Rynek: Co najmniej od lata 2015 roku, kiedy VOTEC zaskoczył nowym logo, nową tożsamością i nowym wyglądem, południowoniemiecki producent z okolic Stuttgartu ponownie jest jednym z „wielkich” w sektorze rowerowym w ten kraj. Rowery są szczególnie atrakcyjne cenowo i oferują wiele za swoje pieniądze - przyjrzeliśmy się bliżej portfolio rowerów szosowych.
Votec VRX — wszechstronny
Nowo wprowadzony w tym roku VOTEC VRX ucieleśnia uniwersalne podejście do roweru wyścigowego, który jest bardzo popularny wśród wielu kupujących. Obszar zastosowania tego roweru leży gdzieś pomiędzy wytrzymałością a crossem, pomiędzy asfaltem a szutrem, pomiędzy sportem a swobodą - po prostu: VRX firmy Votec to idealna podstawa dla roweru szutrowego. Ale co odróżnia to od klasycznej wyścigówki? Oprócz oczywistych rzeczy, takich jak duży prześwit na opony (do 40 mm w VRX), wprowadzono również drobne zmiany w geometrii ramy, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka, ale mają duży wpływ na wrażenia z jazdy.
VRX ma zauważalnie większy rozstaw osi niż klasyczna wyścigówka, dzięki czemu zapewnia dość dobroduszną stabilność na prostej, zwłaszcza poza utartymi szlakami, i pomaga kierowcy zachować kontrolę. Dwa inne czynniki to nieco mniejszy kąt skrętu wynoszący ~71° i obniżony suport, które dobrze współgrają z osiągami terenowymi zwykłego, czarnego, wszechstronnego roweru.
Uniwersalność ramy jest również brana pod uwagę w VOTEC przy dostępnych wariantach wyposażenia: istnieje wariant VRX-C i VRX-G, gdzie C oznacza krzyż, a G żwir. Obie linie mają tę samą podstawę, a mianowicie szlachetnie wyglądającą czarną aluminiową ramę i w pełni karbonowy widelec. Podobnie wszystkie koła platformy VRX są wyposażone w hamulce tarczowe. Poza tym wybór komponentów i osprzętu jest dostosowany do danego obszaru zastosowania.
Napęd: Shimano 105 2x11
hamulce: TRP HyRd 160 mm
wirniki: Splajn DT Swiss R24
opony: Schwalbe X-One 33 PaceStar
Cena: 1.499 €
Napęd: SRAM Rival 11s 11-36
hamulce: SRAM Rival 160 mm
wirniki: Splajn DT Swiss R23
opony: Schwalbe X-One 33 PaceStar
Cena: 1.699 €
Napęd: Shimano 105 2x11
hamulce: TRP HyRd 160 mm
wirniki: Splajn DT Swiss R24
opony: Schwalbe G-One 35 OneStar
Cena: 1.499 €
Votec VR — wyścigówka cena/wydajność
W czasach, gdy ceny rowerów sportowych – czy to szosowych, czy MTB – stale rosną i dochodzą niekiedy do poziomu małych aut, nowicjusze lub powracający, którzy nie chcą wydawać fortuny na swój sprzęt sportowy, często spoglądają w błoto. VOTEC VR jest tutaj naprawdę promykiem nadziei: rower wyścigowy ma aluminiową ramę i nowoczesną geometrię, widelec w całości z włókna węglowego, solidne, funkcjonalne wyposażenie i jest już dostępny za mniej niż 1000 euro.
VOTEC oferuje kupującym świadomym ceny dwa warianty wyposażenia: Model VOTEC VR jest wyposażony w zestaw kołowy Mavic Aksium, napęd Shimano 105 i hamulce szczękowe za 999 euro. Natomiast wariant VRd, który został niedawno zaprezentowany w 2016 roku, oferuje hamulce tarczowe z kół TRP i DT Swiss R24 – jeśli zdecydujesz się na wariant z hamulcami tarczowymi, musisz zapłacić 500 euro więcej. Ale jest też solidnie wyposażony rower w cenie, w której nigdzie indziej nie można dostać nawet podstawowych modeli.
Geometria aluminiowej ramy zmienia się do granic wytrzymałości, ale ze sportowym akcentem. Jednak ze względu na długą główkę ramy powinien być znacznie bardziej zrelaksowany w siodle niż na bezkompromisowych koniach wyścigowych, a te właściwości sprawiają, że VR jest dobrym wyborem na dłuższe dystanse lub po prostu jako rower treningowy w każdych warunkach.
VOTEC VR
Napęd: Shimano 105 2×11
hamulce: Obręcz Shimano Tiagra
wirniki: Mavic Aksium Elite
opony: Mavic Yskion 25mm
Cena: 999 €
VOTEC VRd
Napęd: Shimano 105 2×11
hamulce: TRP HyRD 160 mm
wirniki: DT Swiss R24 Spline db
opony: Continental Grand Prix 4000s II 25mm
Cena: 1.499 €
Votec VRC — Rasowy kierowca wyścigowy
Votec VRC jest stworzony dla kierowców wyścigowych - dla tych, którzy chcą bezwarunkowej wydajności. Wszystkie modele są wyposażone w opracowaną przez nas ramę i widelec z włókna węglowego. Są one zgodne z najnowszymi standardami: Di2-Ready, wewnętrznie poprowadzone kable i przewody oraz wciskany suport. Cztery warianty wyposażenia pokrywają prawie całe spektrum, od solidnej gamy podstawowej z aluminiowymi kołami Shimano 105 i Mavic do gamy high-end z obręczami Dura-Ace i Cosmic Carbon.
Ciekawa jest również cena VRC: model podstawowy kosztuje zaledwie 1.599 euro, a topowy model kosztuje „tylko” przystępne 3.699 euro. Geometria jest nieco bardziej sportowa niż w przypadku VR, ale nadal jest nieco wygodniejsza niż wiele innych wyścigowych motocykli z włókna węglowego dostępnych na rynku.
Napęd: Shimano 105 2×11
hamulce: Łopatka 105
wirniki: Mavic Aksium Elite
opony: Mavic YKSION 25mm
Cena: 1.599 €
Napęd: Shimano Ultegra
hamulce: Łopatka 105
wirniki: DT Swiss R23
opony: Continental Grand Prix 4000s II 25mm
Cena: 1.999 €
Napęd: Shimano Ultegra
hamulce: Shimano Ultegra
wirniki: Mavic Ksyrium Pro Exalith
opony: Mavic Yksion Pro Powerlink 25mm
Cena: 2.699 €
Napęd: Shimano Ultegra Di2
hamulce: Shimano Ultegra
wirniki: Eastona EA90SL
opony: Continental Grand Prix 4000s II 25mm
Cena: 2.799 €
Schreibe einen Kommentar