Test: Layana to typowy pedelek do codziennego użytku, który oczywiście świetnie sprawdza się również jako rower turystyczny - wita się w okolicach Jeziora Bodeńskiego i wycieczek po rzece.
Dzięki dużemu rozstawowi osi, wynikającemu również z umiejscowienia akumulatora, pracuje płynnie i stabilnie; głębokie przejście umożliwia łatwe wchodzenie i schodzenie. Typową cechą miejskiego pedeleka jest przerzutka w piaście, tutaj Shimano Nexus-8 z tylnym pedałem, która uzupełnia dwa hydrauliczne hamulce szczękowe. System oświetlenia zasilany jest z dynama w piaście, dzięki czemu nie pozostaniesz w ciemności nawet, gdy bateria jest całkowicie rozładowana.
Brak elementów zawieszenia jest nietypowy dla codziennego e-roweru, ale biorąc pod uwagę wyprostowaną pozycję podczas jazdy, która w dużym stopniu odciąża przednie koło, nie jest to wielka sprawa. Pominięcie amortyzowanego widelca pozwala zaoszczędzić około kilograma masy, a amortyzowaną sztycę można łatwo zamontować.
Producent Kettler dostarcza pasującą torbę, którą można zawiesić na półce bagażowej; blokada pierścieniowa montowana na ramie jest przydatna do krótkotrwałego parkowania, jeśli nie chcesz wykopywać dużego U-locka. Typową cechą tej klasy rowerów są wygięte do tyłu końcówki kierownicy, które umożliwiają wygodną, zrelaksowaną pozycję ramion. Typowy dla tej klasy jest również regulowany mostek, który umożliwia łatwą regulację wysokości kierownicy.
Z brązowymi oponami i chromowaną lampą Layana ma aktualny wygląd retro; Pociągi i kable są poprowadzone wewnątrz ramy, jak to zwykle bywa dzisiaj.
Dane techniczne: | Layana E |
Marke | Kettler |
Modell | Layana E |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | weiss i grün |
Ramki do zdjęć | Aluminium Hybritec |
dostępne rozmiary (cm) | 45, 50 |
pedały | |
piasty | Piasta z dynamem Shimano DH 3 N 31 |
niemy | - |
obręcze | Pusta komora Mach1 210 |
Widelec (skok mm) | Sztywny widelec aluminiowy |
Silnik | Silnik centralny Panasonic CM 214 |
akumulator | Litowo-jonowo-manganowy 540 Wh |
oświetlenie | Lampa górna w stylu retro / BUMM |
Uchwyty | Rower AZTEK |
korba | Konkurs BL |
Lenker | Forma Humperta Stuttgarta |
hamulce | Magura HS 11 |
łańcuszek/pasek | |
opona | Schwalbe Duże Jabłko 55-622 |
siodło | Velo City Layana |
sztyca | Alu |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Nexus |
Schaltung | Shimano Nexus |
stojak/miejsce montażu | Ursus/tylne koło |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 25 km / h. |
Cena baterii | około 500 € |
Gwarancja na ramę | 10 roku |
Zakres (informacje producenta) | |
zakres testowy (1) | 59 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 102 |
Rower testowy w kg | 27,7 |
Cena w EUR | 2799 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar