Leeze AC 25 Disc EVO WSTO: Bardzo lekki, wszechstronny rower wygląda filigranowo, ale okazuje się, że jest wyjątkowo sztywny i solidny w terenie. Do tego jest dość tani.
Leeze już wiele lat temu oferował superlekkie aluminiowe koła, takie jak AC 25 o wadze zaledwie 1.330 g. Zestaw kół do hamulców szczękowych o szerokości wewnętrznej zaledwie 16 mm byłby oczywiście trudny do przeniesienia dzisiaj - więc tym bardziej zadowolony ze współczesnej alternatywy, nadal można ją nazwać super lekką przy wadze 1.430 gramów. AC 25 Disc EVO WSTO jest oczywiście przeznaczony do hamulców tarczowych, z wewnętrzną szerokością 22 mm również do szerokich opon od 28 mm, które oczywiście można zamontować bezdętkowo. Oznacza to, że bardzo dobrze pasuje do roweru wyścigowego, jeśli chodzi o najniższą możliwą wagę; jednak Leeze wyraźnie sugeruje również użycie żwiru lub krzyża.
Leeze AC 25 Disc – Zwinny i niezawodny w rowerach przełajowych
Czy pełen wdzięku zestaw kołowy to zrobi? Z naszego doświadczenia wynika, że tak. Po bezproblemowym zamontowaniu opon, AC 25 Disc zachwyca w rowerach cross-country optymalnym przyspieszeniem, ostrymi manewrami hamowania, ostrymi przyspieszeniami i gwałtownymi zmianami kierunku oraz solidną sztywnością. Opony są również szczelne bez przerażającego „bekania”, czyli utraty powietrza podczas ekstremalnych manewrów podczas jazdy; bardzo niska waga jest również pomocna przy przenoszeniu go w wyścigach przełajowych. Pozornie filigranowa konstrukcja, każda z 21 szprychami w układzie 2:1, sprawdziła się: 14 potrójnie skrzyżowanych szprych napinających jest zamontowanych po stronie hamulca z przodu i po stronie zębatki z tyłu; siedem szprych po drugiej stronie jest ustawionych promieniście.
Lekki, stabilny i wszechstronny
„WSTO” oznacza „waga – sztywność – dopasowanie opon – zoptymalizowane” i to zdecydowanie odnosi się do AC 25 Disc. Oczywiście nie skupiamy się na aerodynamice, chociaż Leeze używa również płaskich szprych w tym zestawie kołowym. Za 599 euro te koła są również zoptymalizowane pod względem „stosunku ceny do masy”, chociaż z Leeze jest to również znacznie łatwiejsze: identycznie skonstruowane CC 25 Gravel EVO WSTO z obręczami z włókna węglowego jest prawie 200 gramów lżejsze, ale także 800 gramów euro droższe. Co ponownie zwraca uwagę na to, ile koła dostajesz za swoje pieniądze z AC 25 Disc.
Specyfikacja Leeze AC 25 Disc Evo WSTO
rodzaj obręczy | obręcz haka |
szerokość szczęki | 22 mm |
głębokość obręczy | 25 mm |
Szerokość obręczy | 28 mm |
Szprychy | Płaskie szprychy proste, gwintowane |
liczba przemówień | 21 VR / 21 GODZ |
sznurowanie | Wzór 2:1, 3-krzyżowe / promieniowe |
typu wolnobieg | zapadki |
szerokość opony | 28 do 45 mm |
Masa przedniego koła | 660 gramów |
Masa tylnego koła | 770 gramów |
Cena | 599 € |
Schreibe einen Kommentar