Jazda próbna: Koła z włókna węglowego stały się obecnie standardem w wysokiej jakości rowerach szosowych. W ostatnich latach wiele się wydarzyło pod względem materiałowym i konstrukcyjnym – koła stały się nie tylko lżejsze, ale także sztywniejsze i trwalsze. Niemniej jednak wybór naprawdę stabilnych kół z włókna węglowego, które z łatwością wytrzymają rowerzystów w trzycyfrowym zakresie wagowym, jest nadal ograniczony. CT 60 Superstrong niemieckiego producenta Leeze ma zaradzić tej sytuacji - z homologacją wagową do 120 kg, długą gwarancją producenta i optycznie indywidualnym designem.
Dla wielu hobbystów i amatorów dobry zestaw kołowy to prawie zakup na całe życie. Bo nie oszukujmy się: wysokiej jakości koła wyrywają dziurę w portfelu większości rowerzystów - z tego powodu, oprócz czystych osiągów, wagi i innych właściwości technicznych, decydującą rolę odgrywają również trwałość i stabilność. Fakt ten przyprawia o ból głowy, szczególnie u nieco cięższych kierowców, u których waga utrzymuje się powyżej 100kg. Właśnie dla tych wymagań niemiecki specjalista od kół Leeze ma w swoim asortymencie koła Superstrong: stabilne obręcze z włókna węglowego, 32 (!) szprychy i wysokiej jakości konstrukcja umożliwiają obciążenie do 120 kg - przy jednak konkurencyjnej wadze.
Koła Superstrong są dostępne jako opony typu clincher (CC 60 Superstrong) lub do opon szytkowych (CT 60 Superstrong) - w obu wersjach zastosowano całkowicie nowo opracowaną obręcz. Wysokość profilu wynosząca 60 mm oraz szerokość, która znacznie wzrosła w porównaniu do poprzedników, zapewniają zauważalnie lepszą aerodynamikę. Obręcze mają pełną szerokość 28 mm w pasie, a boki hamowania nadal mają szerokość 25 mm. Oczywiście rośnie również podstawa obręczy, która jest teraz zoptymalizowana dla opon o szerokości 25 mm zarówno w modelu clincher, jak i pod szytkę.
32 szprychy z przodu iz tyłu nadają prostym kołom uderzający i niezwykły wygląd na pierwszy rzut oka. Jednak okazuje się, że Leeze Superstrong nie wygląda ani lepiej, ani gorzej niż ich odpowiedniki z mniejszą liczbą szprych - po prostu inaczej. Jednak wzrost sztywności, który niosą ze sobą 64 szprychy Sapim CX-Ray, można odczuć, zmierzyć i doświadczyć. Nawet nasz najcięższy jeździec testowy, który z łatwością przekroczył granicę 100 kg, nie mógł uzyskać więcej niż zmęczony uśmiech spod kół podczas pedałowania z siodełka. Przyczynia się do tego również wysokiej jakości konstrukcja: wszystkie koła są produkowane i szlifowane w Niemczech. Na pęknięte szprychy udzielana jest 5-letnia gwarancja.
Wrażenia z jazdy przekonały nas na całej linii: nawet przenikliwy wiatr późnej jesieni w Bawarii prawie nie przeszkadzał naszym kierowcom testowym i 60-milimetrowym obręczom. Koła Leeze są dostarczane z oponami Continental Sprinter lub Competition (szytki) lub zestawem Grand Prix 4000 S II (clincher). Ceramiczne łożyska w piastach zapewniają płynną, lekką pracę i długą żywotność.
Wróćmy do twardych faktów: Po pierwsze, waga - wariant pod szytkę Leeze CT 60 Superstrong waży 1.460 g - więc koła aerodynamiczne są w bardzo konkurencyjnym zakresie pomimo wysokiej stabilności i 32 szprych. To samo dotyczy odpowiedników klinczera CC 60 Superstrong o masie 1.600 g. Koła Leeze są również w rozsądnym przedziale cenowym: 1.249 euro (szytka) lub 1.349 euro (klincher), w tym opony, nie są tanie w stosunku do oferowanych osiągów, ale są przystępne. Zwłaszcza, że koła obiecują długi okres półtrwania dzięki swojej stabilnej konstrukcji.
Kolejną gratką są darmowe, personalizowane naklejki na felgi: podczas składania zamówienia możesz wybrać kolor nadkola i czcionkę w konfiguratorze online. W ten sposób projekt można skoordynować z kolorem ramy i ogólnym obrazem roweru. Na naszym rowerze testowym Canyon przeszliśmy przez dwie możliwe kombinacje: z jednej strony zdecydowaliśmy się na uderzającą kombinację biało-czerwoną, pasującą do kolorowych akcentów ramy, z drugiej strony felgi są ozdobione błyszczącymi czarnymi logo, podobnie jak logo producenta na matowej karbonowej ramie.
Konkluzja
Z pewnością koła Superstrong firmy Leeze nie są kołami dla każdego: ale nie ma znaczenia, czy są to nieco ciężsi kierowcy, którzy wciąż nie chcą rezygnować z wysokiej jakości kół z włókna węglowego w swoim racerze, czy też wszyscy ci, którzy szukają trwałe, solidne koła na więcej niż jeden sezon - dla tych grup docelowych zdecydowanie warto przyjrzeć się kołom Leeze, zwłaszcza ze względu na ponadkonkurencyjną wagę, dobre właściwości jezdne i rozsądną cenę.
Sieć
www.leeze.de
Schreibe einen Kommentar