą integracją z ramą, ale przede wszystkim wyjątkowo niską głośnością. Nawet opony rowerów górskich na drodze hałasują bardziej niż silnik.
Wyposażenie naszego roweru testowego jest odpowiednie dla obszaru zastosowania Elec Tec: z nowym widelcem amortyzowanym Rock Shox Yari z przodu, chowanym wspornikiem Vario firmy Rock Shox, niedawno zaprezentowaną grupą rowerów elektrycznych SRAM EX1 i krótki, szeroki kokpit, naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie kolejnej przygodzie na szlaku. Jechaliśmy wariantem z kołami 29″, który jest przeznaczony trochę bardziej do touringu, ale dzięki standardowi Boost na piastach drugi komplet kół o wymiarach 650b+ można wykorzystać w ciągu kilku minut. Motocykl był przyjemny i żwawy na naszych okrążeniach testowych, pozycja siedząca jest sportowa, pośrodku motocykla i szybko poczuliśmy się jak w domu. Duży zasięg ładnie współgra z szerokim kokpitem i luźnym kątem skrętu, zapewniając dużą pewność na szlaku.
Typowe dla e-rowerów długie rurki tylnego trójkąta i duży rozstaw osi są zauważalne tylko na ciasnych zakrętach, a brak zwrotności musi być kompensowany przez rowerzystów aktywnym stylem jazdy. Z drugiej strony, stabilność kierunkowa jest korzystna dzięki długim rozpórkom na szybkich, wyboistych odcinkach, a rower stabilnie trzyma się szlaku pomimo braku tylnego zawieszenia i nigdy nie wydaje się nadmiernie nerwowy. Ponadto bardzo strome trasy można pokonywać pod górę, ponieważ napęd zapewnia niezbędną moc, a długi tylny trójkąt przeciwdziała uczuciu wywrócenia.
ROSE Elec Tec: Wniosek – dobrze zaokrąglona sprawa
ROSE zajęło dużo czasu, aby wprowadzić na rynek swój pierwszy E-MTB. Jednak po pierwszej jeździe próbnej można powiedzieć, że było warto. Elec Tec to harmonijnie skoordynowany rower o szerokim zakresie zastosowań i dobrze przemyślanym wyposażeniu. Napęd firmy Continental z mocą Brose wydaje się działać dobrze, a praca silnika przez nowy interfejs była przekonująca. ROSE Elec Tec powinien być dostępny od jesieni. Dokładne ceny i konfiguracje modeli są dostępne w Eurobike.
Schreibe einen Kommentar