E-Performance: Silniki elektryczne można teraz znaleźć we wszystkich typach rowerów i nie sposób wyobrazić sobie bez nich naszego miasta i szlaku. Nie ma znaczenia, czy jest to stylowy rower, szybki rower do dojazdów do pracy, zwinny rower miejski czy sportowy rower górski. Każdy typ e-roweru ma swoje specjalne wymagania dotyczące napędu elektrycznego. Dostawca motoryzacyjny Brose od 2014 roku produkuje innowacyjne układy napędowe do rowerów elektrycznych i oprócz mocnego wsparcia oferuje również czułą reakcję i naturalne prowadzenie. Prezentujemy dziesięć e-rowerów z różnych kategorii wyposażonych w system napędowy Brose.
Dzięki elastycznym opcjom montażu i możliwej dzięki temu eleganckiej integracji ramy, rowery elektryczne z napędem Brose bardzo często zdobywają renomowane nagrody za wzornictwo, takie jak iF Design Award lub German Design Award. Rodzina produktów Brose Drive oferuje odpowiedni napęd do każdego zastosowania: od elektrycznych rowerów trekkingowych (Drive T) i S-Pedelec (Drive TF) po elektryczne rowery górskie (Drive S). Ponad 30 producentów na całym świecie instaluje napędy Brose do rowerów elektrycznych.
Rowery elektryczne Brose 2018: Rowery miejskie i designerskie
Rowery elektryczne Brose 2018: Specialized Turbo Como 5.0
Specialized Turbo Como 5.0 Low-Entry to rower opracowany specjalnie do wygodnej i łatwej jazdy po mieście i poza nim. Pięknie zintegrowany Brose Drive T płynnie wpasowuje się w projekt i zawsze świetnie podkreśla figurę. Sterowanie silnikiem jest idealnie dostosowane do użytku miejskiego, co oznacza, że Specialized Como można w kontrolowany sposób przyspieszać w ruchu miejskim. Brose Drive T obsługuje do 25 kilometrów na godzinę cicho i przy niewielkich wibracjach. Wysokiej jakości akumulator jest dobrze chroniony i zintegrowany z dolną rurą i można go łatwo ładować zarówno po zainstalowaniu, jak i wyjęciu.
Czytelny jest również 2,2-calowy wyświetlacz, który na bieżąco informuje o stanie naładowania i aktualnym trybie jazdy. Bardzo głęboka górna rura umożliwia łatwe wejście. Shimano dostarcza wytrzymałą kasetę i wszystkie inne wysokiej jakości komponenty 9-biegowych przerzutek i oferuje wystarczającą przepustowość w ruchu miejskim i pozamiejskim. Rower elektryczny miejski jest hamowany niezawodnymi hydraulicznymi hamulcami tarczowymi firmy Tektro. Sugerowana cena detaliczna Specialized Turbo Como 5.0 Low-Entry to 3.499 euro.
Rowery elektryczne Brose 2018: Pininfarina Evoluzione Sportiva
Pininfarina Evoluzione Sportiva naprawdę przyciąga wzrok i, jak wszystko zaprojektowane przez Sergio Pininfarinę, stanowi równowagę między elegancją a funkcjonalnością. Zintegrowany Brose Drive T zgrabnie wpasowuje się w kształt roweru miejskiego, a akumulator można rozpoznać jedynie po bardziej obszernej dolnej rurze. W przeciwieństwie do prawie wszystkich rowerów elektrycznych, wyświetlacz nie jest montowany na kokpicie, ale wygląda jak odlany na rozdzielającej się górnej rurze. Czysta elegancja. Oprócz własnego języka projektowania, który niesie ze sobą Pininfarina Evoluzione, zainstalowano również solidną i funkcjonalną technologię.
Zamiast klasycznego napędu łańcuchowego zastosowano tu niewymagający konserwacji napęd paskowy oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Dysk Brose Drive T o mocy 250 W jest zasilany baterią Panasonic o pojemności 500 Wh; więc jest wystarczająco dużo mocy, aby mieć wystarczające rezerwy nawet podczas dłuższych wycieczek po mieście. Pomimo karbonu i wysokiej jakości wyposażenia, ten elegancki element designu i zdobywca nagrody Eurobike E-Bike jest nadal dostępny w cenie detalicznej około 5.000 euro.
Rowery elektryczne Brose 2018: BMW Active Hybrid
Rower elektryczny BMW Active Hybrid, wykonany z hydroformowanego aluminium, w typowym dla BMW stylu bullneck, jest napędzany przez napęd Brose Drive S. Mocny i sportowy silnik o mocy 250 W zapewnia maksymalny moment obrotowy 90 Nm w kontrolowany sposób do 25 km/h na asfalcie, a przy wyższych prędkościach jest całkowicie odsprzęgany, dzięki czemu nie ma dodatkowego oporu podczas pedałowania.
Aby wydajność była dostępna tak długo, jak to możliwe, w dolnej rurze dobrze zaprojektowanego roweru zainstalowano akumulator o pojemności 504 Wh, który zapewnia zasięg do 100 kilometrów. Ten akumulator zasila również przednie i tylne światła LED, które są wbudowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Jednostka sterująca wyposażona w Bluetooth zapewnia niezbędną regulację poziomów podparcia. BMW Active Hybrid E-Bike jest dostępny u dealerów BMW w cenie 3.300 euro.
Brose E-Bikes 2018: Rowery trekkingowe i S-Pedelec
Rowery elektryczne Brose 2018: M1 Sporttechnik ZELL GT
Wysokiej jakości komponenty i wieloletnie doświadczenie w dziedzinie karbonu to podstawowe elementy M1 Sporttechnik ZELL GT. S-Pedelec to idealne rozwiązanie na szybką i zrelaksowaną drogę do pracy, po pracy lub na strome podjazdy i zjazdy w weekendy. Napęd Brose Drive TF przyspiesza ZELL GT do 45 kilometrów na godzinę, co wymaga homologacji jako lekki motocykl. Pomimo dodatkowej mocy, jaką posiada Brose Drive TF, nie jest on większy i równie elegancko można go zintegrować z ramą. 250 W i moment obrotowy do 90 Nm są zasilane przez akumulator o pojemności prawie 500 Wh.
Zastosowane komponenty napędowe to przerzutka tylna, kaseta i manetka z grupy Deore XT firmy Shimano. Hamulce Magura zapewniają wystarczającą siłę hamowania. Magura MT5 z tarczą hamulcową 203 mm zwalnia na przedniej osi, a Magura MT4 z tarczą hamulcową 180 mm na tylnej osi. Aby zapewnić niezbędny komfort zamontowano widelec FOX Float 34 o skoku 130mm. M1 Zell GT (S-Pedelec) kosztuje 5.299 euro, wersja CC ograniczona do 25 kilometrów na godzinę za 4.799 euro.
Rowery elektryczne Brose 2018: BH Atom Jet Pro
BH Atom Jet Pro to rower trekkingowy dalekiego zasięgu. Napęd Brose Drive S zapewnia dużą moc w kontrolowany sposób i ma sportowy design. Wzmocniony karbonem pasek zębaty redukuje hałas generowany przez napęd i zapobiega przenoszeniu drgań na pedał. Więc prawie zapomnisz, że jesteś w trasie z e-rowerem. Czyste wrażenia z jazdy – bez irytujących dźwięków. Wraz z baterią 600 Wh, BH Atom Jet Pro ma maksymalny zasięg 125 kilometrów.
Całość obsługiwana jest na 2,8-calowym kolorowym wyświetlaczu. Rower trekkingowy jest niezawodnie hamowany przez hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano. Zaciski hamulcowe są przymocowane do tarcz hamulcowych o średnicy 180 mm na przednich i tylnych kołach. Światła przednie i tylne są już zamontowane na aluminiowej ramie, dostępny jest również bagażnik, błotnik i inne bogate wyposażenie. Kosztujący 3.499 euro BH Atom Jet Pro dołącza do naszej pierwszej dziesiątki cenników.
Rowery elektryczne Brose 2018: Scott E-Silence 20
Scott E-Silence 20 to rower idealny do miejskich dojazdów do pracy. Połączenie napędu Brose Drive S i akumulatora 509 Wh umożliwia trekkingowemu speedsterowi pokonanie dystansu do 150 kilometrów. Rower elektryczny jest dostępny w wersji męskiej i damskiej. W wersji damskiej wejście zostało zaprojektowane odpowiednio niżej. Aby zawsze bezpiecznie przedostać się w miejskim ruchu dojazdowym, przednie i tylne światła są już fabrycznie zamontowane i pięknie zintegrowane.
Widelec RockShox Paragon Silver zapewnia niezbędny komfort, a hamowanie odbywa się za pomocą hydraulicznych hamulców tarczowych Shimano. Bagażnik jest przeznaczony do maksymalnego obciążenia 15 kilogramów, dzięki czemu wszystkie zakupy można wygodnie przewozić do domu. Miłym dodatkiem jest zintegrowany z ramą uchwyt na zamek składany ABUS. Dostajesz w pełni wyposażony rower trekkingowy za 3.599 euro.
Rowery elektryczne Brose 2018: rowery górskie
Rowery elektryczne Brose 2018: BH Atom X LYNX 6 27,5 Plus
Podobnie jak wiele elektrycznych rowerów górskich, BH Atom X LYNX 6 27,5Plus, który otrzymał nagrodę „EMTB of the Year”, oferuje w pełni zintegrowany akumulator. Jednak w przeciwieństwie do konkurencji akumulator można łatwo wyjąć za pomocą małej dźwigni na górnej rurze, którą odblokowuje się za pomocą inteligentnego kluczyka. Inteligentny klucz to opaska na nadgarstek o stopniu ochrony IP67, którą każdy użytkownik otrzymuje przy zakupie. Efektowny design zapewnia łatwe i wygodne zdejmowanie. Wbudowany napęd Brose Drive S zapewnia o 15% większy moment obrotowy niż jego poprzednik. Brose Drive S osiąga szczytową wydajność przy wysokich kadencjach (od 60 do 90 obrotów na minutę). Dzięki bardzo czułym czujnikom napędu Brose, moc napędu może być precyzyjnie odmierzona. Jeśli pedałujesz więcej, otrzymujesz większe wsparcie ze strony systemu. Brose jest znany z tej technologii kontrolowanej momentem obrotowym, dzięki czemu zapewnia optymalną dodatkową moc i niezbędną wytrzymałość.
Podwozie, każde ze skokiem 160 mm z przodu iz tyłu, składa się z widelca Fox 36 Float Performance i amortyzatora Fox Float DPS Performance. Przeniesienie mocy napędu Brose Drive S odbywa się za pośrednictwem 11-biegowej kasety XT, połączonej tylną przerzutką Shimano XT. Układ hamulcowy Shimano SLX z tarczą hamulcową 200 mm na przedniej osi i tarczą hamulcową 180 mm na tylnej osi służy do hamowania elektrycznego roweru górskiego. Sugerowana cena detaliczna 5.499 euro mieści się w średnim przedziale cenowym.
Rowery elektryczne Brose 2018: Specialized S-Works Turbo Levo
Rama i tylny trójkąt Specialized S-Works Turbo Levo są wykonane z lekkiego i sztywnego włókna węglowego FACT 11m i zapewniają wystarczającą rezerwę nawet w trudnym terenie. Napęd Brose Drive S jest stabilny i płynnie zintegrowany z konstrukcją w specjalnie uformowanej kutej części, dzięki czemu promuje nisko położony środek ciężkości, co ma pozytywny wpływ na właściwości jezdne Turbo Levo. Akumulator jest starannie zintegrowany i można go ładować zarówno po zainstalowaniu, jak i po wyjęciu. Sterowanie silnikiem jest tutaj zoptymalizowane do użytku w terenie, dzięki czemu ogromna moc Brose Drive S może być zawsze dostarczana w kontrolowany sposób. Daje to kierowcy poczucie bezpieczeństwa na rowerze górskim przez cały czas. Napęd przyspiesza Specialized Turbo Levo cicho i harmonijnie na wszystkich poziomach wspomagania. Bez podparcia silnik jest wewnętrznie odłączony, dzięki czemu nie ma dodatkowego oporu podczas pedałowania. Rowerem elektrycznym można jeździć jak klasycznym rowerem górskim.
Napęd Brose Drive S jest kontrolowany za pomocą zintegrowanego wyświetlacza szlaku i ANT+/Bluetooth do korzystania z aplikacji Mission Control. Po całkowitym rozładowaniu akumulator M3,5-1 potrzebuje około 504 godziny, aby znów był w pełni sprawny. W Specialized S-Works Turbo Levo zainstalowane są również najlepsze komponenty. Za przeniesienie mocy z napędu na tylne koło odpowiada 1-biegowa grupa SRAM XX11 oraz karbonowe koła Roval Traverse SL. Widelec szlachetnego zawodnika pochodzi z Öhlins, tutaj zainstalowany jest RXF 36 29 6Fattie. RockShox Monarch RT3 Rx Trail Tune tłumi tył. Cały system spowalniają hamulce SRAM CODE RSC, każdy o skoku 200 mm. Nie tylko wbudowane komponenty są eleganckie, ale Specialized S-Works Turbo Levo plasuje się również na szczycie pod względem ceny z sugerowaną ceną 9.999 XNUMX euro.
Rowery elektryczne Brose 2018: Bulls E-Stream Evo AM4 27,5+
Maksymalna akcja na szlaku z Bulls E-Stream Evo AM4 27,5+. Dzięki potężnemu wsparciu napędu Brose Drive S możesz pokonać jeszcze więcej tras w jeszcze krótszym czasie, a jazda pod górę stanie się czystą przyjemnością. Technologia Brose przenosi wysiłek pedałowania na potężny napęd w harmonijny i kontrolowany sposób. Mimo to zawsze pozostaje w kontrolowanym obszarze. Dzięki zintegrowanemu akumulatorowi 650 Wh, który można w pełni naładować w ciągu 5 godzin, jest wystarczająco dużo miejsca na dłuższe wycieczki szlakiem.
Wyposażony w ramę składającą się z amortyzowanego widelca RockShox Lyrik RC Solo Air o skoku 150 mm i tylnego amortyzatora RockShox Deluxe RT, Bulls E-Stream Evo zawsze zapewnia najlepszą kontrolę i wystarczające rezerwy, nawet podczas szybkich zjazdów. Grupa Shimano składająca się z tylnej przerzutki Deore XT z 11 biegami i kasety Shimano SLX przenosi moc Brose Drive S na tylne koło. Bulls E-Stream Evo AM4 27,5+ jest hamowany przez hamulce Magura. Na przedniej osi zastosowano Magura MT5 z czterema tłokami, a na tylnej osi Magura MT4 z dwoma tłokami. Z zalecaną ceną detaliczną 5.199 euro, Bulls E-Strean Evo AM4 27,5+ jest wyceniony w średnim przedziale cenowym.
Rowery elektryczne Brose 2018: Rotwild RC+ Ultra
Rotwild RC+ Ultra to rower przełajowy wyposażony w Brose Drive S ze skokiem 120 mm z przodu iz tyłu. W zależności od wariantu wyposażenia, Rotwild RC+ ma zainstalowaną na stałe baterię 518 Wh lub wyjmowaną baterię 648 Wh, co wydłuża żywotność napędu Brose Drive S na dłuższe wycieczki lub wymagające podjazdy. Dzięki 100% odsprzęgnięciu napędu nie odczuwa się dodatkowego oporu przy pedałowaniu nawet powyżej ustawowo określonych 25 kilometrów na godzinę. Firma Rotwild zoptymalizowała kinematykę RC+ dla napędu Brose Drive S, dostosowując wirtualny punkt obrotu do mocy napędu elektrycznego. Napęd ma cztery indywidualnie regulowane poziomy podparcia i jest sterowany za pomocą elementu sterującego na kierownicy.
Rama składa się z widelca Fox 34 Float 120 3-POS Factory Kashima i amortyzatora Fox Float 3-POS Factory Kashima, który zapewnia precyzyjną regulację i bardzo niski moment rozruchowy. Moc napędu Brose Drive S jest przenoszona na tylne koło za pośrednictwem komponentów SRAM EX1. Ta kompletna grupa, zaprojektowana specjalnie dla e-roweru, jest doskonale przystosowana z 8 biegami i ich przełożeniem. Biegacza przełajowego spowalnia hamulec Magura MTR-21 na tarczach 180 mm. Za 7.499 euro Rotwild RC+ Ultra nie jest tani, ale oferuje najlepsze komponenty, które są dobrze do siebie dopasowane.
Napęd Brose w skrócie
– cichy, o niskim poziomie wibracji
– Brak oporu przy pedałowaniu bez wspomagania napędu
– Czuła reakcja
– Potężne wsparcie i harmonijne prowadzenie
– Elegancka integracja z ramą
Więcej na ten temat: brose-ebike.com
Więcej informacji na temat rodziny produktów Brose Drive będzie dostępnych tutaj wkrótce.
Gabor mówią
Dla BMW Active Hybrid E-Bike / Bluetooth
Niestety stwierdzenie, że element sterujący (Marquard Comfort) jest wyposażony w Bluetooth jest nieprawdziwe.
Mimo, że jest o nim mowa w prawie każdym opisie, na stronie internetowej, nawet w dołączonej do niego instrukcji, według BMW nigdy nie był przeznaczony do tego motocykla.
Moje pytanie brzmi: „Jak doszło do tego fałszywego stwierdzenia i czy można później zaprogramować tę funkcję?”