W 65. roku swojego istnienia włoski producent Gios świętuje udany powrót na rynek europejski. „Zwycięski niebieski powraca”, to motto. Nie jest to bynajmniej niedopowiedzenie, biorąc pod uwagę bogatą gamę produktów.
[samid=4 kody='fałsz']
Oferta obejmuje zarówno klasyczne ramy stalowe, jak i wyścigówki z włókna węglowego. Podczas ostatniego Eurobike, Gios Aerolit przyciągnął wiele spojrzeń. Powód tego jest prosty, ponieważ podnosi kwestię integracji systemu na nowy poziom: wewnętrznie poprowadzone kable i prowadzenie kabli, zintegrowany uchwyt na bidon i ukryty zacisk sztycy podsiodłowej. Próbowaliśmy dowiedzieć się, co potrafi rower.
//Sprzęt i praktyka
Nazwa Aerolit nie jest nowy. W przeszłości na ramie wykonanej z aluminium 7005 umieszczono efektowne logo firmy z kołami olimpijskimi. Jednak obecny model nie ma z tym nic wspólnego. Różni się więc nie tylko materiałem, ale także wkomponowaną w niego formą. Nasz model testowy o wysokości ramy 54 już na pierwszy rzut oka zachwyca wyglądem.
Uderzająco ukształtowana rama z włókna węglowego ma kilka specjalnych cech. Z przodu rzuca się w oczy podniesiona główka ramy, która w połączeniu ze stosunkowo długą górną rurą zapewnia przyjemnie zrelaksowaną, ale także sportową pozycję siedzącą. Głowica widelca jest zintegrowana z kształtem dolnej rury w kierunku do tyłu, co ma na celu poprawę aerodynamiki ramy. To będzie o godz Aerolit ogólnie z dużej litery. Podczas gdy górna i dolna rura mają kształt łzy, rura podsiodłowa jest wyciągnięta w kształcie trapezu w kierunku tylnego koła. Rozpórki nośne są płaskie, ale rozszerzają się w obszarze mocowania hamulca i mają występ na górnym końcu. Oprócz aerodynamiki, przedłużenia przyczyniają się również do sztywności ramy. Jest to szczególnie widoczne w obszarze suportu i głowicy kierowniczej. To reaguje na starty Aerolit precyzyjny i bezpośredni, chociaż niższy przód dałby motocyklowi jeszcze większą zwinność. Ale kiedy już się uruchomi, dowodzi, że został zoptymalizowany pod kątem szybkości. Świadczą o tym także inne cechy.
Wśród nich wyróżnia się sztyca podsiodłowa, która została specjalnie wyprodukowana dla ramy, a tym samym pasuje do koncepcji aerodynamicznej ramy w takim samym stopniu, jak dwa zintegrowane uchwyty do uchwytów na butelki. Aby trzymać butelki, należy przykręcić tylko odpowiedni pierścień. Ponieważ można go lekko przechylić na bok, wyjmowanie butelki podczas użytkowania jest dziecinnie proste.
Liczne otwory, które mają na celu zapewnienie optymalnej integracji dużej liczby komponentów, mają bardziej techniczny charakter. Oprócz manetek linkowych można również zainstalować elektroniczne warianty Shimano i Campagnolo. Na naszym modelu testowym był Super rekord EPS zainstalował Włoch. Linki przerzutki zostały wprowadzone do ramy na poziomie główki widelca i wyszły z ramy w bezpośrednim sąsiedztwie przerzutki lub przerzutki tylnej. W przypadku przerzutki tylnej należy jednak zachować ostrożność podczas układania linek, ponieważ otwór wylotowy znajduje się nieco daleko od przerzutki tylnej, przez co linka jest w tym miejscu lekko rozciągnięta. Akumulator został przymocowany do dolnej rury, tuż nad suportem.
Oprócz Super rekord EPS, co zapewniło wyjątkowo wyraźną i precyzyjną zmianę biegów podczas naszego testowego użytkowania, poza tym nasz rower testowy był bardzo dobrze wyposażony. Kombinacja kierownicy i mostka pochodzi od tej wykonanej z włókna węglowego Super światło-Rzęd Dedy. Koła były Fulcrumami Czerwony Wiatr XLR zainstalowany, który wymyślił wysokość obręczy 50 milimetrów i aluminiowe boki. Pod względem wydajności okazały się szybkim i wszechstronnym rowerem, który nie dorównuje znacznie droższym modelom z czystego włókna węglowego, ale jest wszechstronny w porównaniu. Chociaż nie wpadliśmy z rowerem w deszcz, koła powinny również przekonać dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni dzięki aluminiowym bokom. Za tym przemawiają również zamontowane Grand Prix 4000 marki Continental, o których zaletach nie trzeba mówić więcej. Chociaż same koła niekoniecznie są najlżejsze na rynku i ważą prawie 1,6 kilograma, waga jest nadal w porządku ze względu na mieszankę materiałów.
//Ćwiczyć
Jak już krótko wspomniano, rower okazał się rasowym sportowcem w użyciu. Od pierwszego obrotu pedałów można było wyczuć jazdę do przodu elegancko wyposażonego Włocha, choć krzywa przyspieszenia pokazuje jedynie stromy trend wzrostowy od pewnej podstawowej prędkości. Gdy jesteś w ruchu, jest to kuszące Aerolit aby utrzymać tempo. Przy nieco ponad sześciu i pół kilogramowym bagażu nie jest to nic dziwnego. Na płaskim terenie rower nie musi uciekać od walki z innymi aerodynamicznymi rowerami szosowymi. Na górskich i krętych trasach brakuje jednak ostatniego kopa. Niemniej jednak pozytywne właściwości jezdne przeważają nad negatywnymi. Oprócz tego drugą mocną stroną motocykla jest konsekwentne skupienie się na integracji systemów. W tym tkwi ukryta siła Aerolit.
//Wniosek
,de Aerolit jest dostępny w testowanym przez nas sprzęcie za 7.999,00 2.499,00 euro u autoryzowanych dealerów Gios - z opcją indywidualnego montażu. Sama rama waży XNUMX euro. Z pewnością atrakcyjna cena, ale taka, która jest uzasadniona, biorąc pod uwagę zrównoważone, profesjonalne zachowanie podczas jazdy Aerolit. Byliśmy pod wrażeniem zachowania przy dużych prędkościach oraz wygodnej pozycji siedzącej. Rowerem można wygodnie pokonywać nawet duże odległości tryb wyścigowy powrót. Szczególnie spodobała nam się kolorystyka. Błękit, który jest tak charakterystyczny dla Gios, idzie dalej Aerolit dyskretnie w tle. Dominującym kolorem jest czarny. I to bardzo dobrze pasuje do motocykla. Sportowy, ekstrawagancki, ale nigdy zbyt uparty, motocykl z pewnością szybko znajdzie entuzjastycznych fanów.
//Najważniejsze cechy produktu
- spójna integracja systemowa
- bardzo dobry sprzęt
- Sportowe prowadzenie, zwłaszcza przy dużych prędkościach
- ekstrawagancki wygląd
//cena i sieć
- 7.999,00 Euro
- www.gios.eu
Schreibe einen Kommentar