Test: Mieliśmy przyjemność gruntownie przetestować zmienioną grupę osprzętu Campagnolo Super Record na rok 2015. Usiedliśmy na jednym z niewielu ekskluzywnych motocykli testowych z ręcznie wykonaną ramą z włókna węglowego. Na 123 km Granfondo Roma (informowaliśmy) wystawiliśmy nową grupę na ciężką próbę.
Twarde fakty:
Zanim jednak przejdziemy do bezpośrednich wrażeń praktycznych, chcielibyśmy najpierw przybliżyć wam Campagnolo Super Record, aw szczególności innowacje z zeszłego roku. Serce grupy, korba, jest jednocześnie elementem, który zmienił się najbardziej w porównaniu do swojego poprzednika. Otrzymał całkowicie zmieniony projekt iw przyszłości cztery zamiast pięciu ramion będą trzymały zębatki. Poza tym obie łopaty będą w przyszłości przykręcane do korby osobno. Campagnolo jest przyjazne dla użytkownika dzięki kręgom śrub: korba jest dostępna w rozmiarach 53/39, 52/36 i 50/34 – ale ramiona korby i kręgi śrub pozostają takie same. Rewelacyjnie niska waga 603 g również pozostaje taka sama.
Przerzutka przednia oferuje całkowicie nowo opracowaną klatkę z włókna węglowego. Zapewnia płynne przesuwanie łańcucha Campagnolo Record z jednej zębatki na drugą. Jeźdźcy Campagnolo doceniają łańcuchy w szczególności za ich wyjątkowo dobrą trwałość - i to nie powinno się zmienić również w 2015 roku. Na tylnym kole tylna przerzutka, która nadal jest wykonana w całości z włókna węglowego, oraz odpowiadająca jej kaseta tworzą doskonały zespół. Tylna przerzutka otrzymała zupełnie nowe wnętrze, które ma pozytywnie wpłynąć w szczególności na zakres obrotu. Zapewnia znacznie większe owinięcie wokół dużych i małych zębatek - rezultatem jest lepsze przenoszenie mocy i mniejsze zużycie.
Centrum sterowania znajduje się dosłownie w dźwigniach zmiany biegów Ergopower. Zostały one dopracowane zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie w porównaniu z poprzednim rokiem. Połączenie węgla i tytanu zapewnia bardzo niską wagę i technologię Ultra-Shift wewnątrz, która umożliwia zróżnicowane zaczepy podczas procesu zmiany przełożeń - w zależności od zębatki wyjściowej. Hamulce otrzymały tylko kilka ulepszeń w porównaniu z zeszłym rokiem, na przykład lżejsze uchwyty klocków.
Grupa w praktyce:
Po wielu szarych teoriach, teraz czas na test praktyczny. Jak grupa poradziła sobie na wyboistych ulicach środkowych Włoch, bruku Rzymu i jak poradziła sobie ze stromymi podjazdami i zjazdami pełnymi ostrych zakrętów?
Zmiana zachowania jest przyjemna od samego początku. Odpowiednie procesy są płynne, ale otrzymujesz wystarczającą informację zwrotną dzięki dobrze dozowanej siatce i wyraźnemu przewróceniu łańcucha. Tylna przerzutka działa w 100% niezawodnie przez cały czas. Poradzi sobie również z nagłymi, stromymi podjazdami i związaną z tym gorączkową zmianą biegów w sytuacji wyścigowej bez szemrania. Po krótkim przyzwyczajeniu technologia Ultra-Shift jest szczególnie przyjemna. Nawet przy szybkiej zmianie biegów na wielu zębatkach, w obu kierunkach, możesz śledzić. Przerzutka przednia radzi sobie z licznymi operacjami przełączania równie pewnie jak przerzutka tylna. Uproszczenie wykończenia jest tutaj pozytywnie zauważalne. Z poprzednich czterech kliknięć pozostały tylko dwa. Przycinanie jest konieczne tylko w wyjątkowych przypadkach i jest cudownie proste, nawet jeśli dojdzie do najgorszego. Podobnie, teraz prawie niemożliwe jest zmuszenie łańcucha do zeskoczenia.
Ergonomia manetek Ergopower jest doskonała, niezależnie od pozycji uchwytu. Ręce wydają się same wsuwać we właściwą pozycję. Hamulce również bez problemu spełniają swoje zadanie. Punkt nacisku jest zdefiniowany, ale nie cyfrowy i umożliwia delikatne dozowanie. Nawiasem mówiąc, hamowanie odbywa się na nowych felgach i kołach Bora Ultra, dla których wkrótce zostanie opublikowany osobny test.
Wnioski:
Cóż, dość słów – jaki wniosek? Naprawdę nie ma wiele do powiedzenia na temat nowego Campagnolo Super Record 11+, poza tym: To doskonała mechaniczna 11-biegowa grupa od początku do końca. Ma to oczywiście wysoką cenę, ale zyskujesz za to dużą wartość, zwłaszcza gdy grupa okazuje się tak trwała, jak zawsze od Włochów. Oba podskakują.
Najważniejsze cechy produktu:
- Waga grupy 1912g
- Nowa przerzutka tylna ze szczególnie dużym opasaniem
- Manetka Ultra-Shift z maksymalną blokadą zależną od zębatki
Cena i sieć:
- 2099 €
- http://www.campagnolo.com
Schreibe einen Kommentar