Test: nadaje się do użytku codziennego czy sportowego? To również nie musi być sprzeczne z rowerami dziecięcymi, co Bulls udowadnia dzięki Bulls Racer Street. W teście atrakcyjny rower pokazuje, jak można pogodzić duże i małe pomysły, jeśli chodzi o rowery.
Nie każdemu podoba się klasyczny rower szkolny z bagażnikiem. Oczywiście jest to praktyczne - ale niezbyt fajne. I niekoniecznie elastyczny: z w pełni wyposażonym rowerem do codziennego użytku niewiele jest możliwe poza codziennym życiem. Ale czysto sportowy rower nie może być alternatywą, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drodze. Jako rodzice nie chcesz polegać na dzieciach, które zawsze myślą o swoich lampkach akumulatorowych. A notorycznie mokry „środkowy pasek” na kurtce po każdej jeździe w deszczu też nie musi taki być.
Trzeba więc znaleźć kompromis, który zadowoli obie strony – a Bulls udowadnia, że działa z Racer Street 27,5. Każdy, kto zobaczy ten rower, od razu myśli „rower górski”, ale na pokładzie znajduje się prawie wszystko, czego młodzi rowerzyści potrzebują w życiu codziennym.
MTB na co dzień dla dzieci ze szkół podstawowych
Ale zacznijmy od aspektów sportowych: firmie Bulls udało się udostępnić zalety nowoczesnego MTB naprawdę małym rowerzystom. Z krótką rurą podsiodłową o długości 34 cm, Racer Street jest przeznaczony dla dzieci w wieku szkolnym; Dla wyższych osób producent sportowy proponuje model w nieco innym kształcie ramy o wysokości ramy 41, 46 i 51 cm. Przyjazna dla dzieci geometria z wysokim przodem zapewnia, że nawet niedoświadczeni jeźdźcy z łatwością poradzą sobie z hardtailem, a Bulls ma również widelec amortyzowany o dużym skoku, dzięki któremu jest wyprostowany. Skok 100 mm to prawie za dużo dla tej kategorii rowerów; tutaj prawie nie można wywierać zbyt dużego nacisku na przednie koło. Dlatego widelec powinien być dostrojony tak delikatnie, jak to możliwe, aby mógł reagować z dużą czułością.
Obecny rozmiar kół
27,5-calowe koła są typowe dla rowerów górskich, a ich szerokie opony z mocnym bieżnikiem trzymają się luźnego podłoża. Jednak ze względu na niewielką wysokość ramy nie kręci się nosem na „staromodne” 26-calowe koła. W tej chwili Bulls wygląda zdecydowanie na długonogich; Uderzeń pedału w terenie nie należy się obawiać.
Typowy MTB: 3 x 7 przerzutek
Jak zwykle w uniwersalnych rowerach górskich, siedem zębatek z tyłu i trzy tarcze z przodu są zwielokrotnione, tworząc dość szeroki zakres przełożeń, który zapewnia odpowiednie przełożenia do podjazdów i zjazdów. Zestaw zębatek jest dość blisko siebie rozmieszczony, dzięki czemu nie trzeba ciągle zmieniać biegów z tyłu iz przodu w tym samym czasie - co nie byłoby zbyt przyjazne dla dzieci. Wreszcie, Bulls jest (oczywiście) wyposażony w hamulce tarczowe, które są dość łatwe w obsłudze i regulacji dzięki ich uruchamianiu mechanicznemu, a nie hydraulicznemu.
Sprawny nawet w trybie Sport
Wszystko to brzmi sportowo, jak powiedziałem; mimo to Racer Street nie jest skąpy w codziennym użytkowaniu. Bulls instaluje system oświetlenia z niezawodnym dynamem w piaście, a także stopkę parkingową, która jest ładnie zamontowana na tylnym trójkącie, są też błotniki. Nieco krótkie plastikowe ochraniacze mają ogromną zaletę: można je zdemontować w zaledwie kilku prostych krokach, co działa tylko dlatego, że tylne światło jest przymocowane do ramy.
Więc jeśli Bulls jest używany w terenie, nie ma żadnych blach na drodze i nadal jest sprawny. Oczywiście producent nie zapomniał o obowiązkowych odblaskach i dzwonku - a co do bagażnika: Dziś i tak wszyscy chodzą z plecakami - więc klasyczne wyposażenie codziennego roweru nie jest aż tak ważne...
Schreibe einen Kommentar