Test Pegasus Avanti 20: Jako typowy „rower szkolny”, 20-calowy Pegasus stawia na bezpieczeństwo i łatwość obsługi. Ale nawet jeśli nie jest to fantazyjny rower sportowy, Avanti zapewnia dużo radości z jazdy - a dzięki solidnej konstrukcji jest wytrzymały.
„Avanti” oznacza po włosku „chodźmy”, co idealnie pasuje do początku rowerowego życia na rowerze dziecięcym. Seria modeli Pegasus obejmuje obecnie 17 rowerów o średnicy od 18 do 26 cali, a tym samym obejmuje szeroki przedział wiekowy, od przedszkola do pierwszych lat nastoletnich. Każdy, kto dojeżdża do szkoły podstawowej na rowerze w wieku sześciu lat, zwykle robi to na 20-calowym rowerze. Ogólnie nie można powiedzieć, jak długo pozostaniesz wierny temu rozmiarowi - niektóre dzieci są już dwa lata później, aby przejść do 24-calowego, ale może to również potrwać trochę dłużej. Pewne jest, że zakup wysokiej jakości roweru dziecięcego zawsze się opłaca – jazda na nim daje dużo radości i ma przyzwoitą wartość odsprzedaży.
Wzorowe wyposażenie
Dzięki Avanti 20 Pegasus pokazuje, jaki powinien być dobry rower szkolny. Rower, który jest dostępny z dwoma kształtami ramy i trzema kolorami, powinien oczywiście przede wszystkim być sprawny - w przeciwieństwie do wielu sportowych rowerów dziecięcych, koncentruje się na nienagannej funkcjonalności w codziennym życiu. Przede wszystkim oznacza to, że w rowerze musi być system oświetlenia na dynamo, które w Pegasusie jest wyposażone w dość jasny reflektor LED typu „indirect source”. Oznacza to, że dioda elektroluminescencyjna świeci w odbłyśnik, a nie z niego, co prowadzi do większej mocy świetlnej - reflektor rzuca na drogę aż 30 luksów, co jest naprawdę dużo jak na rower dziecięcy. Nie zabrakło oczywiście tylnego światła postojowego, a zamiast szprychowych odblasków są opony z odblaskowymi pierścieniami.
Drugim elementem bezpieczeństwa są hamulce, których w tym rowerze jest bardzo dużo: dostępne są dwa hamulce szczękowe oraz stary, dobry tylny pedał, który wiele dzieci wciąż zna z pierwszego roweru. Większość dorosłych używa dziś tylko hamulca ręcznego; dzięki trzem ogranicznikom przejście z jednego systemu do drugiego działa bardzo dobrze.
Lepsza zmiana biegów dzięki siedmiu biegom
Przekładnia w piaście jest częścią hamulca nożnego, a Pegasus oferuje tutaj dwie opcje: trzy i siedem biegów, przy czym Avanti kosztuje o 50 euro więcej za ten drugi wariant – od 599,95 do 649,95 euro. To jednak mądre inwestycje, bo siedmiobiegowa skrzynia oferuje o 30% większy zakres przełożeń; dużo drobniejsza gradacja ułatwia również znalezienie optymalnej częstotliwości pedałowania. Siedmiobiegową piastę zamontowaną na testowym rowerze można rozpoznać po większej obudowie; Obydwa warianty obsługiwane są za pomocą pokrętła. Oznacza to również, że obsługa siedmiu biegów zamiast trzech nie jest bardziej skomplikowana.
Elementem, co do którego opinie można podzielić, jest oczywiście widelec amortyzowany. Oferuje 40 mm skoku, co jest wystarczające dla rowerów dziecięcych; Ponieważ jednak tak naprawdę nie da się tego wyregulować, lekkie sterowniki nie powinny z tego korzystać. Ze względu na wyprostowaną pozycję siedzącą z mniejszym obciążeniem przedniego koła, takie widelce nie reagują bardzo wrażliwie. Oczywiście widelec teleskopowy sprawia, że Avanti wygląda bardziej sportowo, ale z drugiej strony sprawia, że rower jest cięższy. Wariant modelu ze sztywnym widelcem może nie być złym pomysłem.
Usiądź prosto, lepiej widzisz
Wyprostowana, przyjazna dzieciom pozycja siedząca na Pegasusie jest w pełni przekonująca. Zapewnia to optymalną widoczność w ruchu drogowym, a ta pozycja siedząca jest również wygodna; Dodatkowo producent zadbał o dobre dopasowanie rozmiaru. Rura podsiodłowa ramy jest krótsza tylko o 28 cm, sztycę podsiodłową można daleko wyciągnąć, a trzonek można łatwo regulować. Jeśli możesz bezpiecznie jeździć na Avanti 20 z bardzo nisko osadzonym siodełkiem, możesz być pewien, że rower będzie „rósł” razem z Tobą przez długi czas.
I inaczej? Pegasus proponuje solidny bagażnik z zaciskiem sprężynowym; opony są dość przyczepne, ale łatwo toczą się po gładkich powierzchniach. Na ramie rzuca się w oczy pewne mocowanie linki przerzutki i hamulca - zamiast plastikowych klipsów, które łatwo zgubić, zastosowano tu wkręcane oczka. Ten szczegół powinien zapewnić, że Avanti 20 nadal będzie wyglądał schludnie i schludnie nawet po długim okresie użytkowania - a to ułatwi prędzej czy później odsprzedaż lub sprawi, że małe rodzeństwo, któremu zostanie przekazany rower, będzie szczęśliwe. A potem kolejne większe Avanti już czekają – jedziemy!
Schreibe einen Kommentar