Test: Dzięki XDuro Race i Superrace, pionierzy e-MTB z Haibike jako jedyni oferują w dużych seriach e-racer, który przekonuje napędem i radością z jazdy.
Napędy elektryczne mogły podbić serca świata rowerów górskich, ale kolarze wyścigowi do tej pory byli do nich niechętni. Albo ujmijmy to tak: Na razie nie ma odpowiednich modeli dla fanów wąskich opon – z jednym jednak wyjątkiem. Haibike, także pionier w dziedzinie e-rowerów górskich, kilka lat temu przedstawił studium wyścigówki z napędem elektrycznym, które teraz stało się integralną częścią programu.
Czy rower elektryczny może działać? Tak, ale tylko jeśli jest zaprojektowany jako S-Pedelec, czyli z napędem, który obsługuje prędkość do 45 km/h. Rower wyścigowy, który ogranicza prędkość do 25 km/h, byłby zupełnie bez sensu, biorąc pod uwagę zakresy prędkości, w których poruszasz się na wąskich oponach. Od samego początku Haibike polegał na szybkim silniku Bosch Performance, który naprawdę napędza 18-kilogramowy lekki „Race”. Prędkość przelotowa około 35 km/h jest łatwa do opanowania; na górze wydaje ci się, że masz nogi profesjonalnego kolarza i możesz spodziewać się niewyobrażalnych prędkości. Ogromnej mocy silnika towarzyszą oczywiście typowe skutki uboczne szybkich e-rowerów: zakaz ruchu na ścieżkach rowerowych (według ustawodawcy znak „wolne od motorowerów” również nie jest przepustką dla S-Pedelec), tablice rejestracyjne, boczne lusterka i dodatkowe odblaski to rzeczy, do których trzeba się przyzwyczaić, jeśli chce się rozkoszować pędem Haibike XDuro Race.
Kilka szczegółów wyposażenia było nadal dość nietypowych dla motocykli wyścigowych, kiedy po raz pierwszy wprowadzono Race; jednak dziś opony 28 mm (zamontowane na lekkich kołach z włókna węglowego) i hamulce tarczowe nie są już dla rowerzystów czymś, czego nie można sobie wyobrazić. Nawiasem mówiąc, oba mają sens, aby przenieść połączoną moc silnika i nóg na drogę lub utrzymać ją w ryzach.
Oczywiście nie każdy, kto kocha szybką jazdę po gładkim asfalcie, chce mieć zakrzywioną kierownicę wyścigową w swoim rowerze. Logiczne jest więc, że Haibike oferuje swojego e-racera jako „speed bike” z płaską kierownicą pod nazwą XDuro Superrace. Z obydwoma wariantami można doświadczyć wiele radości z jazdy - i nauczyć niezmotoryzowanych kolarzy wyścigowych strachu, przynajmniej w górach.
Konkluzja
Kto po raz pierwszy usiądzie na Haibike XDuro Race lub Superrace, będzie zachwycony. Z jednej strony ze względu na sportowe wrażenia z jazdy, z drugiej ze względu na samą prędkość i łatwość prowadzenia lub pedałowania. Jednak nie powinieneś się łudzić - z 18 kilogramami i dużą dodatkową wagą w obszarze suportu nie poczujesz prawdziwego roweru wyścigowego - zwłaszcza jeśli silnik jest niedbale wyłączony.
Przetestowaliśmy aktualne modele 2015. Nowe modele 2016 są już prezentowane na Hertseller Haibike, ale nie są jeszcze dostępne.
Szczegóły techniczne
- Silnik: Silnik centralny Bosch, 45 km/h, 36 V, 350/250 W
- Akumulator: LiIo 36 V, 400 Wh
- Wyświetlacz: wielofunkcyjny wyświetlacz Bosch Intuvia z elementem sterującym i wspomaganiem przy ruszaniu do 18 km/h
- Widelec: aluminium XDURO, zwężany
- Przerzutka: Sram X0, 10 biegów
- Manetka: spust Sram X0
- Mechanizm korbowy: The Hive, kute aluminium Exalite R
- Wspornik dolny: zintegrowany z silnikiem
- Zębatka: Sram PG 1070, 11-36 zębów
- Łańcuch: Sram PC 1071
- Hamulec (przód + tył): Magura MT 4, hydrauliczny hamulec tarczowy, 180 mm
- Opony: Schwalbe Durano E, składane, do E-bike 45km/h, 28-622, zawór SV
- Zestaw kołowy: Reynolds Assault SLG Disc
- Kierownica: XDURO Lowriser Alu
- Chwyty: Chwyty śrubowe XLC Sport
- Mostek: XDURO Alu, A-Head
- Zestaw słuchawkowy: FSA nr. 57, głowica typu A, półzintegrowana, stożkowa ZS44/28,6 ZS56/40
- Siodło: XDURO Light
- Pedały: XLC One Piece
- Reflektor: Haibike eHeadlight LED 60 luksów
- Tylne światło: Listwa świetlna LED Haibike StringLight
- Stoisko: Pletscher ARA
- dopuszczalna masa całkowita: 120 kg
- Rama: #14HAERA, hydroformowane rury aluminiowe 6061, Bosch Gravity Casting Interface, koła 28″, szybkozamykacz 135 mm, hamulce tarczowe post-mount, szosowy hardtail
- Waga roweru: 17,9
- Cena: 6299 XNUMX euro
- Strona producenta: www.haibike.de
Schreibe einen Kommentar