Rynek: kto go nie zna? W przypadku kół o wysokim profilu zawsze występuje konflikt między wysokością obręczy a aerodynamiką i prowadzeniem, które się z tym wiążą. Ten problem powinien należeć do przeszłości dzięki nowym karbonowym klinczerom Zipp 858 NSW, ponieważ koła zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o tym problemie i powinny łączyć najlepszą aerodynamikę, prowadzenie i wydajność.
Zipp 858 NSW – projekt
Choć brzmi to zabawnie, inżynierowie firmy Zipp wykorzystali nieregularny kształt przedniej części płetw piersiowych humbaka podczas opracowywania nowych kół 858 NSW. W rezultacie powstały koła z podobnie ukształtowanymi odgałęzieniami wzdłuż wewnętrznego obwodu obręczy. Tak zwany kształt obręczy Sawtooth jest wynikiem wielu lat badań i setek godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym. Ich wydajność aerodynamiczna i stabilność przy bocznym wietrze przewyższają możliwości kół o konwencjonalnym kształcie. Ze względu na falisty kształt Zipp 858 NSW osiąga wysokość obręczy od 82 do 77 mm. Dzięki tej innowacyjnej konstrukcji Zipp 858 NSW zmniejsza problemy z kontrolą przy jednoczesnym zachowaniu wydajności aerodynamicznej. Oznacza to, że koła o głębokim profilu nie tylko nadają się do jazdy w idealnych warunkach, ale są idealnym wyborem w każdych warunkach. Konstrukcja Sawtooth zapewnia mniejszy opór aerodynamiczny i dodatkową stabilność przy bocznym wietrze. Rezultatem jest większa pewność kierowcy i jeszcze większa przewaga w osiągach. Ważną rolę odgrywa tutaj również aspekt bezpieczeństwa, ponieważ niezawodna stabilność Zipp 858 NSW pozwala kierowcy w pełni skoncentrować się na torze.
Zipp 858 NSW – Hamulce
858 NSW do hamulców szczękowych ma powierzchnię hamowania z węglika krzemu. Showstopper umożliwia późniejsze hamowanie z większą siłą hamowania i lepszą kontrolą niezależnie od pogody i długości zjazdu. Dzięki lepszej skuteczności hamowania niż felgi aluminiowe, nawet w mokrych warunkach, powierzchnie hamowania Showstopper zapewniają kierowcy większą niezawodność i bezpieczeństwo.
Koło 858 NSW do hamulców tarczowych wykorzystuje mocowanie tarczy hamulcowej z centralnym zamkiem w celu jak najszybszego montażu i demontażu tarczy hamulcowej.
Zipp 858 NSW – Piasty
Model 858 NSW wykorzystuje ekskluzywny zestaw piasty Cognition, zapewniający wydajną jazdę podczas pedałowania lub toczenia. Dzięki technologii Axial Clutch mechanizm zapadkowy piasty z wolnym kołem zapewnia tylko połowę oporu mechanicznego konwencjonalnych piast z trzema zapadkami. Ponadto, przy mniejszym oporze piasty wewnętrznej podczas wybiegu, rowerzysta może osiągnąć wyższe średnie prędkości lub przestać pedałować wcześniej przed wejściem w zakręt, a następnie wykorzystać tę moc do wyjścia z zakrętu. Wewnątrz mechanizmu Axial Clutch zastosowano magnesy zamiast stalowych sprężyn. Zapewniają wysoce niezawodne i spójne działanie lekkich, formowanych wtryskowo metalowych zapadek. Z 36 punktami zaczepienia, które wszystkie blokują się jednocześnie, nie ma na rynku bezpieczniejszego mechanizmu wolnego piasty.
Zipp 858 NSW – Budowa
Wyprodukowana w Indianapolis, każda obręcz 858 NSW zajmuje 12 godzin i stanowi idealne połączenie kunsztu i zaawansowanych technik produkcji.Obręcze 858 NSW są montowane ręcznie przy użyciu naszych portugalskich piast Cognition z belgijskimi szprychami Sapim CX-Ray i nyplami Secure Lock - dla wyjątkową wydajność i długotrwałą niezawodność.
Zipp 858 NSW – Dane techniczne
Zipp 858 NSW będzie dostępny od listopada 2.000 w cenie 2400 euro za przednie i 2017 za tylne koło.
Schreibe einen Kommentar