Jazda próbna: nowy Fenix SL od Belgów z Ridley oferuje wszechstronność zamiast specjalizacji. Obszerne okrążenie testowe na prawdziwym klasycznym terenie udowodniło, że można nim dobrze jeździć.
Ci, którzy przyjadą do Limburga źle wyposażeni, są karani życiem – na przykład neonowymi ocieplaczami na ręce i nogi, które uprzejmie dostarczył dostawca odzieży, aby uratować dziennikarzy, którzy przybyli z cieplejszych klimatów. W sobotni poranek przed Amstel Gold Race termometr pokazywał zaledwie pięć stopni plus, pomimo jasnego słońca, kiedy goście producenta rowerów Ridley wyruszyli na 100-kilometrową wycieczkę po holenderskim torze klasycznym. A więc nad nimi błękitne niebo, pod nimi nowy all-rounder od belgijskiego producenta rowerów wyścigowych, o nazwie Fenix SL - maszyna wyścigowa, która znacznie zmieniła się w porównaniu do swojego poprzednika, nawet jeśli nadal nie jest „superlekka” z waga ramy prawie 1.100 gramów. Ale model Helium jest za to odpowiedzialny w Ridley. Z drugiej strony Fenix powinien błyszczeć w każdym terenie, zwłaszcza na zróżnicowanych trasach północno-zachodnich, które wymagają dużej stabilności, a także pewnej amortyzacji, a także wystarczającej sztywności na strome góry i wielokrotne starty .
Co nowego w dyskretnym Fenixie SL? W porównaniu do swojego poprzednika rama wykazuje pewne różnice. Tylne wsporniki stały się cieńsze, przejście między widelcem a główką ramy / rurą dolną jest przyjemniejsze. Wszystkie pociągi są kierowane wewnętrznie; Linka lub przewód przerzutki jest odsłonięty nad hakiem. Zauważalna jest również teraz lekko zakrzywiona górna rura, aw porównaniu z poprzednim modelem rama wykonana z wysokiej jakości włókien węglowych pozwala znacznie zaoszczędzić na wadze.
Pozostaje zwinny układ kierowniczy typowy dla Ridleya, który sprawia, że rower jest łatwy w prowadzeniu w zakrętach i szybki podczas pedałowania z siodełka. Oba można było wypróbować na małej-małej trasie Amstel, która obejmuje kręte boczne drogi i podjazdy o nachyleniu ponad 20%. Nie zapomnij o dziurach i błocie z drogi, na które rower ma sprawdzone lekarstwo: z jednej strony sztyca z włókna węglowego zapewnia niesamowitą elastyczność, z drugiej strony można zamontować opony o szerokości do 30 mm w razie potrzeby, co oznacza, że rower prawie mutuje w „gravel racer”.
W przeciwieństwie do takiego roweru pozycja siedząca na Fenixie SL jest dość sportowa: w rowerze testowym 56 główka ramy ma nieco ponad 170 mm, co pozwala na płaską postawę. Nawiasem mówiąc, nie musisz się martwić o sztywność nowego Belga: rower, który poradzi sobie ze sprintami André Greipela, nie trzęsie się tak łatwo, co już widać po szerokiej obudowie suportu PressFit.
W konfiguracji testowej z kołami Campagnolo Chorus EPS i Scirocco Ridley Fenix SL ważył około 8,2 kg gotowy do jazdy, ale nie było to zauważalne na stromych wzgórzach Limburgii. Jeśli chcesz zbudować rower indywidualnie, rama i widelec kosztują 1.799 euro; kompletny rower z mechanicznym Campagnolo Chorus i prostymi kołami Khamsin kosztuje 3.299 euro. Nie za dużo, biorąc pod uwagę, że jest dość blisko motocykla zespołu Lotto-Soudal.
Wnioski:
Wraz z Fenix SL Ridley pokazuje nową wersję swojego wszechstronnego roweru, który prowadzi się bardzo sportowo, ale oferuje duży komfort i jest prawie odpowiedni do jazdy w terenie z oponami 30 mm. Jak na zestaw ramy, na którym jeżdżą również profesjonaliści, cena jest przyjemnie niska.
Najważniejsze cechy produktu
- Zwinny, zwinny i sztywny
- Wysoki komfort jazdy ze sportową geometrią
- Ciekawa cena
ceny i sieć
- Zestaw ramek: 1.799 euro
- Kompletny rower z Campagnolo Chorus/Khamsin 3.299 euro
- www.ridley-bikes.com
Schreibe einen Kommentar