Test: Producent rowerów Merida znany jest przede wszystkim z niezwykle udanych biegów przełajowych Zespół rowerowy Multivan Merida. Z gwiazdorską obsadą kierowców, takimi jak José Hermida, Ondrej Cink i Gunn Rita Dahle-Flesja, od kilku lat z powodzeniem gonią za zwycięstwami w Pucharze Świata oraz Mistrzostwach Europy i Świata.
O tym, że tajwańscy inżynierowie potrafią nie tylko konstruować wysokiej klasy maszyny wyścigowe, świadczy ich szeroka gama produktów, w której każdy ambitny kolarz górski znajdzie coś dla siebie.
Wyposażenie i wrażenia z jazdy
Częścią tego jest Merida jeden czterdzieści, wszechstronny all-mountain oferowany klientowi łącznie w czterech konfiguracjach. Nasz model testowy jest dostępny w formacie 2-Bwariant i z rozmiarem ramy 17 cali. Prosty i bez zbędnych ozdobników, od samego początku robi wrażenie. Spojrzenie na geometrię daje również wyobrażenie o solidnym rowerze ze zrównoważonymi wrażeniami z jazdy. Tutaj nie przeprowadzano żadnych wielkich eksperymentów: dzięki 67-stopniowemu kątowi skrętu, tylnym widełkom o długości 449 milimetrów i górnej rurze o długości 595 milimetrów można uzyskać dobrą równowagę między zabawą a stabilnością.
Wyposażenie dorównuje geometrii. Może pochwalić się sprawdzonymi produktami Jeden Czterdzieści 2-B nie, ale wybrane komponenty tworzą solidną podstawę zapewniającą mnóstwo frajdy z jazdy. Więc elementy sprężyste pochodzą z domu z tyłu iz przodu Fox Racing Shox używane i oferują 145 milimetrów skoku na tylnym kole i 150 milimetrów na przednim kole.
Jeśli chodzi o napęd, polegasz na solidności XTgrupy Shimano i oferuje jeźdźcowi niewiarygodnie szeroki zakres z 30 biegami. z SLX-Hamulce stosujesz w nieco tańszej wersji XT, o których wiadomo, że zapewniają niezawodne usługi. Pierścień Słońca Ładowarka-Koła zostały wykonane z Schwalbes Nobby Nick 2.35 powiązane i powinny zapewniać dobrą przyczepność.
W kokpicie zastosowano krótki 60-milimetrowy mostek z własnej gamy produktów firmy w połączeniu z FSA V-napęd-Kierownica, która ma szerokość 730 milimetrów. Dla relaksującej wycieczki bez irytującego zsiadania, KS Nadprzyrodzony Podpórka Vario, którą można obsługiwać za pomocą dźwigni pod siodłem.
Nasz teren testowy nie mógł być lepszy dzięki Rabenberg Trail Center. Tutaj motocykl mógł się sprawdzić i mógł udowodnić swoje zalety na pięknych pojedynczych trasach, jak również na długich podjazdach.
Zawieszenie Fox można szybko i łatwo regulować. Podwozie można dostosować do masy ciała za pomocą zaworu Schradera. The CTDplatforma oferuje idealne ustawienie dla danego zastosowania zarówno na amortyzatorze, jak i na widelcu, zarówno pod górę, jak i z góry.
Dobrze proporcjonalna geometria jest zauważalna już od pierwszych metrów. Pozycja siedząca jest bardzo wygodna, a rowerzysta przyjmuje neutralną pozycję na rowerze, co zachęca do długich wycieczek. Mostek, który jest skrótem od rowerów all-mountain, zapewnia bardzo bezpośrednie wrażenia z jazdy, co sugeruje duże bezpieczeństwo rowerzysty.
Radzi sobie z podjazdami jeden czterdzieści z latającymi kolorami. Tylny koniec jest dzięki Wspiąć się-Regulacja amortyzatora super cicha i pozwala skierować wprowadzoną siłę bezpośrednio na tylne koło. The Nobby'ego Nicka robi resztę i przekonuje dobrą przyczepnością. Nawet na technicznych podjazdach lub na krętych, wolnych trasach rowerem można doskonale manewrować po korzeniach, kamieniach i serpentynach. Równowaga roweru jest tutaj całkowicie przekonująca.
Bardzo szeroki asortyment XTgroup to niewątpliwie prawdziwe błogosławieństwo na długie i przede wszystkim strome podjazdy, ale zgodne z mottem „mniej znaczy czasem więcej” życzylibyśmy sobie mniej podatnego na uszkodzenia i cichszego napędu. Niemniej jednak docieramy zrelaksowani na szczyt centrum szlaku i możemy teraz przetestować wytrzymałość Meridy.
Jak na all-mountain to ma Merida One-Forty 2-B ma niezwykle duży skok wiosenny i zaprasza na szlaki z nieco większą prędkością. Wygodna pozycja podczas jazdy na rowerze ponownie zyskuje na wartości. W żadnym momencie nie czujesz się niebezpiecznie, co jest również wspierane przez stosunkowo długi skok zawieszenia. Zakręty można pokonywać z dużym rozmachem, a motocykl jedzie równo po obu kołach. The SLX-Hamulce wykonują niezawodną obsługę. W połączeniu ze 180-milimetrowymi tarczami hamulcowymi mają wystarczającą siłę hamowania. Wybralibyśmy tylko tzw XT-decyduj o hamowaniu.
Merida zapewnia solidne wrażenia z jazdy na szybkich prostych odcinkach. Podwozie z łatwością przyjmuje mocniejsze uderzenia i zawsze zapewnia wystarczające rezerwy. Rower zachęca do odpychania małych kamieni i zakrętów oraz cieszenia się odrobiną czasu antenowego. Sztyca KS jest trochę niepraktyczna. Dźwignia pod siodłem jest łatwo dostępna, ale jeśli jesteś na szlaku i są małe podjazdy, na których nie chcesz wychodzić z siodła, trudno będzie się do niej dostać. Zdalna dźwignia na kierownicy byłaby tutaj bardzo pożądana.
Gdy już rozpędzisz rower, utrzymuje go bardzo dobrze. jaskółki Nobby'ego Nicka oferuje dobry kompromis między oporami toczenia a przyczepnością. Szczególnie podobają nam się koła. Typowy szum Sun Ringle w centrum jest jak muzyka dla naszych uszu. Przekonują również w trudnych zastosowaniach. Dzięki osi przelotowej z tyłu tył pozostaje zawsze stabilny i zapewnia kierowcy dobre informacje zwrotne. Meridas WPK-Tylna konstrukcja nie ma tendencji do zwisania, dzięki czemu zapewnia pełny skok zawieszenia przez cały czas.
Konkluzja
Meridian Jeden Czterdzieści 2-B to all-mountain o twardych właściwościach. Dobrze wyważona geometria w połączeniu z wypróbowanymi i przetestowanymi komponentami zaprasza na długie wycieczki, które mogą być nieco trudniejsze i szybsze. Za cenę 2.599 euro otrzymujesz solidny rower, który po kilku modyfikacjach może okazać się prawdziwym artystą szlakowym.
Najważniejsze cechy produktu
- zrównoważona geometria
- dobry stosunek jakości do ceny
- ładny czysty wygląd
cena i sieć
- 2.599,00 Euro
- www.merida-bikes.com
Schreibe einen Kommentar