Test: Dzięki Mourenx 69 Eddy Merckx ma w swoim portfolio kolorowy rower długodystansowy. Velomotion zrobił mały sprint z czerwoną strzałką.
Rowery wyścigowe zaprojektowane z myślą o komforcie i przydatności na długich dystansach obiecują, że rowerzysta będzie się męczył wolniej i nadal będzie czerpał przyjemność z jazdy nawet po wielu godzinach w siodle. Pod tym względem półgodzinna podróż Mourenxem 69 Eddy'ego Merckxa podczas dnia demonstracyjnego Eurobike była niczym więcej niż małym sprintem. Ale czasami krótkie flirty są pamiętane przez szczególnie długi czas.
Nazwisko maratończyka wywodzi się od zwycięstwa etapowego Eddy'ego Merckxa w Tour de France w 1969 roku. W Mourenx „kanibal” świętował po długiej samotnej ucieczce przez przełęcze Tourmalet i Aubisque. Mourenx 69 powinien umożliwiać tak epickie przejażdżki. W tym celu dostosowano geometrię: wydłużona główka ramy i krótsza górna rura ustawiają rowerzystę w bardziej wyprostowanej pozycji siedzącej. Jednak w porównaniu z innymi komfortowymi motocyklami, Mourenx 69 zawsze pozostaje motocyklem wyścigowym w prawdziwym tego słowa znaczeniu.
Według producenta rama waży tylko 990 gramów, pomimo masywnych rur, a widelec waży 360 gramów. Stwierdziliśmy, że mocna czerwień jest przyjemna dla oka, co przyjemnie wyróżniało się na tle często bardzo stonowanych kolorów na Eurobike. Linki są zintegrowane z ramą, a zacisk sztycy jest również ukryty pod górną rurą. Podpory łańcucha są asymetryczne, podpory siodełka zmieniają swój przekrój i średnicę mniej więcej w połowie.
Komfort zawieszenia na siodełku był przyzwoity, ale mniej zauważalny w porównaniu do rowerów zaprojektowanych wyłącznie z myślą o komforcie. Przyczyną może być szeroka sztyca z przesunięciem o 20 milimetrów, co jednak pasuje do płaskiego wyglądu Mourenx 69 znacznie lepiej niż wąska sztyca o szerokości 27,2 milimetra. Prostym sposobem na dalsze zwiększenie komfortu byłoby założenie szerszych opon, na które rama i widelec pozwalają bez problemu - w standardzie montowane są opony 25mm, z miejscem na opony do 30mm.
Sprzęt jest solidny i powinien cieszyć użytkownika przez długi czas. Rower testowy był wyposażony w Ultegra Shimano i hydrauliczne hamulce tarczowe. Jednak 140-milimetrowe tarcze są raczej małe i mogą się bardzo nagrzać podczas długich zjazdów w górach. Alternatywnie, Mourenx 69 jest również dostępny z klasycznymi hamulcami szczękowymi.
Ogólne wrażenie z jazdy było pozytywne. Rower nie jest do jazdy na zakrętach, ale wszystkie manewry podczas jazdy przeszedł bez zarzutu. Natychmiast przekształcił przyspieszenie w napęd za pomocą suportu ze standardem BB86. Tylko felgi średnio-wysokowęglowe nie mogły przekonać. Wbrew trendowi uzyskiwania dobrych właściwości aerodynamicznych przy bulwiastych kształtach obręczy, obręcze w rowerze testowym były zakrzywione do wewnątrz. Rezultatem była większa podatność na boczne wiatry i czasami nerwowe prowadzenie. Jednak obecne modele są wyposażone w dolne koła Fulcrum Racing 5 Disc.
Mourenx 69 jest dostępny w sześciu rozmiarach ram i sześciu konfiguracjach, trzech z hamulcami tarczowymi i trzech z klasycznymi hamulcami szczękowymi. Ceny nie zostały ujawnione, poprzednie modele kosztują około 2.200 euro za komplet ram i około 3.000 euro za kompletne rowery z mechanicznym Shimano Ultegra.
Sieć:
www.eddymerckx.com
Schreibe einen Kommentar