Rynek: Nowy BH Lynx Race świętował swoją premierę podczas Eurobike Media Days w Kirchberg – baskijski producent niedawno zapowiedział nowy MTB. Udało nam się porwać jeden z upragnionych modeli i przyjrzeć mu się z bliska. Opracowany we współpracy z profesjonalnym zespołem BH Suntour KMC wyścig Lynx Race będzie dostępny od początku przyszłego roku.
Dzięki BH Lynx Race baskijski producent BH Bikes poszerza swoją ofertę rowerów cross-country o mocną w pełni. Do tej pory BH Ultimate był tylko hardtailem w programie (tutaj do przetestowania), wraz z profesjonalnym zespołem BH Suntour KMC, pracowali jednak również nad w pełni w ciągu ostatnich kilku miesięcy, który właśnie ujrzał światło dzienne w postaci BH Lynx Race.
Od przyszłego roku BH Lynx Race z karbonowo-aluminiową ramą, w Kirchberg początkowo można było podziwiać tylko wersję z neonowoczerwoną aluminiową ramą. To, co łączy wszystkie warianty, to skok sprężyny 100 mm z tyłu i z przodu oraz zrelaksowana, zrównoważona geometria, którą znamy już z Ultimate Hardtail. Z dość luźnym kątem skrętu 68.5° i stosunkowo dużym zasięgiem (442 mm w L), Lynx Race ma niezwykle nowoczesne wymiary ramy i szerokie horyzonty. Właściwie jako rower maratoński dla profesjonalnego zespołu wokół Adelheid Morath (do bloga), z tymi danymi geometrii mógłby również uchodzić za rower na szlaki o krótkim skoku.
Na pierwszy rzut oka rzuca się jednak w oczy lakier – w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Jasna, neonowa czerwień dosłownie świeci i nadaje nowemu Lynxowi bardzo przyciągający wzrok wygląd. Język projektowania motocykla przypomina odpowiedniki Lynx, Lynx 4.8 i Lynx 6 - nie jest to zbyt zaskakujące, w końcu wszystkie pełnowartościowe modele z portfolio BH mają wspólny tylny koniec dzielonej osi zaprojektowany przez guru zawieszenia, Dave'a Weagle'a.
Biustonosz Geometry Lynx Race
Format ramki | SM | MD | LA | XL |
---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 410 | 440 | 480 | 530 |
Długość górnej rury (mm) | 571 | 599 | 622 | 644 |
Długość główki ramy (mm) | 100 | 110 | 125 | 140 |
Kąt skrętu (°) | 68.5 | 68.5 | 68.5 | 68.5 |
Kąt siedziska (°) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
rozstaw osi (mm) | 1.096 | 1.125 | 1.149 | 1.172 |
Stosy (mm) | 585 | 594 | 608 | 622 |
Zasięg (mm) | 398 | 423 | 442 | 460 |
Model testowy w Kirchberg odpowiadał modelowi Lynx Race Alu Fox, który wchodzi na rynek z 11-biegową grupą XT od Shimano, zawieszeniem FOX z nowym widelcem SC Fit4 i kołami od BH za 2.999 euro i jest najdroższym i najlepiej wyposażony będzie model z aluminiową ramą. W przypadku karbonowych modeli topowy wariant z czterech dostępnych konfiguracji wyposażony jest w widelec RS-1 od Rock Shox oraz napęd XTR Di2 – szlachetny rajdowiec jednak wydziera dziurę w portfelu za 8.999 euro.
Warianty modelu BH Lynx Race
Rama: BH Lynx Race Carbon
Widelec: RockShox RS1
Szok: RockShox Monarch XX
Napęd: Shimano XTR Di2
Koła: DT Swiss XRC 1200
Cena: € 8.999
Rama: BH Lynx Race Carbon
Widelec: Fox SC FiT4
Szok: wydajność Fox Float
Napęd: Shimano XT Di2
Koła: bezdętkowe BH Evo Carbon
Cena: € 6.999
Rama: BH Lynx Race Carbon
Widelec: Fox SC FiT4
Szok: wydajność Fox Float
Napęd: Shimano XT
Koła: bezdętkowe BH Evo Alu
Cena: € 4.999
Rama: BH Lynx Race Carbon
Widelec: RockShox Recon Gold
Szok: Rock Shox Monarch RT
Napęd: Shimano XT/SLX
Koła: bezdętkowe BH Super Lite
Cena: € 3.999
Rama: BH Lynx Race Aluminium
Widelec: pilot Fox SC FiT4
Szok: wydajność Fox Float
Napęd: Shimano XT
Koła: bezdętkowe BH Evo Alu
Cena: € 2.999
Rama: BH Lynx Race Aluminium
Widelec: RockShox Recon Gold
Szok: Rock Shox Monarch RT
Napęd: Shimano XT/SLX
Koła: bezdętkowe BH Super Lite
Cena: € 2.399
Rama: BH Lynx Race Aluminium
Widelec: RockShox 30 srebrny
Amortyzator: SR Suntour Epixon
Napęd: Shimano Deore/SLX
Koła: BH Lite
Cena: € 1.999
Schreibe einen Kommentar