Rynek: Wraz z VOTEC VE, niemiecki producent prezentuje swój nowy Enduro 27,5″, który dzięki nowoczesnej geometrii i skokowi sprężyny do 170 mm z tyłu i 180 mm z przodu przywołuje wspomnienia klasycznych rowerów freeride. Dzięki regulacji geometrii, przemyślanej konstrukcji ramy i bardzo dobremu wyposażeniu otrzymujemy bardzo atrakcyjny całość – również cenowo.
VOTEC VE: Regulacja geometrii za pomocą flip chipa
Geometria VOTEC VE nadaje ton: tutaj masz do czynienia z rasowym, nowoczesnym enduro. Kąt skrętu <65° obiecuje płynną jazdę w dół, a stromy kąt siedzenia zapewnia również wysoką wydajność na podjazdach - chociaż VOTEC VE z pewnością nie stanie się kozłem wspinaczkowym. Dla wszystkich, którzy lubią dostrajać swoje motocykle i są zaznajomieni z danymi geometrii, VOTEC oferuje tzw. flip chip, który pozwala dostosować geometrię i skok zawieszenia enduro do własnych życzeń i preferencji.
Ten flip chip to mała płytka, którą można przymocować w różnych pozycjach. W zależności od pozycji uzyskujesz skok zawieszenia 160 mm lub 170 mm z tyłu i niezależnie od tego, kąt skrętu można również spłaszczyć o dodatkowe 0,5° - z widelcem 180 mm wyposażenia Elite i Evo uzyskuje się 64,2° przy przód : To stawia jeden lub drugi bolid zjazdowy w rywalizacji i jesteś dobrze przygotowany do bike parku.
VOTEC VE: Przemyślana rama, rozsądne wyposażenie
Aluminiowa rama VOTEC VE na pierwszy rzut oka wydaje się nieco „staroświecka” z dwóch powodów: z jednej strony wszystkie przewody i kable biegną na zewnątrz ramy, a z drugiej strony suport wykorzystuje wypróbowane i przetestowane łożysko śrubowe BSA i nie wykorzystuje nowoczesnego standardu pasowania na wcisk. Nie jest to jednak krytyka – wręcz przeciwnie: uważamy, że decyzja VOTEC jest bardzo mile widziana i odważna. Nowoczesne łożyska wciskane mają tendencję do trzeszczenia i piszczenia, zwłaszcza podczas jazdy w terenie — do ich wymiany potrzebne są również specjalne narzędzia. Linki zewnętrzne również mają sens: chociaż linki biegnące po dolnej rurze trochę zakłócają czysty wygląd, znacznie ułatwiają wymianę i konserwację komponentów, linek i odpowietrzanie hamulców.
Podobnie rozsądne podejście zastosowano w przypadku wyposażenia: na przykład niedroga 1-rzędowa przerzutka tylna SRAM GX11 jest stosowana we wszystkich trzech wariantach wyposażenia, ale jest połączona z manetkami GX1, X1 lub X01. Ale podobnie jak w przypadku konstrukcji ramy, pomyślano również o tym: ponieważ to nie tylna przerzutka decyduje o jakości zmiany przełożeń, ale przede wszystkim dźwignia przerzutki - w ten sposób uzyskuje się bardzo dobrą wydajność zmiany przełożeń za rozsądną cenę. cena, nawet dla topowych modeli.
VOTEC VE: modele, wyposażenie i ceny
VOTEC VE Pro
Amortyzowany widelec: RockShox Yari RC 170mm
Amortyzator: RockShox Monarch+ R
Napęd: SRAM GX1
Hamulce: Shimano SLX M675
Koła: DT Swiss E1900 Spline
Cena: € 2.599
VOTEC VE Elite
Amortyzowany widelec: RockShox Lyrik RC 180mm
Amortyzator: RockShox Monarch+ RC3
Układ napędowy: SRAM GX1/X1
Hamulce: Shimano XT M8000
Koła: DT Swiss E1700 Spline
Cena: € 3.099
VOTEC VE Evo
Amortyzowany widelec: Fox 36 Float RC2 180mm
Szok: Fox Float X
Układ napędowy: SRAM GX1/X01
Hamulce: Magura MT7
Koła: DT Swiss EX471/350
Cena: € 3.799
Schreibe einen Kommentar