Test: Oczywiście firma Schwalbe, czołowy producent opon rowerowych, ma w swoim portfolio również opony zimowe. W teście przyjrzeliśmy się wersji z kolcami popularnego i niezwykle rozpowszechnionego Schwalbe Marathon.
profil
Zimowa wersja długodystansowej opony Schwalbe Marathon to potężna opona: 920 g, szerokość 36 mm i 240 kolców robią wrażenie. Profil Marathon znacznie bardziej przypomina opony zimowe na samochodzie niż oponę z kolcami na rowerze.Dość niska głębokość profilu, duże rozstawy między klockami i charakterystyczne postrzępione rowki wzdłuż kierunku jazdy powinny zapewnić przyczepność w każdej sytuacji . Kolce są rozmieszczone dość równomiernie na oponie - jedynie wąski pasek pośrodku nie wymaga użycia metalu.
Praktyka – asfalt
Na maraton zimowy Schwalbe zaleca ciśnienie od 2,5 do 5 barów - do użytku w suchych warunkach na asfalcie decydujemy się na maksymalne ciśnienie 5 barów i zaczynamy jazdę. Jesteśmy mile zaskoczeni hałasem w tle: opona emituje charakterystyczny szum opony z kolcami, ale biorąc pod uwagę 240 kolców, spodziewaliśmy się znacznie bardziej nieprzyjemnego dźwięku. Jednak jeśli chodzi o opory toczenia, wyczuliśmy każdy z 240 metalowych nitów: pomimo profilu przydatności do ruchu drogowego i dość wysokiego nacisku, Marathon Winter znacznie hamuje.
Praktyka – lody
Jak na razie jest dobrze - kolce spowalniają nas na asfalcie, ale czy spełniają swoje zadanie, gdy są potrzebne? Na to pytanie można odpowiedzieć tylko jednoznacznym TAK. Spuszczamy ciśnienie do 2,5 bara i ruszamy na dużą, oblodzoną powierzchnię. Ku naszemu zdumieniu prawie tego nie czujemy na rowerze. Nasz motocykl pozostaje całkowicie i łatwo kontrolowany przez cały czas, a przyczepność jest więcej niż wystarczająca nawet podczas nieco szybszego pokonywania zakrętów. Klasa 1 z gwiazdkami!
Praktyka – śnieg
Po imponujących osiągach na lodzie byliśmy ciekawi, jak Schwalbe Marathon poradzi sobie na śniegu, zwłaszcza biorąc pod uwagę dość płytką głębokość profilu i raczej powściągliwy profil. Tutaj również opona potrafiła przekonać, choć nie do końca osiągnęła poziom przyczepności na lodzie: Opona zapewnia bardzo dobrą przyczepność, zwłaszcza na mokrym śniegu iw błocie. W puchu mieliśmy problem, że profil dość szybko się zapychał i wtedy przyczepność wyraźnie spadała. Jednak zatrzymanie i dotknięcie szybko naprawi sytuację.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar