W przypadku tego roweru nazwa mówi sama za siebie. Żaden inny rower tego nie ma Królowa klasyki, Paryż-Roubaix, wygrywał częściej w ostatnich latach. Jasne, konkurencja imponująco poprawiła się pod względem komfortu. Pomarańczowe koło z tego powodu, ale jako stare żelazko pieczęć byłaby arogancją.
Na pierwszy rzut oka Specialized trzyma się tego Ekspert Roubaix SL4 wierny ponownie w tym roku. Rama jest w dużej mierze niezmieniona, jedynie w obszarze mocowania hamulca jest wzmocniona. I właśnie w tym tkwi szczególna cecha tego roweru, bez której zawodowcy muszą się obejść, gdy polują po chodniku.
sprzęt i praktyka
Rama Specialized wykonana z karbonu Ekspert Roubaix SL4 posiada tzw. wkładki Zertz na widelcu oraz na wspornikach, które amortyzują i skutecznie odbijają nierówności nawierzchni. Rura czołowa i obszar suportu są wzmocnione, aby zapewnić pełne wrażenia z jazdy. Aby rower był jeszcze bardziej reaktywny, tylne widełki są tylko o 415 milimetrów dłuższe i mają 54 milimetrów przy wysokości ramy 10 niż w przypadku asfalt.
Nasz rower testowy jest wyposażony w aktualne Shimano Ultegra Di2 wyposażony. Jednak Specialized nie używa własnej korby grupy i zamiast tego używa kompaktowej wersji wykonanej z włókna węglowego Światło SL-K przez FSA. Jest to połączone z kasetą 11-32. Taka rozpiętość pozwala na użytkowanie w prawie każdym terenie, od płaskich odcinków po strome, utwardzone podjazdy. Jednak powoduje to również stosunkowo duże skoki, co oznacza, że wrażenie okrągłego kroku jest nieco utracone. Dlatego wygodniejsza byłaby dla nas kaseta z węższą rozpiętością. Poza tym wersja elektroniczna prac Ultegra jednak bez zarzutu. Bardzo dobrze i do Roubaix pasujące, znajdujemy dodatkową dźwignię zmiany biegów przymocowaną do górnego łącznika.
Imponująca jest również siła hamowania hydraulicznych hamulców tarczowych. W połączeniu z tymi specjalnie opracowanymi do wspólnego użytku IceTectarcze, podróż można precyzyjnie zdławić - w każdych warunkach pogodowych. Fajne jest też to, że wymagają stosunkowo niewielkiej siły ręcznej, a tym samym wzbudzają dodatkową pewność siebie.
Pozostałe komponenty są dostarczane przez samych Califormerów, więc z przodu mamy kombinację a Ekspert zestaw Pro-Aluminiowy mostek, który umożliwia w sumie cztery kąty z adapterem i jeden również wykonany z aluminium Ekspert- Zamontowana kierownica.
Te raczej ciężkie w stosunku do roweru Dysk osi 4.0-Wirniki zdobią dom Roubaix-Opony. Dzięki szerokości 25 milimetrów zapewniają dodatkowy komfort.
Dzięki wewnętrznie poprowadzonym kablom rower prezentuje się bardzo schludnie. Jednak główka sztycy nieco zaburza ten obraz. Uderzający kształt Cobl-Gobl-R ale ma system Ponieważ nawet przy wysokim ciśnieniu w oponach pewnie amortyzuje nierówności. Z czysto wizualnego punktu widzenia nadal wolelibyśmy ten wykonany z faktycznego węgla Pave Pro SL bardziej podobał się Specialized na swoim cyclocrosserze Crux zainstalowany - zwłaszcza, że oba mają podobnie imponujące tłumienie.
Konkluzja
To działa w praktyce Roubaix znowu w tym roku, jak można się po nim spodziewać: niezawodny i wygodny. Po prostu wzbudza radość z jazdy. Ze względu na efektowną kolorystykę przyciąga wzrok. Z Roubaix nic nie stoi na przeszkodzie, by ścigać kilometry w nieprzejezdnym terenie dla rowerów wyścigowych. Integrując hydrauliczne hamulce tarczowe, Specialized udowadnia również, że sprawdzona koncepcja komfortu nie straciła nic ze swojej funkcjonalności nawet po kilku latach użytkowania. Tylko ciężar kół nadal mógł być dławiony.
Najważniejsze cechy produktu
- wysoki komfort jazdy
- niezawodny sprzęt, precyzja przełączania
- bardzo łatwe do dozowania, hydrauliczne hamulce tarczowe
cena i sieć
- 5.499,00 Euro
- www.specialized.com