Rynek: Dzięki Trailfoxowi firma BMC miała pierwszy karbonowy 29er w Enduro World Series i dzięki Francois Bailly-Maitre szybko osiągnęła najlepsze wyniki. Trailfox jest teraz pierwszym rowerem wyposażonym w nowy elektryczny napęd Shimano XTR Di2.
W zeszłym roku Shimano wprowadziło na rynek pierwszą elektryczną grupę osprzętu do rowerów górskich. Shimano XTR Di2 opiera się na tej samej technologii, co elektryczne przerzutki w rowerach wyścigowych, Dura Ace Di2, i był już używany przez Juliena Absalona w Pucharze Świata w Przełajach. Załoga BMC Factory Trail została teraz wyposażona w nową grupę osprzętu i dokładnie ją przetestowała w Finale Ligure.
„XTR Di2 jest niesamowity””, powiedział Bailly-Maitre, frontman zespołu. „Jest superszybka i bardzo precyzyjna. Można je zaprogramować według preferencji rowerzysty, wszystko jest ukryte w ramie i jest też lekkie.
Po testach cały zespół, a także inżynier BMC Guillame Farin byli pod wrażeniem.„BMC i Shimano to dwie firmy, które nieustannie pchają i rozwijają nowe rzeczy. Pakiet Trailfox i XTR Di2 działa idealnie. Francois jest bardzo doświadczonym i szybkim kierowcą, a jego opinie są niezmiennie pozytywne. Szybko udało nam się odfiltrować dwa programy, jeden do szybkich przesiadek z łatwymi przełożeniami, a drugi do szybkich, wymagających dni wyścigowych. Poza tym jest bardzo cicho. Pierwsze wrażenie jest po prostu świetne”” – powiedział Farin po testach.
Bailly-Maitre jest obecnie na ostatnim etapie przygotowań do sezonu i na początku marca poleci do Nowej Zelandii, aby zdobyć pierwsze ważne punkty do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej pierwszego wyścigu Enduro World Series.
Schreibe einen Kommentar