Jazda próbna: dzięki Charge Plug mały producent Charge Bikes z południowo-zachodniej Anglii ma w swojej ofercie atrakcyjny wizualnie, sportowy rower miejski, którym pozwolono nam przejechać kilka okrążeń alejkami i ulicami Kreuzbergu jako część Berlińskiego Pokazu Rowerowego. Możesz przeczytać w naszym krótkim teście, czy zachowanie podczas jazdy jest przekonujące oprócz optyki.
Wtyczka ładowania jest dostępna w sześciu wariantach, które obejmują szeroki zakres na wiele sposobów: ramy wykonane ze stali, aluminium lub tytanu (tylko Wielka Brytania), pojedyncza prędkość, ostre koło lub przerzutki, jasne lub stonowane kolory, ceny od 540 do 1.400 euro. Jednak wszystkie mają jedną wspólną koncepcję: czysta rama ma sportową geometrię, a opony Maxxis o szerokości 42 mm zapewniają niezbędny komfort nawet w złych warunkach drogowych. Na Fahrradschau przyjrzeliśmy się Plug 2 z aluminiową ramą, widelcem z włókna węglowego, napędem Shimano Claris i mechanicznymi hamulcami tarczowymi za 999 euro.
Wizualnie Charge Plug 2 naprawdę przyciąga wzrok. Pierwszą rzeczą, która się wyróżnia, jest uderzająca, matowa niebieska powłoka proszkowa ramy, widelca, a nawet mostka. Rower wygląda jakby był zrobiony z jednego kawałka - kalkomanie zostały mile zarezerwowane z Anglikami. Chociaż kilka napisów jest widocznych, nie są one uciążliwe. Opony Maxxis skinwall dodają motocyklowi jeszcze więcej wizualnego smaczku. Jakość wykonania jest dobra - nie zauważyliśmy żadnych nieczystych spawów ani podobnych wad.
Ogólnie rzecz biorąc, opony są być może tym, co wyróżnia motocykl z tłumu. Przy 42 mm Maxxis Roam oferują dużą objętość i odpowiednio dobrą amortyzację, jeśli nie wypełnisz ich powietrzem do maksimum. Ten plus amortyzacji i komfortu jest błogosławieństwem ze względu na często kiepskie ścieżki rowerowe iz pewnością ucieszy tych, którzy mieszkają w regionach, w których bruk jest integralną częścią miejskiego krajobrazu. Jeśli chodzi o geometrię ramy, inżynierowie w Anglii wyraźnie skupili się bardziej na nowoczesnych rowerach wyścigowych niż na wygodnych rowerach miejskich. Więc jeśli lubisz sport, wtyczka jest dla Ciebie odpowiednim miejscem.
Pozostałe wyposażenie Charge Plug 2 zostało zaprojektowane bardziej pod kątem funkcjonalności: nawet jeśli rozpieszczeni kolarze sportowi prawdopodobnie kręcą nosem na wzmiankę o Shimano Claris, należy również powiedzieć, że większość rowerzystów lubi przerzutki do użytku w miasto powinno wystarczyć Dzięki dwóm tarczom uzyskujesz szeroki zakres, a procesy zmiany przełożeń z pewnością nie są tak szybkie jak w Dura-Ace czy Ultegra, ale wciąż precyzyjne i bez grzechotania długiego łańcucha.
Wtyczka ładowania 2: jazda próbna
Na naszych krótkich okrążeniach testowych szczególnie zauważalny jest sportowy design Plug 2: Każdy, kto posiada jeden lub więcej motocykli wyścigowych, od razu poczuje się jak w domu na rowerze Charge. Jeśli szukasz wygodnego cruisera, być może będziesz musiał się do niego trochę przyzwyczaić. Geometria jest naprawdę dobra w połączeniu z szerokimi oponami - zyskujesz dużo mocy na drodze, a duża objętość opon niezawodnie pochłania nierówności i małe dziury, a także bardzo dobrze radzi sobie na bruku.
Przerzutki Claris od Shimano, do których co prawda na początku podchodziliśmy nieco sceptycznie, w praktyce pozytywnie nas zaskoczyły. Procesy zmiany przełożeń są wystarczająco szybkie, precyzyjne, a siły robocze są tylko nieznacznie większe niż w przypadku droższych grup osprzętu. Jasne: jeśli masz tylko Dura-Ace, Super Record lub RED na swoim rowerze, niekoniecznie będziesz zadowolony z Claris - ale dla zamierzonego obszaru zastosowania wtyczki 2, niedroga grupa Shimano jest pragmatyczna , funkcjonalny wybór, który ma pozytywny wpływ na cenę odzwierciedla.
Nie do końca rozgrzaliśmy się do mechanicznych hamulców tarczowych Promax. Chociaż te zawsze zatrzymywały nas niezawodnie, siły operacyjne są znacznie większe niż w przypadku droższych odpowiedników, a wyczucie hamowania również nie do końca nas przekonało. Oczywiście: Siła hamowania hamulców Promax jest wystarczająca w większości scenariuszy, ale nie należy oczekiwać wydajności i wyczucia hamowania znacznie droższych hydraulicznych hamulców tarczowych.
Wtyczka ładowania 2: Wniosek
Czy zatem Charge Plug 2 za 999 € oferuje godny polecenia pakiet ogólny? Jak to często bywa, to pytanie zależy w dużej mierze od tego, czego szukasz. Rower brytyjskiego producenta to sportowy towarzysz miejskiej dżungli wielkich miast, który dzięki dużemu prześwitowi na opony i szerokim oponom zapewnia duży komfort. W każdym razie felga wygląda, jakby była zrobiona z jednego kawałka, a dzięki przyciągającemu wzrok lakierowi z pewnością przyciągnie wiele uwagi.
Pragmatyczny – tak chyba najlepiej można opisać wyposażenie Pluga 2. Napęd Shimano Claris pozytywnie nas zaskoczył podczas jazdy testowej i zrobił na nas wrażenie precyzyjnymi procesami zmiany przełożeń, nawet jeśli oczywiście nie są one tak wyraźne, jak w przypadku znacznie droższych grup osprzętu. Jedynym prawdziwym punktem krytyki są dla nas mechaniczne hamulce tarczowe Promax: choć działały bez zarzutu, siły działania są dość duże - zaciski hamulcowe można wymienić na mocniejsze modele za kilka euro, więc zdecydowanie nie jest to kryterium KO.
Podsumowując, Charge Plug 2 bardzo nam się spodobał – nie tylko wizualnie.
Schreibe einen Kommentar