Test: Co się stanie, gdy producent z dużym doświadczeniem w kolarstwie przełajowym i szosowym opracuje rower szutrowy? Na przykład Ridley X-Trail. Velomotion przeprowadził jazdę próbną.
Ridley jest znany w tym kraju jako producent motocykli, którymi André Greipel porusza się cholernie szybko. Firma jest duża w Belgii, a dzięki sukcesom zespołu Lotto-Soudal jej świadomość rośnie również na arenie międzynarodowej. Jak przystało na belgijskiego producenta, Ridley tradycyjnie ma w swojej ofercie również rowery przełajowe. Dzięki X-Trail twórcy produktu otwierają teraz nowe możliwości i prezentują pierwszy rower szutrowy. Ta mieszanka komfortowego roweru wyścigowego i przełajowego przyjechała niedawno do Europy z USA i można ją znaleźć w różnych producentów Włączenie do asortymentu.
Ridley opisuje X-Trail jako wszechstronny: szybki na drodze, ekscytujący w terenie i solidny w codziennych dojazdach do pracy. Podstawą jest karbonowa rama w matowym szaro-czarnym kolorze z niebieskimi plamami. Podczas gdy górna rura, siodełko i tylne widełki wydają się filigranowe, obszar główki ramy, a także rura dolna i podsiodłowa są dość masywne. Linki są w pełni zintegrowane z ramą i widelcem z włókna węglowego. Gwinty są ukryte na goleniach widelca oraz nad hakami na tylnym trójkącie, które umożliwiają montaż błotników. Rozsądny szczegół, jeśli chcesz używać roweru zgodnie z przeznaczeniem o każdej porze roku: stale naprzemiennie między utwardzonymi ścieżkami i bezdrożami.
test drive
Testowany model to X-Trail C20 z mechanicznym osprzętem Shimano Ultegra i kołami DT Swiss z osiami przelotowymi. Zostały one wyposażone w opony Challenge GravelGrinder o szerokości 38 milimetrów. Nie ma potrzeby martwić się o strome podjazdy: kaseta z 11-32 zębami sprawia, że konieczna jest długa przerzutka tylna, ale zapewnia odpowiednie rezerwy na pochyłości - nawet na szutrze. Możesz pozwolić sobie na zjazd z górki, hydrauliczne hamulce tarczowe RS805 firmy Shimano z tarczami 160 mm z przodu i 140 mm z tyłu zwalniają bezpiecznie i perfekcyjnie przez cały czas. Osprzęt pochodzi z 4ZA i zrobił solidne wrażenie.
Geometria wydawała się wyprostowana i zrelaksowana, ale nie brakowało jej wyczucia motocykla wyścigowego. Sprawy potoczyły się szybko na drodze, nie tylko ze względu na wysokie wartości sztywności i stosunkowo niską wagę. A już na torze testowym Eurobike można było się domyślić, ile frajdy daje X-Trail poza utartymi szlakami. Każdy, kto szuka bardzo zwinnego speedstera terenowego, prawdopodobnie lepiej poradziłby sobie z jednym z klasycznych przełajowców Ridleya. X-Trail to wierny towarzysz maratończyków, którzy cenią sobie wygodną pozycję siedzącą na drodze i nie chcą się bez niej rezygnować podczas wypraw po leśnych autostradach i nieutwardzonych ścieżkach. Otwiera nowe horyzonty z dala od codziennych tras, ale jest wystarczająco szybki, aby służyć jako czysta uliczna maszyna.
Udogodnienia i ceny
Dzięki X-Trail Ridley faktycznie udaje się stworzyć wszechstronny. Oczywiście każdy musi sam zdecydować, czy szuka roweru, który może zrobić wszystko, czy też dwóch rowerów do różnych obszarów zastosowania - nie tylko ze względu na koszty. W przypadku pierwszego wariantu Ridley X-Trail byłby dobrym wyborem.
X-Trail będzie dostępny w pięciu różnych konfiguracjach. Najwyższy model X-Trail C10 z Shimano Ultegra DI2 i hydraulicznym hamulcem tarczowym RS805 kosztuje 4.699 euro, podstawowa wersja X-Trail C50 z mechanicznymi hamulcami Shimano 105 i TRP Spyre kosztuje 2.399 euro. Testowany X-Trail C20 kosztuje 3.499 euro. Rowery będą dostępne od początku grudnia.
René mówią
Witam wszystkich, właśnie czytam waszą relację na temat X-Trail. Czy możesz mi powiedzieć, na jakim rozmiarze ramy jeździłeś na jakim wzroście? Na zdjęciach wygląda bardzo podobnie do XL, a przy 1,91 jestem po prostu między L a XL. Według producenta wyraźnie L do 1,94, ale jakoś wydaje mi się to za małe i mój monter poradził mi, abym wybrał XL ze sztycą bez offsetu. Może masz wskazówkę? Dziękuję + pozdrowienia René