Test: Z Bikebeat high-flyer Pro po raz pierwszy mieliśmy do testów zestaw kołowy młodego niemieckiego producenta. Na ponad tysiącu kilometrów mogliśmy przetestować 45-milimetrowe speedstery z włókna węglowego.
Z Bikebeat high-flyer Pro przetestowaliśmy dalszy rozwój podstawowego modelu high-flyer. Zostały one zainspirowane patentem Airbus Aerospace, który został specjalnie dostosowany do rozwoju kół w celu dalszego rozwoju maszynowego splotu z włókna węglowego i wykorzystania go do jazdy na rowerze. Tworzy to jednokierunkowe warkocze, które powinny zapewniać niepowtarzalny, nie do skopiowania wzór. Ten proces splatania ma na celu zapobieganie kieszeniom powietrznym w węglu i nakładaniu się materiału. Wspomaga to również rozprowadzanie żywicy na włóknach i rozprowadza ją równomiernie, tak że nie stosuje się nadmiaru materiału. Według producenta sprawia to również, że koła są szczególnie odporne na ciepło, co powinno mieć ogromny wpływ na bezpieczeństwo, zwłaszcza na zjazdach, na których często się hamuje przez długi czas.
Przy wadze 1.290 gramów na zestaw kołowy, wynikiem jest bardzo lekki zestaw kołowy 45 mm pod oponę. Oprócz zaawansowanego technologicznie procesu splatania, wariant Pro nie wykorzystuje żadnego dodatkowego lakierowania, które mogłoby zwiększyć masę, a tym samym oferuje czysty wygląd zapewniający purystyczną radość z jazdy. Oprócz rozwoju i projektowania, koła High Flyer Bikebeat są również w 100% produkowane w Niemczech, aby zapewnić najlepszą jakość.
Oczywiście chcieliśmy przetestować te technologie i dowiedzieć się, co tak naprawdę za nimi stoi. Niskiej wadze nie można odmówić i jest to od razu zauważalne podczas podróży. Wydaje się, że prawie „latasz” pod górę, zwłaszcza gdy robi się trochę bardziej stromo. W połączeniu z dużą sztywnością koła mogą również pochwalić się przyspieszeniem, ponieważ można odczuć bezpośrednie przenoszenie mocy na drogę bez marnowania energii i docierania tam, gdzie powinno. High-flyers Pro firmy Bikebeat robią również dobre wrażenie, jeśli chodzi o aerodynamikę. Obręcz o wysokości 45 milimetrów zapewnia dobry kompromis między właściwościami toczenia a lekką konstrukcją, dzięki czemu możesz szybko poruszać się w każdym terenie. Podatność na wiatr jest tutaj prawie zerowa ze względu na średnio wysoką obręcz i zapewnia bezpieczną jazdę. Boki hamulca również wykonują dobrą robotę i przyczyniają się do bezpieczeństwa. Na suchej nawierzchni Premperformance niczym nie różni się od hamulców tarczowych, a nawet na mokrej nawierzchni można dobrze dozować i bezpiecznie i precyzyjnie wyhamować. Szczególnie ważny punkt dla nas, ponieważ niektóre karbonowe koła z hamulcami szczękowymi często wykazują poważne słabości i utrudniają życie kierowcom. Dla nas super wszechstronny zestaw kołowy, który dokładnie wie, co potrafi i pokazuje to!
Bikebeat high-flyer Pro – dane w skrócie
Waga: 1290 gr. (Ustawić)
wysokość obręczy: 45mm
Materiał obręczy: Węgiel
Centrum: Dostrój MIG70/MAG170
Typ opony: Clincher/Składanie
Liczba szprych: 20 (przód), 24 (tył)
Układ hamulcowy: suwmiarka
System bezdętkowy: bezdętkowe
Wolnobieg: Shimano/SRAM 10/11-rzędowy, Campagnolo 9/10/11-rzędowy lub SRAM XD
Oprócz high-flyer Pro dostępna jest również podstawowa wersja high-flyer. Jest również bardzo lekki z wagą 1390 gramów na zestaw kołowy. Koła Bikebeat nadają się do użytku z klasycznymi oponami typu clincher lub składanymi, a także z bezdętkowymi systemami bezdętkowymi. Koła wkrótce będą dostępne również w wersji tarczowej.
Schreibe einen Kommentar