Test: opona, opona, opona. Kwestia odpowiedniej opony często wywołuje niekończące się dyskusje. Bez wątpienia można by pisać całe strony na temat wyboru opon. Mieszanka gumowa, profil, szerokość, ochrona przed przebiciem, opory toczenia, trwałość, samooczyszczanie: wszystkie ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze opony.
Zwiększa się również asortyment opon. Jedną z firm, która zwykle lata pod radarem wielu rowerzystów górskich, jest Geax. Włosi są częścią Grupy Vittoria, która działa w branży oponiarskiej od ponad 50 lat.
Asortyment produktów Geax jest zróżnicowany. Z Geaxem Gato 2.3 TNT do naszego testu wybraliśmy lekką oponę all-mountain, która powinna być w stanie optymalnie pokazać swoje mocne strony, szczególnie w mokrych warunkach.
W testowanym TNTwariant, Gato waży 2.3 gramów przy szerokości 680 cala i ma nylonową osnowę 60 TPI. skrót TNT oznacza RurkaNoTube i powinna charakteryzować się wzmocnioną osnową z dobrym podparciem bocznym i dobrą ochroną przed przebiciem.
Wersja enduro Kot jest zbliżony do wariantu XC, który pomógł już Mai Włoszczowskiej zdobyć tytuł mistrza świata i ma dość minimalistyczny i płaski profil. Na pierwszy rzut oka nie zgadniesz, że to opona deszczowa. Środkowe występy są stosunkowo daleko od siebie, co pozwala na dobre samooczyszczanie. Boczne klocki w kształcie litery L powinny zapewniać dobre pokonywanie zakrętów i zapewniać kierowcy wystarczającą kontrolę.
Chociaż są to opony składane, tzw Kot ciągnąć za felgi tylko z dużym wysiłkiem. Trzeba też napompować oponę ogromną ilością powietrza, aż idealnie osadzi się na boku obręczy.
Miejsca użytkowania opon były zróżnicowane. Począwszy od suchego leśnego dna podczas naszej domowej wycieczki po Berlinie, po skaliste pojedyncze szlaki w austriackich górach Kot musiał dużo zrobić. Ważnym czynnikiem dla właściwej opony jest ochrona przed przebiciem. Gdy tylko założyliśmy opony, baliśmy się możliwej przebitej opony i konieczności jej demontażu. Nie było to jednak konieczne. z TNTtuszy, Gato okazał się bardzo odporny i był w stanie przekonać pod względem bezpieczeństwa płyt, zwłaszcza w górach.
Ale czym jest dobra ochrona przed przebiciem, jeśli opona nie zapewnia wymaganej przyczepności. Charakterystyka toczenia Gato zapiera dech w piersiach. Tutaj do gry wchodzi mniej agresywny profil, który zapewnia dużą prędkość. Na suchej nawierzchni zapewnia również wystarczającą przyczepność i dobre trzymanie boczne, mocne ściany boczne odgrywają tutaj swoje mocne strony. Jednak prędkość musi być również ograniczona. Podczas hamowania w zakrętach traci przyczepność, zwłaszcza na tylnym kole, i czasami powoduje, że kierowca się poci.
Pod górę Gato robi bardzo dobre wrażenie. Dzięki dużej przyczepności tylnego koła nawet dłuższe podjazdy nie stanowią problemu dla Włocha.
W mokrych warunkach, nieuniknionej dyscyplinie parady Gato, opona przekonuje dobrym samooczyszczaniem i dobrą przyczepnością. Boczne pokrętła zapewniają kierowcy dużą kontrolę i są łatwe do kontrolowania nawet na granicy. Nie może być jednak zbyt luźny. W głębokiej glebie opony osiągają swoje granice i mogą zapewnić tylko niewielką kontrolę.
Konkluzja
Że tak jest Kot jest to opona przeciwdeszczowa, można się tylko domyślić na pierwszy rzut oka. Niezależnie od tego, czy jest mokra, czy sucha, opona najlepiej sprawdza się na twardym podłożu i zapewnia dużą kontrolę. Wytrzymała osnowa TNT zapewnia również dobrą ochronę przed przebiciem i duże wsparcie boczne. Był w stanie przekonać dobrym występem zarówno pod górę, jak i na zjeździe. Jednak nie radzi sobie w głębokiej glebie, dlatego może być szczególnie polecany do użytku all-mountain.
Najważniejsze cechy produktu
- bardzo dobra ochrona przed przebiciem
- dobre osiągi na twardym podłożu
- jest trudny w montażu
cena i sieć
- 43,90 Euro
- www.geax.com
Schreibe einen Kommentar