Eurobike: Rynek rowerów elektrycznych pozostaje dynamiczny, ekscytujący i zróżnicowany nawet w perspektywie roku modelowego 2015. Wiele nowych rozwiązań, które wcześniej były postrzegane jedynie jako prototypy, zostanie zaprezentowanych w stanie gotowym do produkcji seryjnej na targach Eurobike 27 w dniach 30–2014 sierpnia.
Fakt, że producent wyposażenia samochodowego Brose niedawno świętował rozpoczęcie produkcji napędów do rowerów elektrycznych w swojej berlińskiej lokalizacji, jest również przykładem ważnego trendu w segmencie rowerów elektrycznych: po podzieleniu rynku systemów napędowych na znaczną garstkę dostawców w ostatnich latach rok modelowy 2015 charakteryzuje się nową różnorodnością. Znani dostawcy również odgrywają rolę: na przykład Brose, który już w okresie poprzedzającym Eurobike otrzymał wiele pochwał od ekspertów za system silnika umieszczonego centralnie, jest jednym z wiodących na świecie producentów komponentów do budowy samochodów z roczną sprzedażą na poziomie 5 miliardów euro. Na Eurobike specjalista od rowerów górskich Rotwild i Bulls, marka stowarzyszenia zakupowego ZEG, zaprezentują pierwsze modele rowerów elektrycznych z napędami Brose.
Równie dobrze znana jest firma Continental AG, której oddział Contitech przejął niedawno odnoszącego sukcesy niemieckiego dostawcę systemów napędowych do rowerów elektrycznych. W przyszłości produkty będą oferowane pod nową marką Contitech. Spółka zależna Continental zaprezentowała już napęd pasowy do rowerów na ostatnich targach Eurobike. W przyszłości firma będzie oferować napędy do rowerów elektrycznych i technologię pasów z jednego źródła.
Yamaha była jednym z pierwszych pionierów na rynku rowerów elektrycznych już w 1993 roku; firma wycofała się z tego rynku w Europie przed przełomem tysiącleci. Na targach Eurobike 2013 Yamaha po raz kolejny zaprezentowała własny układ napędowy do rowerów elektrycznych, z którego w tym sezonie korzystał przede wszystkim producent rowerów Giant. Od nadchodzącego roku modelowego inny znany producent rowerów, Grupa Winora, będzie podążać za modą Yamaha: od jesieni marka Haibike będzie oferować nową linię SDURO, która łączy w sobie wysoki moment obrotowy i jednocześnie Z czasem bardzo kompaktowy silnik umieszczony centralnie firmy Yamaha można przekształcić w sportowe rowery górskie, rowery przełajowe i rowery trekkingowe.
Uwagę zwracają także uznani dostawcy. Bosch nie tylko zaprezentuje na targach Eurobike nowy wyświetlacz Nyon, który zapewnia kierowcy mnóstwo informacji, w tym interaktywną nawigację w stylu smartfona, ale dostawca rowerów elektrycznych współpracuje również z producentami komponentów rowerowych Shimano, Sram i NuVinci. Rezultatem jest nowa technologia wspólnego sterowania napędem i przełożeniami roweru elektrycznego.
W tym roku wprowadzono na rynek pierwsze elektryczne rowery wyścigowe, a w 2015 r. liczba modeli rowerów górskich z napędem elektrycznym będzie nadal rosła. Jeśli rozejrzysz się po targach rowerowych, zobaczysz wiele rowerów terenowych z pełnym zawieszeniem i elektrycznym wspomaganiem pedałowania, które dzięki swojej stosunkowo niskiej masie, mocnemu podwoziu i wysokiej jakości wyposażeniu nie boją się jeszcze bardziej wymagających szlaki.
Na stoisku KTM na targach po raz pierwszy zaprezentowany zostanie rower górski z napędem Bosch i 24-calowymi kołami, skierowany do jeszcze niewykorzystanej grupy docelowej, czyli starszych dzieci.
Z kolei w Haibike rowery górskie z kołami 27,5 cala i szczególnie małą wysokością ramy wynoszącą 35 cm są skierowane do docelowej grupy osób niskich i młodych ludzi.
Każdy, kto chce z pierwszej ręki doświadczyć trendów na rynku rowerów elektrycznych, niemal nieuchronnie trafi do Friedrichshafen w dniach 27–30 sierpnia tego roku. Również w tym roku ponad 1280 wystawców z 54 krajów zaprezentuje swoje nowości na nadchodzący sezon rowerowy.
Więcej informacji na www.eurobike-demoday.com i www.eurobike-
show.com.
Schreibe einen Kommentar