Test Leeze CH 40 Allroad Basic: Kto montuje karbonowe koła w rowerze szutrowym, nie musi iść na żadne kompromisy – koła Leeze są równie stabilne, co niedrogie.
Leeze z Münsterland oferuje zestaw karbonowych kół do rowerów szutrowych za niecałe 900 euro, których dane budzą ciekawość. To, że koła nazywają się „Basic”, to głównie zasługa piast, które są wyposażone w klasyczne szprychy korbowe – nie ma wady pod względem stabilności, jak wynika z testów zestawu kół CC 50 Disc Basic aero w magazynie „Tour” udowodnić.
Szeroka obręcz bez haczyka o dużej szerokości wewnętrznej
Zestaw kół terenowych najpierw przyciąga wzrok obręczami aerodynamicznymi o głębokości 40 mm i szerokości 33 mm, a następnie dość niską wagą 1.630 gramów. To sprawia, że rowery Leeze doskonale nadają się do długodystansowych wyścigów szutrowych. Obręcze mają wewnętrzną szerokość 25 mm i są bez haczyków, dzięki czemu szerokie opony zapewniają optymalne podparcie boczne. Leeze zatwierdza felgi do opon o szerokości od 28 mm; Opony od 30 mm są idealne. W każdym razie na kołach można również jeździć na rowerze wyścigowym. Ważne jest, aby opony były dopuszczone przez odpowiedniego producenta do obręczy bez haczyków, a także należy przestrzegać maksymalnego możliwego ciśnienia powietrza. Montaż opon bezdętkowych jest dziecinnie prosty, a opony pozostają trwale uszczelnione; podczas wkładania zaworów do mimośrodowego otworu (który jest otoczony małym kołnierzem), można zauważyć, że felgi są asymetryczne, co poprawia stabilność przy zrównoważonym naprężeniu szprych.
Nawet opona o szerokości prawie 40 mm prawie nie wystaje na boki poza felgę, co z kolei przemawia za dobrą aerodynamiką. W praktyce rowery Leeze charakteryzują się dużą stabilnością i zauważalnym tłumieniem drgań; Łożyska i wolnobieg z czterema zapadkami i drobnymi 48-punktowymi zębami wewnętrznymi poruszają się z niewielkim tarciem. Jeśli chcesz, możesz nawet zamówić łożyska ceramiczne od Leeze za dodatkową opłatą. Jak to jest dzisiaj powszechne, wolnobieg można po prostu zdjąć, co jest bardzo praktyczne, jeśli używasz zestawu kołowego w rowerach z różnymi systemami przerzutek (np. Oprócz standardowego bębenka Shimano, Leeze ma w swoim asortymencie również SRAM XDR i oba warianty Campagnolo (11-f./12-f. N12W). W ciągłym użytkowaniu zauważalna jest niezmiennie dobra współosiowość kół, które są zbudowane z bardzo niskimi tolerancjami - dlatego Leeze CH 13 Allroad Basic może poświadczyć, że wykazuje bardzo dobre osiągi we wszystkich istotnych obszarach.
Specyfikacja Leeze CH 40 Gravel Basic
rodzaj obręczy | Bez haczyków |
szerokość szczęki | 25 mm |
głębokość obręczy | 40 mm |
Szerokość obręczy | 33 mm |
Szprychy | Szprychy płaskie, wygięte, gwintowane |
liczba przemówień | 24 VR / 24 GODZ |
sznurowanie | Dwukrotnie przekroczony |
typu wolnobieg | zapadki |
szerokość opony | 35 do 65 mm |
Masa przedniego koła | 770 gramów |
Masa tylnego koła | 860 gramów |
Cena | 899 € |
Schreibe einen Kommentar