Rynek: Amerykański producent ZIPP od wielu lat reprezentuje szlachetne koła w najwyższej klasie wydajności. Jednak dzięki nowym kołom ZIPP 404 NSW Aero poziom został, zdaniem firmy, podniesiony na zupełnie nowy poziom i powinien ucieleśniać grot tego, co jest obecnie technicznie możliwe w sektorze kół. Ale taki zaawansowany technologicznie zestaw kół ma oczywiście swoją cenę.
Dzięki ZIPP 808 NSW tak zwana linia produktów „Nest Speed Weaponry” świętowała swoją premierę na targach ZIPP w zeszłym sezonie. Termin ten odnosi się do wewnętrznego laboratorium rozwojowego, które w firmie nosi nazwę „The Nest”. Tutaj najnowsze technologie, odkrycia i osiągnięcia są analizowane i wdrażane w produktach NSW. Po ZIPP 808 NSW nowy 404 NSW jest dopiero drugim produktem z tej zaawansowanej technologicznie serii.
Ale pomimo wszystkich innowacji technologicznych, ZIPP 404 NSW jest początkowo „tylko” zestawem kołowym. Fakty są łatwe do odczytania: obręcze Clincher mają 58 mm wysokości (w porównaniu do 82 mm w 808 NSW), są utrzymywane przez 18 (przód) i 24 (tył) szprych Sapim CX-Ray na piastach ZIPP Cognition. Koła ważą łącznie 1.555 g - brzmi jak odpowiednie składniki bardzo dobrego aerodynamicznego zestawu kołowego. Ale w przypadku kół ZIPP to tylko połowa prawdy.
Potrzebne były dziesiątki symulacji komputerowych, wiele tygodni w tunelu aerodynamicznym i niezliczone prototypy, aby doprowadzić koła do obecnego poziomu. „Tunel aerodynamiczny nigdy nie zostanie wymieniony jako ostatni i najważniejszy przykład konstrukcji wirnika” Dave Morse, jeden z twórców, podkreśla znaczenie testu praktycznego pomimo wielu symulacji komputerowych. W porównaniu z 404 Firecrest z ich własnej firmy, podatność na boczne wiatry została zmniejszona o 34% - to daje 404 NSW wszechstronny charakter pomimo wysokich felg, co powinno sprawić, że będą to koła z wyboru w wielu scenariuszach i na wielu trasach. Oczywiście uwzględniono również inne technologie, które są już znane z 808 NSW, takie jak grafika obręczy ImPress, struktura Sawtooth na felgach i silikonowe powierzchnie hamowania Showstopper.
Piasty są również najnowocześniejsze: Aby zredukować do minimum opory tarcia w wolnobiegu, w piastach Cognition zastosowano system z magnesami zamiast klasycznych zapadek ze sprężynami. Zapewnia to nie tylko wspomnianą mniejszą odporność, ale ma również tę zaletę, że działa praktycznie bezobsługowo. Specjalnie opracowane korpusy piast rozkładają również obciążenie szprych bardziej równomiernie na większej powierzchni, aby zapobiec skręcaniu się w obszarze łożyska. Rezultatem jest ponownie: mniejsza odporność i większa trwałość. Mówiąc o trwałości: ZIPP 404 NSW są sznurowane ręcznie.
Jak wspomniano na początku, taki wysiłek rozwojowy i budowlany ma oczywiście swoją cenę. Za zestaw kołowy należy zapłacić 2.800 euro – każdy, kto zastanawia się nad jego zakupem, może udać się prosto do specjalistycznego sprzedawcy: ZIPP 404 NSW są już dostępne.
Schreibe einen Kommentar