Rynek: Po tym, jak istniały już tarcze z bezpośrednim mocowaniem do korby Sram X0 od innych producentów i można było w ten sposób zaoszczędzić na wadze niepotrzebnego już pająka, Sram prezentuje teraz swoje pierwsze tarcze z bezpośrednim mocowaniem do swojego jedenastobiegowego napędu.
Zębatki z mocowaniem bezpośrednim nie są w zasadzie niczym nowym, ale po pojawieniu się zewnętrznych producentów, Sram nadrabia zaległości. Do swoich jedenastobiegowych napędów XX1, X01 i X1 1440 opracowali teraz własne tarcze, które można zamontować bezpośrednio na korbie. Oszczędza to wagę pająka, który do tej pory działał jako interfejs między korbą a tarczą.
Nowe tarcze mają subtelny Lokk i oczywiście mają technologię X-Sync, dzięki czemu prowadnice łańcucha należą już do przeszłości.
Nowe aluminiowe ostrza pozwalają zaoszczędzić od 25 do 50 gramów. Można je wybierać w rozmiarach od 26 do 40 zębów i kosztować 88 euro. Pierwsze tarcze będą dostępne już teraz, ale tylko tarcze z 30, 32 i 34 zębami. Pozostałe rozmiary będą dostępne na rynku od kwietnia 2015 roku.