Test: Berlińska firma MOTO Bicycles opracowała pedały do każdego typu obuwia, specjalnie do nowoczesnego użytku miejskiego. Niezależnie od tego, czy są to kapcie, eleganckie skórzane buty czy szpilki, z pedałem MOTO Reflex każdy rowerzysta powinien dotrzeć do celu zrelaksowany. Na próbę zanurzyliśmy się w zgiełku wielkiego miasta z innowacyjnym pedałem lub na nim.
Szczegóły produktu w skrócie
- Materiał korpusu / osi pedału: tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym / stal
- Waga (para): 352 gramów
- Powierzchnia bieżnika: około 95 x 80 mm
- Montaż pedałów: Klucz imbusowy
- Cena: € 55,00
Budowa i konstrukcja pedału
MOTO Reflex Pedal ma płaski korpus pedału o wysokości 16 milimetrów. Zamknięta powierzchnia o wymiarach 95 x 80 milimetrów nie ma wgłębień ani zakrzywionego kształtu - innymi słowy: pedał jest płaski jak flądra! W przeciwieństwie do konwencjonalnych płaskich pedałów, pedał MOTO Reflex konsekwentnie nie ma kołków, a zastosowana taśma chwytna ma zapewnić bezpieczne oparcie. Kolejna szczególna cecha dotyczy łożyska pedału: korpus pedału wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym służy również jako łożysko. O-ring chroni wnętrze pedału przed brudem i wodą. Dzięki prostej ingerencji w wewnętrzne działanie pedału odległość między korpusem pedału a korbą pedału można zmienić o 5 milimetrów. Dobry pomysł!
Przed badaniem / wrażeniem wizualnym
Obróbka pedału jest dobra, plastikowa obudowa nie ma nieczystych zadziorów ani krawędzi. Jednak waga 352 gramów, którą ustaliliśmy, jest wyższa niż podaje producent. Oprócz dwóch pedałów zakres dostawy obejmuje również paski odblaskowe w wybranym kolorze, szczegółowy opis w języku angielskim oraz klucz imbusowy 3 mm do konserwacji pedału. Aby zapewnić optymalne działanie i długą żywotność, MOTO Reflex Pedal wymaga regularnej pielęgnacji. Firma MOTO Bicycles zaleca smar Berulub FR 16, który jest szczególnie odpowiedni do pielęgnacji kombinacji tworzyw sztucznych i metali. Dzięki prostej konstrukcji pedału konserwacja jest bardzo nieskomplikowana i nie jest wymagana duża wiedza techniczna.
badanie polowe
Pedał MOTO Reflex, który początkowo kręci się dość wolno, trzeba najpierw dobić, ale potem korpus pedału bardzo płynnie obraca się wokół stalowej osi. Pedał ma minimalny luz, lekko grzechoczące odgłosy pracy są słyszalne tylko podczas szybkich obrotów bez obciążenia. Przyczepność pedału MOTO Reflex jest fantastyczna od samego początku, niezależnie od używanych butów i warunków pogodowych. Jeśli spieszysz się w drodze przez miejską dżunglę: przeskoczenie króliczka lub ogrzanie schodów również nie stanowi problemu, stabilność jest na najwyższym poziomie! Płaska powierzchnia pedału zapewnia rowerzystom bardzo przyjemną jazdę i uczucie stąpania, nawet w butach z cienką i miękką podeszwą. Rezygnując z kołków, podeszwy butów są chronione przez długi czas, więc jeździec nie musi się martwić, że buty będą wyglądać tak, jakby fretka zjadła podeszwy po jeździe. Wadą pedału jest to, że płaska powierzchnia nie zapewnia pewnego chwytu w błocie. Ponieważ pedał jest przeznaczony do użytku na asfalcie, kwestie samooczyszczania i stabilności w błocie odgrywają jedynie podrzędną rolę.
po teście
Nawet po teście korpus pedału wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym płynnie obraca się wokół stalowej osi. Minimalny luz pedału nie zwiększył się, a odgłos pracy również nie stał się głośniejszy. Spojrzenie na pedały nie wykazuje śladów zużycia po teście. Jednak zastosowana taśma przyczepności bardzo ucierpiała – nie tylko z powodu jazdy w butach trekkingowych z dużymi bieżnikami.
Na pierwszy rzut oka
- Bardzo dobry chwyt
- Innowacyjna konstrukcja, fajny design
- Chroni buty i – jeśli ześlizgniesz się z pedału – twoje piszczele i spodnie
- Ekstremalnie płaski
- Prosta konstrukcja, łatwa konserwacja
- Witryna producenta
Schreibe einen Kommentar