DT Swiss G 1800 Spline: DT Swiss jest solidny i wytrzymały, a dzięki szerokim obręczom idealnie pasuje do rowerów szutrowych. Jego nieco większa waga również nie okazuje się w praktyce wadą.
Dzięki G 1800 firma DT Swiss osiągnęła prawdziwy przebój. Zestaw kół do jazdy po szutrze jest często wybierany przez producentów kół, którzy chcą budować swoje rowery z markowych towarów, i jest idealny dla użytkownika końcowego jako solidny drugi zestaw kół, a także do „modernizacji” roweru szutrowego za pomocą bardzo prostych kół, które na przykład nie można jeździć bezdętkowo. Za niecałe 400 euro Szwajcarzy oferują właściwie wszystko, czego potrzebują kierowcy terenowi: obręcze o głębokości 25 mm i szerokości wewnętrznej 24 mm są optymalnie przystosowane do szerokich opon. Panewki piast, które są przeznaczone do szprych prostych, wyglądają tak samo, jak te w droższych kołach DT, a doświadczenie pokazało, że łożyska są bardzo trwałe, a trzyzapadkowy wolnobieg też jest w porządku: sprawdzona technologia nie ma prawdziwe wady w porównaniu z wolnobiegiem z tarczą zębatą. Ten wolnobieg można również usunąć ręcznie; w zestawie korpus wolnobiegu do dwunastorzędowych kaset SRAM. Jak zwykle DT Swiss dostarcza zestaw kół z wklejoną taśmą do obręczy bezdętkowych, a montaż opon bezdętkowych przebiega tak, jak można by oczekiwać od szwajcarskiego producenta.
DT Swiss G 1800 Spline - Duża szerokość wewnętrzna dla szerokich opon
W terenie G 1800 zachowuje się niepozornie w najlepszym tego słowa znaczeniu: szerokie felgi zapewniają oponom szutrowym optymalne podparcie boczne; postrzegana wysoka sztywność zapewnia bezstratne przenoszenie mocy i wysoką precyzję kierowania. Przy dobrych 1.900 gramach koła są oczywiście dość ciężkie, ale nadal pozwalają na sportowe tempo - i tak nie należy przeceniać wagi. W rowerze szutrowym bardziej liczy się solidność i niezawodność, i pod tym względem G1800 już dawno sprawdziły się w ciągłej eksploatacji Velomotion. Należy również pozytywnie podkreślić, że DT Swiss stosuje korzystne aerodynamicznie szprychy blade nawet w najtańszym zestawie Gravel, co nie jest oczywistością w tym przedziale cenowym.
Specyfikacja DT Swiss G 1800 Spline
rodzaj obręczy | obręcz haka |
szerokość szczęki | 24 mm |
głębokość obręczy | 25 mm |
Szerokość obręczy | 28 mm |
Szprychy | Płaskie szprychy proste, gwintowane |
liczba przemówień | 24 VR / 24 GODZ |
sznurowanie | Dwukrotnie przekroczony |
typu wolnobieg | zapadki |
szerokość opony | 30 do 69 mm |
Masa przedniego koła | 900 gramów |
Masa tylnego koła | 1.020 gramów |
Cena | 388 € |
Schreibe einen Kommentar