Test: W ostatnich latach wokół francuskiego producenta Time zrobiło się trochę cicho. Jednak wynalazcy z sąsiedniego kraju chcą teraz ponownie zaatakować nową gamą modeli. Dla miłośników wyścigów Francuzi to wysyłają Sclyon do wyścigu, czemu mogliśmy przyjrzeć się z bliska podczas Eurobike.
Nasz model testowy z ramą o wysokości 54 osiągnął zatwierdzoną przez UCI masę wyścigową prawie 6,8 kilograma. Sprzęt był solidny. Centrum sterowania składało się z wewnętrznego, szerokiego na 42 centymetry Ergodrive RTMkierownica i 120 milimetrów długości Monolink Ulteam RTM-Trzon. Sztyca również pochodziła od Francuzów.
Do tego dodano kompaktowy schodkowy wirnik 3D +-Korba The Time z mechanicznym Shimano Ultegrę 6800 łączny. Jeśli chodzi o koła, Francuzi zdecydowali się na solidne Ksyrium SLS od Mavica z powrotem Tak-założone opony.
Ukształtowany przez powietrze, to hasło, z którym Czas Skylon dotyczy. Jeśli spojrzeć na kształt ramy, jest to dość oczywiste. Zwłaszcza, że Czas wymyśla się pod tym względem na nowo. Podczas gdy ramy francuskie do tej pory charakteryzowały się dwuczęściową konstrukcją, tutaj znajdziesz przezroczyste karbonowe kształty, które są wytwarzane przy użyciu wewnętrznego procesu RTM. Rury są splecione ze sobą w jeden kawałek. Szczególnie miłym szczegółem jest regulacja konstrukcyjna główki widelca w dolnej rurze. Dzięki temu procesowi zarówno rama, jak i widelec powinny mieć lepsze właściwości aerodynamiczne.
Oprócz otworu na widelec rama uderza również w obszarze rury podsiodłowej. Jest on owinięty wokół tylnego koła i ma nadać motocyklowi opływowy wygląd. Rozpórki nośne są stosunkowo niskie, co zapewnia ramie nieco większy komfort. Tylne widełki są asymetryczne. Według Time powinno to skutkować mniejszą utratą mocy podczas przyspieszania.
Teoretycznie koncepcja Timesa brzmi dobrze, zwłaszcza że geometria Skylon jest bardziej sportowy niż zrelaksowany. Jednak pierwsze wrażenie nie było do końca przekonujące. Chociaż działał Ultegrę 6800 doskonały. Łańcuch ślizgał się płynnie po zębatkach kasety od 11 do 28 zębów. Nieco ciasne zakręty można również bezpiecznie i szybko pokonywać dzięki sportowej pozycji siedzącej i krótkiemu rozstawowi osi.
Jednak kto teraz myśli, że jest z Skylon dostaje króla sprintu pod tyłek, co jest złe. W naszym użyciu motocykl okazał się być czymkolwiek innym niż na początkuprzyjazny. Sztywny suport i stosunkowo krótkie wsporniki wydawały się niezrównoważone w stosunku do dość wygodnego przedniego końca. Podczas gwałtownego przyspieszania motocykl kilkakrotnie tracił kontakt z podłożem. Przyjemność z jazdy wygląda pod tym względem inaczej.
Konkluzja
Z Skylon Czas kroczy nową, dość ciekawą ścieżką i tworzy rower, który nie tylko przyciąga wzrok. Jednak jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, zachowanie podczas sprintów zepsuło nastrój skądinąd zamożnemu Francuzowi.
Najważniejsze cechy produktu
- solidny sprzęt
- sportowa geometria
- manewrowość
cena i sieć
- nieokreślony
- www.time-sport.com
Schreibe einen Kommentar