Test: sezon przełajowy w Europie oficjalnie się rozpoczął. Czas, abyśmy przyjrzeli się z bliska najnowszym motocyklom oprócz modnych komponentów. Zaczniemy od jednego z najbardziej ekscytujących motocykli dostępnych obecnie na rynku – Focusa Mares CX.
Jako model testowy otrzymaliśmy Mares CX 3.0, podstawowy model karbonowy firmy Cloppenburg. Sprzęt jest solidny, choć miks komponentów nie jest codziennością. Tak wygląda obecny pod względem napędu 105 używany przez firmę Shimano. Jednak korba jest od FSA, wypróbowana i przetestowana Mały 4- Hamulce wspornikowe Avid. To powinny być aluminiowe boki Fulcrum WH-CEX 7.0 trzymaj w ryzach, na jaskółce Rakietowy Ron są podniesione - zgodnie ze stylem jako Biała ściana. Focus dostarcza pozostałe komponenty pod własną marką Concept. I chociaż siodło, sztyca, kierownica i mostek wydają się bardziej wytrzymałe niż lekkie, tak właśnie jest Klacze CX 3.0 byle nie wagi ciężkiej.
Wynika to głównie z ramy. Cloppenburgerowie to mają Mares przeszedł kompletny lifting na początku roku i opracował ramę od podstaw. Wynik z pewnością można uznać za przełomowy, jeśli chodzi o przełaj.
Ramy Mares CX waży zaledwie 1.000 gramów, dzięki czemu rury są obrabiane w odpowiednich miejscach w taki sposób, że nie traci się sztywności. Rura czołowa jest stożkowa, obszar suportu jest bulwiasty i ma mocowanie ISCG05. Ma również 65-milimetrowy spadek, co zapewnia większy prześwit i wyższy środek ciężkości. Z drugiej strony rozpórki są smukłe i zaprojektowane z myślą o komforcie. Pozytywne: Chociaż w naszym rowerze nie zastosowano elektronicznej zmiany przełożeń, rama jest nadal na to przygotowana.
To, co dotyczy ramy, można zastosować również do widelca. Tutaj wzmocniono wał, a most wyposażono w prowadnicę linową. To skutecznie zapobiega zacinaniu się wideł, które może być znane ze starszych modeli. W przeciwieństwie do wersji tarczowej, która wykorzystuje osie przelotowe, model wspornikowy nadal ma tradycyjne haki.
Ale jak rower sprawuje się w praktyce? Odpowiedź jest szybka: doskonała. Jest to widoczne od pierwszego obrotu pedału Klacze CX 3.0 zręczny. Rama wygląda na wyważoną, ale zwinną. Pozwala na szybkie zmiany tempa bez utraty płynności. Wyższy suport, który zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo na zakrętach niż w innych rowerach crossowych, jest szczególnie pozytywny.
Hamulce również wykonują swoją pracę niezawodnie zgodnie z instrukcją. Choć dają mniejszy nacisk niż hamulce tarczowe, dają się dobrze dozować i wystarczą na 99 proc. wszystkich tras w naszym regionie.
Mieszanka składników nie sprawia żadnych problemów. The 105 zmienia biegi płynnie i szybko, nawet przy brudnej kasecie. Przy przełożeniu od 11 do 28 zębów jest to szerokie rozpiętość, ale dobrze dobrane - zwłaszcza w połączeniu z podziałką od 46 do 36 zębów na korbie.
Kolejnym ekscytującym szczegółem jest bashguard, który jest znany z MTB, ale nowy w świecie przełajowym. Waży zaledwie 50 gramów i skutecznie zapobiega błędom zmiany biegów i zakleszczaniu się łańcucha, które nie tylko kosztują czas, ale mogą również uszkodzić ramę.
Opony zapewniają wystarczającą przyczepność na mokrym podłożu, ale są gładsze modele na twarde podłogi.
Konkluzja
Jasne, zawsze jest lepiej. W przypadku Klacze CX 3.0 Jest to jednak trudne i prawdopodobnie wykonalne tylko w przypadku lżejszych i wyższej jakości komponentów. Ale tak naprawdę tego nie potrzebuje. Ponieważ to, co Focus oferuje z tym rowerem, może przyprawić o zawrót głowy wielu innych producentów. Ostrość Klacze CX 3.0 to rower, w którym zakochujesz się od pierwszej chwili i na którym naprawdę możesz przyspieszyć na torze wyścigowym. Chociaż rower z wbudowanym wyposażeniem ma być modelem podstawowym, sprytnie zaprojektowana rama sprawia, że jest interesujący również dla doświadczonych crossowców.
Najważniejsze cechy produktu
- lekka, ale wciąż sztywna rama
- Integracja systemu z kompatybilnością Bashguard i Di2
cena i sieć
- 1.999,00 Euro
- www.focus-bikes.com
Schreibe einen Kommentar