Test Bulls Tokee Ultra Lite 20: 20-calowe koło z włókna węglowego Bulls prezentuje niezwykłą koncepcję, która jest imponująca technicznie, ale bez kompromisów pod względem ceny. Żaden inny MTB dla małych dzieci nie wygląda tak dorośle, a wyposażenie jest również zbliżone do tego, co można znaleźć w dużych rowerach górskich.
Pewna wesołość jest nie tylko wrodzona dzieciom, ale od czasu do czasu można ją znaleźć w branży rowerowej. Zdania, które zaczynają się od „Zróbmy to…” lub „Nie chcemy…” nie są tylko dla najmłodszych, a twórcy produktów firmy Bulls niedawno zakończyli takie zdanie zdaniem „…rozwiń 20 calowy rower z karbonową ramą?
Powiedziane i zrobione! Bulls Tokee Ultra Lite 20 jest wynikiem takich gier umysłowych i jest nie tylko niezwykle oryginalny, ale także całkiem dobrze wykonany. I dość bezkompromisowy, co znajduje odzwierciedlenie w wysokiej cenie, która jest bardziej w kierunku roweru dla dorosłych.
Rama karbonowa Bulls: dobra, nawet „mała”.
Co oferuje Bulls Tokee Ultra Lite 20? Różni się od swojego kolegi ze stajni, Tokee Lite 20, na wiele sposobów, ale nie jest znacząco lżejszy. „Ultra” to przede wszystkim koncepcja i wyposażenie tego roweru. Wszystko zaczyna się oczywiście od ramy, która nie przypomina niczego innego, co toczy się na 20-calowych kołach. Typowy karbonowy wygląd z płaskimi kształtami i gładkimi przejściami rur jest również dobry „mały”, a waga szlachetnej ramy jest również zmniejszona. A to pozostawia pole manewru w zakresie sprzętu, który Bulls wiedzą, jak w pełni wykorzystać.
Ponieważ jeśli rozsądnie zrezygnujesz z amortyzowanego widelca na 20-calowym rowerze, dobrze byłoby zapewnić amortyzację i komfort jazdy w innym miejscu, jeśli rower jest przeznaczony do trudnego terenu. I tak Bulls montuje opony o szerokości 2,25 cala / 57 mm, ale nie byle jakie stare: Schwalbe Rocket Ron mają średnio mocny, raczej otwarty profil, ale przede wszystkim można na nich jeździć bezdętkowo, jak felgi w Bulls. Wyciągnij wąż, wlej zawór i uszczelnij, co jeszcze bardziej zmniejsza wagę małego pojazdu terenowego i optymalizuje właściwości jezdne pod względem oporów toczenia i ochrony przed przebiciem. Cóż, może bezdętkowe w rowerach dziecięcych to chwyt marketingowy - ale zwariowani na punkcie rowerów rodzice lubią sobie zafundować zabawę.
W skrócie: Bulls Tokee Lite 20
8,5 kg (z pedałami) / 1.099 euro / dla dzieci między 110 a 130 cm wzrostu
+ Lekka karbonowa rama z geometrią przyjazną dzieciom
+ Dobrze wyposażone
+ Gniazdo na reflektor akumulatorowy
+ Koła można przerobić na bezdętkowe
- Wysoka cena
Nasz kierowca testowy Alois ma cztery lata i 107 cm wzrostu.
Geometria ramy to poważna sprawa, ale Bulls ma wystarczające doświadczenie w tej dziedzinie. Nawet nasz mały Alois, który ma cztery lata i 107 cm wzrostu, nie dorósł jeszcze do Tokee Ultra Lite 20, dobrze siedzi na karbonowym rowerze i nie ma też problemów z wysokością zwisu.
Łatwy w użyciu dzięki krótkiemu przełożeniu i uchwytom hamulca dla dzieci
Bulls i tak jest dziecinnie prosty w użyciu. Nowoczesny obwód 1 × 9 jest krótki i odpowiedni do użytku w górach, z 11 do 36 zębami z tyłu i tarczą 29; w Tektro HD-M282 montowany jest hydrauliczny hamulec tarczowy ze specjalnymi uchwytami hamulca dla dzieci. Przewód hamulca i linka przerzutki są w pełni zintegrowane z ramą, co zapewnia jej gładkie wykończenie (i ułatwia czyszczenie). A jeśli chcesz, możesz również zamontować błotniki. Jeśli chodzi o wykończenie, przyjemne są również detale, takie jak magnetyczny uchwyt na butelkę i miejsce na specjalną lampkę akumulatora na wsporniku kierownicy.
Bulls nie ustanawia rekordu wagi z Tokee Ultra Lite 20, a wiele lżejszych motocykli z podobnym wyposażeniem jest tańszych. Ale tam, gdzie instynkt zabawy może naprawdę wypuścić parę, nie wszystko musi być idealne.
Schreibe einen Kommentar