Test: Środek kierownicy odgrywa szczególną rolę w prowadzeniu roweru. Często określa pozycję rowerzysty nad rowerem. Z tego powodu decyzja dotycząca nowej kombinacji kierownicy i mostka nie powinna być podejmowana pochopnie.
Z luka od kilku tygodni używamy kombinacji Gravity, spółki zależnej FSA, i wypróbowaliśmy ją w znajomym środowisku.
Zarówno kierownica, jak i mostek są w prostym czarnym kolorze i przekonują doskonałym błyszczącym wykończeniem powierzchni. Białe kalkomanie ujawniają tylko, z którego domu pochodzą te dwa elementy, więc obejdziesz się bez ozdobnych dekoracji.
Trzon ma 60 milimetrów długości i ośmiostopniowy wzrost. Pochylone łodygi mogą mieć swoje zalety. W zależności od preferencji możesz jeździć na nim z ujemnym lub dodatnim nachyleniem i tym samym regulować nacisk na kierownicę, a przede wszystkim nacisk na przednie koło lub zdecydować, co jest dla Ciebie najlepsze. Przejście od zacisku główki ramy do zacisku kierownicy jest szczególnie dobrze wykonane w optycznie przyjemnie prosty sposób. Smukła, frezowana szyjka prowadzi do grubego na 31,8 milimetra zacisku kierownicy, w którym kierownica ma się trzymać w miejscu.
Kierownica robi solidne wrażenie. Przy wysokości 25 milimetrów i odchyleniu do tyłu wynoszącym dziewięć stopni nie przeprowadzano żadnych dużych eksperymentów. Szerokość kierownicy nieco ogranicza jej przeznaczenie. Przy zaledwie 710 milimetrach jest dość wąski, ale nadal powinien idealnie pasować do motocykla enduro i zapewniać niezbędne prowadzenie. Wykonany z wytrzymałego, cieniowanego aluminium 6061/T6, został zaprojektowany tak, aby wytrzymać nawet największe obciążenia.
Prosty design znajduje również odzwierciedlenie w funkcjonalności kombinacji Gap. Podczas gdy inni producenci starają się projektować bardzo niezależne dociski, Gravity pozostaje wierny sprawdzonej metodzie i wykorzystuje cztery śruby oraz dość masywną przednią pokrywę. To, co rzuca się w oczy podczas montażu, to brak karbowania na kierownicy. Gładka powierzchnia ma tendencję do ślizgania się kierownicy, więc trzeba bardzo mocno dokręcić mostek, aby wszystko razem trzymać. To samo dotyczy uchwytów.
Na potrzeby naszego testu zdecydowaliśmy się zamontować mostek do góry nogami, aby przód był nieco niższy i większy nacisk na przednie koło. Kształt kierownicy i mostka idealnie współgrają. Ważąca 336 gramów kierownica niewątpliwie nie należy do najlżejszych, ale nadal przekonuje bardzo dobrą stabilnością i niewielką elastycznością. Pomimo stosunkowo wąskiej szerokości wynoszącej 710 milimetrów, kierowca ma dobre prowadzenie.
Konkluzja
Połączenie Gravity Gap ma swoje mocne strony w stosunku ceny do wydajności. Za niewielkie pieniądze otrzymujesz solidne komponenty, które nie tylko szykownie wyglądają, ale są również bardzo trwałe. Znajduje to jednak odzwierciedlenie w wadze, dlatego ani kierownica, ani mostek nie są lekkie. W użytkowaniu połączenie nas przekonuje, ale chcielibyśmy, aby kierownica była szersza o kilka centymetrów.
Najważniejsze cechy produktu
- zwykła optyka
- wygodna korba
- Kierownica dość wąska
cena i sieć
- 29,90 euro – kierownica
- 35,90 euro – łodyga
- www.ridegravity.com