Rynek: Tendencja do napędów jedenastobiegowych wydaje się nie do powstrzymania – zalety są oczywiste: spójny zakres przełożeń, mniej osprzętu i wynikająca z tego mniejsza masa. Sram oferuje teraz również jeden Wymuś CX1 do przełajów.
Śram Wymuś CX1 można kupić jako kompletny napęd, ale jest ciekawa opcja dla kierowców, którzy mają już napęd Sram i chcą go rozbudować. Ponieważ Wymuś CX1 jest kompatybilny z większością komponentów Sram.
Wszystko, czego potrzebujesz, to ten opatentowany Synchronizacja X zębatka i tyle CX1 X Horyzont przerzutka tylna. Sram zaleca również wymianę łańcucha, co w połączeniu z nowymi mocowaniami powinno zapewnić lepszą wydajność. Jeśli chcesz, możesz również zainstalować jedenastobiegową kasetę o szerokim przełożeniu, ale użycie starszych kaset dziesięciobiegowych nie stoi na przeszkodzie. Składniki Wymuś CX1 są kompatybilne ze wszystkimi manetkami do rowerów szosowych, niezależnie od tego, czy są przeznaczone do 10 czy 11 biegów.
Uwaga dotyczy tylko koła śruby korby, to jest 110 milimetrów. Mechanizmy korbowe obecnie wyposażone w ostrza 46-36 można regulować za pomocą dostarczonych podkładek dystansowych.
Nowością jest również tzw Siła CX1 ErgoDynamic™ Dźwignia, która z jednej strony powinna przynieść znaczną oszczędność masy, z drugiej dać kierowcy większą kontrolę nad rowerem.
Szczegółowy opis całej grupy znajduje się poniżej www.sram.com