Test / Cargobike: Ca Go FS200 Vario przyjrzeliśmy się najnowszej wersji wysokiej jakości roweru cargo. W przeciwieństwie do ustalonej wersji, tutaj główny nacisk kładziony jest nie na transport dzieci, ale na transport towarów. Stosowana jest ta sama wysokiej jakości podstawa, ale wyposażona w zmienną powierzchnię ładunkową i wiele możliwych nadbudów.
Każdy, kto myślał o zakupie roweru cargo w ostatnich latach, powinien był natknąć się na Ca Go: FS 00 (Life), producent z Koblencji ma bez wątpienia jeden z najbardziej ekscytujących i wysokiej jakości rowerów cargo Long-John na rynku. rynek. Jednym z jego unikalnych punktów sprzedaży było konsekwentne skupienie się na Kindertransport. Pozwala to na większy komfort, a przede wszystkim większe bezpieczeństwo – na jakie mogliśmy przekonujemy się już w teście.
Ale: nie każdy ma dzieci i/lub chce używać roweru towarowego do przewożenia dzieci. Z tego powodu „platforma” Ca Go FS200 została niedawno podzielona na FS200 Life i FS200 Vario w Koblencji. Podczas gdy FS200 Life odpowiada poprzedniemu rodzinnemu rowerowi towarowemu, FS200 Vario jest nowością w ofercie. Jak sama nazwa wskazuje, zmienność jest tutaj dużym atutem - „nowy” FS200 może właściwie zrobić wszystko – z wyjątkiem transportu dzieci.
Znana baza, nowy kierunek
Nowy wariant Vario FS200 opiera się na tej samej podstawie, co dobrze znany, odnoszący sukcesy rower cargo z Koblencji. Technicznie rzecz biorąc, jest prawie wszystko, czego można sobie życzyć od nowoczesnego roweru cargo Long John. Linkowy układ kierowniczy nie tylko sprawia, że przenoszenie impulsów sterujących jest bardzo bezpośrednie, ale także utrzymuje bardzo mały promień skrętu i wymaga mniej konserwacji niż klasyczny drążek kierowniczy. Jeśli chodzi o napęd, Ca Go polega na napędzie Bosch Cargo Line, który jest zasilany przez jeden lub dwa akumulatory Bosch Powertube 625. Schowek na magazyn energii znajduje się za zamykanym panelem pod przestrzenią ładunkową.
Wysokiej jakości komponenty i duża ładowność
Inne komponenty są również całkowicie przekonujące: dotyczy to wydajnego układu hamulcowego Magura, a także bezstopniowej piasty Enviolo Automatic, która jest połączona z napędem pasowym. Nawet „mniejsze” detale, takie jak rączki czy siodełka, nie zostały zaniedbane i pochodzą od Ergona. Jednak biorąc pod uwagę cenę bazową 7.490 euro, można spodziewać się tak wysokiej jakości pakietu podzespołów. Dopasowując się do amortyzowanego widelca zamontowanego z przodu, Ca Go oferuje również opcjonalny wspornik sprężyny firmy by.Schulz, który kosztuje 169 euro więcej.
Każdy, kto już zna FS200, nie nauczył się jeszcze niczego nowego – ale to się zmienia, gdy spojrzy się na obszar załadunku, który oferuje szeroki wachlarz opcji. Bez nadstawek ma 60 cm szerokości i 75,5 cm, czyli ok. 370 l objętości. Jego maksymalne obciążenie to 70 kg, dopuszczalna masa całkowita całego roweru to 225 kg, co po odjęciu masy własnej ok. 55 kg daje obciążenie 170 kg.
Nadbudowy i akcesoria do Ca Go FS200 Vario
Do przestrzeni ładunkowej Ca Go oferuje różne nadbudowy lub akcesoria jako akcesoria - w zależności od obszaru zastosowania.
Zestaw organizatora
Zestaw organizerów umożliwia podział przestrzeni ładunkowej. Albo w celu uporządkowania małych części, albo w celu zapobieżenia przesuwaniu się większych ładunków po powierzchni załadunkowej. W tym celu przekładki wykonane z pianki Foamlite można „zatrzasnąć” w różnych pozycjach. Odległości są tak dobrane, aby na przykład euroboxy lub skrzynki z napojami mieściły się w poszczególnych obszarach.
Dopłata: 189 euro
Miękkie ściany Vario
Lekkie, wysokie ściany boczne zapobiegające wypadaniu przewożonych towarów. Sztywność można indywidualnie regulować za pomocą zintegrowanych zakładek. Każdy panel boczny ma wewnętrzną kieszeń zapinaną na zamek na mniejsze przedmioty.
Dopłata: 150 euro
Miękki zestaw Vario
W zestawie znajdują się miękkie ściany Vario oraz dodatkowa osłona na przód i tył, a także na górę. Mocuje się go za pomocą rzepów, elastycznych pasków i zwykłych plastikowych klamer, jakie znamy z plecaków. Chroni to ładunek przed warunkami atmosferycznymi i/lub wścibskimi oczami. Praktyczny: po stronie kierowcy tylnej osłony znajduje się mała kieszeń zapinana na zamek, do której można łatwo dotrzeć podczas jazdy.
Dopłata: 350 euro
górne szyny
Dwie aluminiowe belki łączące przednią i tylną część aluminiowej ramy skrzyni ciężarówki. Można do niego przyczepić np. części ładunku, a cała powierzchnia ładunkowa jest też znacznie sztywniejsza i bardziej stabilna - szczególnie polecana przy ciężkich ładunkach.
Dopłata: 89 euro
Gepäckträger
Solidny tylny bagażnik o maksymalnym obciążeniu 25 kg. Szyny są kompatybilne ze standardowymi torbami, a także pasują do systemu QL-3 firmy Ortlieb. Płyta nośna posiada uniwersalny system MIK, ale nie wymaga docisku sprężynowego.
Dopłata: 150 euro
Nawet jeśli bezpieczeństwo w FS200 Vario nie odgrywa tak istotnej roli w porównaniu z wariantem Life, firma z Koblencji nie pomija całkowicie tego aspektu: aby ładunek (nawet podczas szybkiej jazdy) mógł być bezpiecznie umieszczony na przestrzeni ładunkowej znajdują się liczne wycięcia na dołączone pasy mocujące. Zwłaszcza w połączeniu z zestawem organizerów i górnymi szynami powinno być możliwe schowanie towarów wielkogabarytowych.
Cztery warianty wyposażenia od 7.490 euro
Jeśli chcesz, możesz skonfigurować odpowiedni osprzęt do „gołego” Ca Go FS200 Vario za 7.490 euro. Alternatywnie Ca Go oferuje również gotowe warianty wyposażenia, które zazwyczaj są dużo atrakcyjniejsze cenowo:
Ca Go FS200 Vario EX
Wyposażenie dodatkowe w zestawie: by.schulz sztyca R.2 LP, bagażnik
Cena: 7.590 Euro
Ca Go FS200 Vario Open Pro
Wyposażenie dodatkowe w zestawie: Zestaw organizerów, relingi górne, sprężynowa sztyca by.schulz G.2 LP, bagażnik
Cena: 7.890 Euro
Ca Go FS200 Vario Cover Pro
Wyposażenie dodatkowe w zestawie: Zestaw organizerów, Vario-Soft-Set, górne szyny, sprężynowa sztyca podsiodłowa by.schulz G.2 LP, hamulec i światło tylne Supernova TL-3 PRO, bagażnik
Cena: 8.290 Euro
Praktyczny test Ca Go FS200 Vario - jak zwykle dobry!
W teście mieliśmy Ca Go FS 200 Vario Cover-Pro - absolutny topowy model ze wszystkimi akcesoriami. Jeśli chodzi o właściwości jezdne, chcielibyśmy w tym momencie na naszym Patrz test Ca Go FS 200 – bo i w wersji Vario nic się nie zmieniło. Połączenie wygodnej pozycji siedzącej, mocnego napędu Bosch Cargo Line i wysokiej jakości komponentów od A do Z również tutaj się sprawdza i zapewnia dużo frajdy z jazdy. Prawdziwą atrakcją jest bardzo dobrze rozwiązane sterowanie linkami, co sprawia, że rower o długości 2,70 m jest niezwykle zwrotny i bardzo łatwy w sterowaniu nawet dla nowicjuszy.
Możliwości przestrzeni ładunkowej są niemal nieograniczone; zestaw organizerów robi wrażenie wysokiej jakości, a przypinanie i odpinanie odbywa się w kilku prostych krokach iw mniej niż minutę. W ten sposób obszar ładunkowy można naprawdę szybko zaprojektować zgodnie z wymaganiami dla danego zastosowania. Prawdziwą atrakcją był dla nas jednak Vario-Soft-Set: Zastosowany materiał sprawia wrażenie niezwykle wysokiej jakości, jest jednocześnie elastyczny i wytrzymały. Wszechstronne odblaskowe, ale nie rzucające się w oczy nadruki zapewniają również większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jeśli chodzi o obsługę, nie jest dużo lepiej: nawet bez patrzenia na instrukcje zamocowaliśmy ściany boczne i maskę w zaledwie kilku prostych krokach. Działa to również o tyle dobrze, że wszystkie części są ciasne, ale nie tak ciasne, że wszystko musi być precyzyjne co do milimetra, aby móc zamknąć ostatnie zapięcie.
Zintegrowane ściągacze w bocznych częściach to niepozorny detal, który jest niezwykle przydatny w życiu codziennym. Możesz go użyć do regulacji, jak ciasne powinny być ścianki boczne, jednym ruchem nadgarstka. Przy dużym napięciu ścianki boczne niewiele ustępują tym wykonanym z litego materiału, takiego jak drewno czy EPP.Jeśli rozluźnisz paski, masz znacznie większą elastyczność, a także trochę więcej miejsca do przechowywania. Świetnie! Aby zapewnić, że przestrzeń ładunkowa jest zawsze łatwo dostępna, nawet po zamontowaniu blatu, jest ona przymocowana za pomocą dwóch dwukierunkowych zamków błyskawicznych, które można otworzyć z obu stron.
Aby poczuć użyteczność Ca Go FS 200 Vario, poddaliśmy nasz rower testowy prawdziwemu testowi praktycznemu; nasze biura ogrzewane są piecem na pelet, do którego należy na bieżąco zaopatrywać nowy worek paliwa. Odpowiedni handel paliwem jest łatwo dostępny na rowerze - więc ruszaj do Ca Go! W tym wdrożeniu zdecydowaliśmy się pozostawić zamontowane panele boczne. Nie korzystaliśmy z organizera ani kaptura, gdy mocno świeciło słońce. Jednak górne szyny pozostały na swoim miejscu, w końcu worek na pellet waży 15 kg i nie chcieliśmy rezygnować z dodatkowego usztywnienia miejsca załadunku.
Na miejscu ładowanie jest dziecinnie proste. Wynika to również z maksymalnie stabilnej podstawy ze sprężyną gazową. Jeden worek po drugim trafia do naszej strefy załadunkowej – miejsca jest zdecydowanie pod dostatkiem! Przy piątym worku robimy szybką kalkulację – mamy już 75 kg na obszarze załadunkowym, więc ściśle rzecz biorąc jesteśmy nieco powyżej maksymalnej wagi 70 kg; jednak w naszym teście nadal chcemy zobaczyć, jak radzi sobie z nim FS 200 Vario. Mówiąc krótko: Oczywiście, ogromny dodatkowy ciężar jest oczywiście zauważalny, ale najpóźniej, gdy nabierzesz trochę prędkości, rower jest łatwy w manewrowaniu. A propos prędkości: dzięki naprawdę potężnemu silnikowi Bosch Cargo Line nie masz z tym żadnego problemu, choć czasami cichsze, a czasem bardziej głośne buczenie napędu wymaga przyzwyczajenia.
Po powrocie do redakcji worki zostały rozładowane równie szybko, jak zostały załadowane na strefę załadunku. Więc zdałeś test? W każdym przypadku! Ale to tylko jeden z niezliczonych sposobów wykorzystania roweru w życiu codziennym. Sklep z napojami lub narzędziami, cotygodniowe zakupy lub duże zlecenia - z Ca Go FS 200 Vario możesz zastąpić samochód w wielu sytuacjach.
Schreibe einen Kommentar